Vienā vārdā to visu var definēt kā “autortehniku”. Mākslinieces atpazīstamības zīme ir viņas darbu īpašā pasaule, kas asociatīvi vērsta nevis uz reālu dzīves notikumu atveidi, bet uz garīgo dimensiju – to neredzamo telpu, kas mājo ikvienā cilvēkā. Arī jaunā izstāde un eksperiments ir ne tikai par māju kā fizisku dzīves vietu, bet sajūtu atmiņu krājumu par mājām kā dvēseles patvērumu. “Tā sanācis, ka pēdējā laikā biju spiesta krāmēties pa senču māju, tajā atrodot sen neredzētas mantas, ar kurām esmu bijusi kopā no bērnības, – zināmām, bet aizmirstām un atrastām, vērtīgām un nevērtīgām. Šīs lietas ir veidojušas manu personību, katrai no tām ir savs atmiņu stāsts, kāda īpaša vien man zināma nozīme. Gribēju ar to dalīties, nosaucot izstādi par “Mājas arheoloģiju”,” stāsta māksliniece.Diānai Dimzai-Dimmei ir izdevies radoši apvienot sevī radošo personību un talantīgu pedagogu: kopš 2010. gada viņa ir LNMM izglītības projektu kuratore. Šo darbības lauku raksturo jēdziens “muzejpedagogs”, kas ietver ļoti plašu aktivitāšu spektru: prast ieinteresēt un pastāstīt par mākslu, palīdzēt apgūt zīmēšanas, gleznošanas, kā arī netradicionālas radošās prasmes – aplikāciju, sietspiedi, kolāžu u. c. – dažāda vecuma muzeja apmeklētājiem.24. aprīlī no plkst.11 līdz plkst.17, visiem interesentiem būs iespēja satikt Dimzu-Dimmi izstādē, uzdot jautājumus autorei, kā arī piedalīties mākslinieces vadītajā radošajā darbnīcā. Līdzi nepieciešams paņemt kādu nelielu atmiņu priekšmetu no savām bērnības mājām. “Tas, ko varēs darīt darbnīcā, pagaidām lai paliek noslēpums, bet galvenais, lai katrs nāk ar atvērtu sirdi un gaišām domām. Ikvienam no mums ir sava “mājas arheoloģija”, vajag tikai mācēt to ieraudzīt,” izsakās Sujunšalijeva.Ieeja izstādē bez maksas, darbnīcas apmeklējums – 1,42 eiro.
Diāna Dimza-Dimme. Mājas arheoloģija
Dimza-Dimme 1992. gadā beigusi Latvijas Mākslas akadēmijas Tekstilmākslas nodaļu, regulāri rīko personālizstādes gan Latvijā, gan ārvalstīs, kā arī piedalās dažādos mākslas projektos. Mākslinieces radošā darbība neiekļaujas tradicionālās tekstilmākslas robežās. Laika gaitā viņa ir pieradinājusi savus skatītājus pārsteigumiem: gleznojot uz “strukturētiem” audekliem, izmantojot arhīva fotogrāfijas, zīmējot, veidojot kolāžas un miksējot visdažādākās tekstila tehnikas.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.