Taču M. Radkes ģeometrija nav tā pati atturība, kas iedvesmojusi Bauhaus māksliniekus 20. gs. sākumā un amerikāņu minimālistus gadsimta vidū: iedvesmu saviem darbiem mākslinieks smeļas dabā, kura virtuozi iztraucē “tīrās” ģeometrijas kārtību, ieviešot tajā dzīvu harmoniju, turklāt dzīvu tāpēc, ka tā ir dzīvīga mākslinieka aizsāktā rotaļa ar telpu, gaismu, krāsu un formu.Šeit ir skatāma Mareka Radkes futūristiska izstāde-instalācija “Black” jeb Melnais. Melnā krāsa – visnotaļ komplicēts un nozīmēm piesātināts simbols, kas vienlaikus saistāms gan ar tumsu un nāvi, gan ar mātes klēpi, kurā rodas un attīstās dzīvība. Melnais norāda arī uz dzīves turpināšanai nepieciešamo gaismas un tumsas dualitāti, proti, melnais ir tad, kad nav gaismas un krāsas.M. Radkes Melnais ir kā pirmatnējais haoss jeb mistificēta matērija, kurā mākslinieks rada savu “kārtību”. Ikviens izstādes apmeklētājs tiek aicināts piedalīties mākslinieka radītajā kosmosā un novērot viņa pasaules radīšanas privāto ainu, iesaistoties trīsdimensionālajā objektattiecību spēlē un izjūtot spriedzi, ko mākslinieks ir spējīgs radīt, iekustinot vakuumu.
Mareks Radke. Black
Mareks Radke dzimis 1952. gadā Olštinā, Polijā. 1970. gados Gdaņskas un Poznaņas Universitātēs studējis mākslu un pedagoģiju. 1984. gadā Mareks Radke pārcēlās uz dzīvi Vācijā. 1980. gadu nogalē M. Radke atteicās no figuratīvās glezniecības un pieslējās abstraktās ģeometrijas virzienam. Māksliniekam jau sākotnēji bijušas tuvas ģeometrijas racionalizēšanas funkcijas un tās spējas kārtot emociju un domu pasaules.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.