Tikai paaudzēs veidojusies estētiskā sajūta un goda cimda ētiskā vērtība ir spējusi mazā laukumā veidot tik dažādas gan greznas, gan vienkāršas kompozīcijas. Mana vecmāmiņa, arī kurzemniece, bieži mēdza grezna cimda valnītī mazās rakstu josliņas atdalīt vienu no otras ar dažādu krāsu vienas kārtas svītriņām, pie kam viena bija zaļa, kaut arī cimdā nebija šīs krāsas raksta. Mazā, zaļā svītriņa kopā ar citām krāsām padarīja cimdu it kā vieglāku un maigāku. Arī es izmantoju savās zeķēs un cimdos šo mazo, zaļo akcentu.” – Rita Valdmane, Rīgas tautas lietišķās mākslas studijas „Bārbele” dalībniece“Mani fascinē latviešu rakstu transformējamība – vieglās pārejas un savietojamība. Tāpēc šo servējamo komplektu veidoju tā, lai to pēc izvēles var salikt dažādu zīmju veidos. Savu kafijas (tējas) galdu katrs var klāt gan ar Saules zīmi, gan Laimes slotiņu, gan Pērkona krustu, gan skujiņu.” – Ausma Lapiņa, Rīgas tautas lietišķās mākslas studijas „Ceplis” dalībniece“Man uz cimdiem ir stūrainā saule. Valda Celma grāmatā “Latvju raksts un zīmes” stūrainā saule simbolizē mentālo, t.i., domu sfēru visaugstākās enerģijas dabā un cilvēkā. No tā sākas izpausta doma – visaugstākais Dieva padoms.” – Anita Spēlmane, Rīgas tautas lietišķās mākslas studijas „Draudzība” dalībniece.Izstādes scenogrāfs – Mārtiņš Heimrāts.
Izstāde Raksti. Raksti!
Izstāde veltīta rakstiem – senajām zīmēm un etnogrāfiskajiem ornamentiem. Rakstus varēs pētīt Rīgas tautas lietišķās mākslas studiju meistaru darbos, mūsdienu dizainā un darbos no Latvijas Etnogrāfiskā Brīvdabas muzeja krājuma.“Mūsu cimds, šis mazais, rakstainais goda cimds, vispilnīgāk atspoguļo mūsu tautas mākslas rakstu kompozīcijas un skaistuma principus.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.