Ja spogulis ir sasists, vai tas nozīmē, ka attēls nav saskatāms? Izstādē būs skatāmi gan abu autoru kopīgi iecerētie objekti, gan atsevišķi tapušie katra individuālie darbi – Viktorijas Ekstas fotogrāfijas un Raimonda Līcīša gleznas, kurās abi mēģinājuši atveidot savus priekšstatus vienam par otru. Abi mākslinieki, kuri pieder dažādām paaudzēm, iepazinās pirms vairākiem gadiem, un kopš šī sastapšanās brīža uzturējuši sarunu, kas dažbrīd risinājusies vien kā dažu vārdu apmaiņa īsziņu formātā, taču joprojām nav apstājusies. “Par to, kas risinās mūsu starpā, īstas skaidrības nav. Strāva. Mākonis. Klades. Tauki. Apskurbtuve. Miskastes maiss. Ģerānija. Zābaks. Biezenis. Smiltis. Vate. Čaiņiks. Maxima. Benzīns. Zobi. Vaskis. Kaklasaite. Kāts,” turpina autori. Viktorija Eksta (1987) ir jauna māksliniece, kuru interesē portrets un pašportrets. Viņa apguvusi fotogrāfiju pie Andreja Granta, šobrīd studē Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā. 2010. gadā absolvējusi Latvijas Kultūras akadēmijas Audiovizuālās kultūras nodaļu. Veidojusi kino hronikas izpētei veltītu projektu “Laika mašīna”, kā arī ieguvusi zināšanas filmu restaurācijas un saglabāšanas jomās Austrijas Kino muzejā un Haghefilm laboratorijā Amsterdamā. Raimonds Līcītis (dz. 1948) ir gleznotājs, kura “vārds mākslas apritē iepazīts tikai salīdzinoši nesen – viņš 2003. gadā saņēma izstādes “Rudens” (“Privātā telpa”, kuratore Ieva Kalniņa) galveno balvu. Autora impresionistiskās ainavas-skices, kas atgādināja nenotīrītas paletes – nepretenciozas, jūtīgas un pulsējošas – bija izstādes spilgtākais pārsteigums. Taču Raimonds Līcītis nav ne autodidakts, ne jaunatklājums – viņš studējis Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolā (1959–1965), epizodiski piedalījies izstādēs 80. gadu sākumā, kad sarīkojis arī savu pirmo personālizstādi. Mākslinieks ļoti apzināti izvairījies no iekļaušanās oficiālajā mākslas sistēmā, savrupi gleznojot un netiecoties eksponēties,“ par mākslinieku stāsta mākslas zinātniece Ieva Astahovska.
Viktorija Eksta un Raimonds Līcītis. Divīnais divvienums
Izstādes interaktīvā ekspozīcija ir speciāli konstruēta, lai, sekojot instrukcijām un norādījumiem uz grīdas, Ofisa galerijas apmeklētāji varētu ieraudzīt viens otru neierastos apstākļos. Māksliniekus interesē saprašanās iespējamība un retoriskais jautājums, vai katra paša iedomas un priekšstati nosaka un ietekmē otra cilvēka atspulgu.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.