Pievēršoties dažādai mākslinieciskās izteiksmes valodai, vienojošais mākslinieka darbos ir personīgo emociju transformēšana vizuālajos tēlos. Viņa radītās abstraktās kompozīcijas nepastarpināti atsaucas uz mākslinieka iekšējo pasauli, izvairoties no atpazīstamiem tēliem, definētas filosofijas un simboliem. Taču tajā pašā laikā M. Čačkas darbi nav tiešas dvēseles “fotogrāfijas” – skatu uz darbos redzamām ainām apslēpj nostalģisks noslēpumainības plīvurs. “…līdzīgi dažādie” ir vienojošs nosaukums Māra Čačkas grafikas darbu izstādei. Šie darbi ir līdzīgi gan formā, gan saturā, taču dažādi emocionālā fona tvēruma interpretācijas. Tie var būt gan vienas tēmas dažādu skatpunktu attēlojumu, gan mērķtiecīgu un meditatīvu sērijveida atkārtošanos ceļā uz pilnīgāku vēstījuma atklāšanu un tehnisko perfekciju, līdzīgi kā to piekopj Austrumu meistari.Raugoties uz M. Čačkas radošo darbu, jāatzīmē, ka tas nav vērtējams šķirti no skatītāja: lai mākslinieka darbs spētu atklāties, ir nepieciešama skatītāja klātbūtne un vienotības ar mākslas darbu, kurš, radījis savrupu telpu ap sevi, kalpo par savdabīgu filtru jeb prizmu, caur kuru skatītājam lūkoties sevī.”V. Petjko, mākslas zinātnieks
Māris Čačka ...līdzīgi dažādie
Mākslinieks Māris Čačka šī brīža pārdzīvojumu, pārdomu un noskaņu atspoguļojumam izvēlas grafiku. Darbs Daugavpils M. Rotko mākslas centrā ir atvēris Mārim pilnīgi jaunus apvāršņus, un pasaules mākslas telpas pārdzīvojuma tuvums nenoliedzami ir nozīmīga mākslinieciskā redzējuma sastāvdaļa. “Mākslinieka Māra Čačkas grafikas darbus raksturo plašs subjektīvā redzējuma atveides spektrs.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.