Katras gleznas sākums ir batikots audums, kas ļauj spēlēties ar iepriekš neparedzamām krāsām un to attiecībām, radot vieglu un vibrējošu ainavu. Dārta Leiškalne savas izjūtas, radot ik jaunu gleznu, salīdzina ar mūžīgo stresu, neziņu un bailēm kļūdīties, kas rodas pēc bērna piedzimšanas. Kopš māksliniece pati kļuvusi par māti gan bērna audzināšanā, gan glezniecībā Dārta Leiškalne arvien spilgtāk saskata nedrošības un stresa postošo spēku, kas liek satraukties zīdainim un mākslas darbam tapt samocītam, sasmakušam un neveselīgi nervozam. Tāpēc izstādes Daba darbos autore apzināti atteikusies no liekām detaļām, niansēm, kas sadrumstalo kompozīciju un tādējādi rada satraukumu, gleznu uzlūkojot, un radījusi ainavas, kas izstaro dabisku mieru un atraušanos no ikdienas steigas un liekiem pārdzīvojumiem.Dārtas Leiškalnes attiecības ar mākslu veidojušās jau agrā bērnībā, kad mākslas darbi un to autori allaž bijuši klātesoši autores ģimenes lokā. Pateicoties šai ciešajai saiknei ar mākslas pasauli un pašas apņēmībai pierādīt savus spēkus glezniecībā, Dārta Leiškalne nokļuvusi līdz savai sapņu profesijai un kļuvusi par vienu no zināmākajām latviešu jaunās paaudzes gleznotājām. Līdzās citiem žanriem un iespaidiem tieši ainava ir pašai māksliniecei vistuvākā glezniecības forma, kas vienmēr mainās līdzi sajūtām un pieredzei. Šī brīža skatījumu uz apkārt un sevī pašā jūtamo un notiekošo Dārta Leiškalne atklāj personālizstādē Daba.
Dārta Leiškalne. Daba
Izstādē apkopoti pēdējo gadu laikā tapušie darbi, kas atspoguļo autores skatījumu uz dabas ainavu kā poētisku stihiju – zemi, ūdeni, debesīm un gaisu – un, iedvesmojoties no dabā esošā spēka un skaistuma. Izstādi Daba Dārta Leiškalne veidojusi kā meditatīvu procesu, ļaujoties iekšējām sajūtām un nejaušībai.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.