Kaut gan filmā nodarbināti tādi publikas mīlēti un, jāatzīst, labi aktieri kā galveno lomu duets - Džozefs Fainss (Iemīlējies Šekspīrs) un Vinona Raidere (pēdējā laikā gan slavu iemantojusi ar skandāliem par zagšanu veikalos), bet epizodēs vispār čum un mudž no jaukiem ekrāna darboņiem (Baiļu raga un Dzimušo slepkavu zvaigzne Džūljeta Lūisa, Deivids Arkets, Toms Holanders, Lūkass Hāss, Alesandro Nivola, rokgrupa Metallica, bīta dzejas leģenda Lorenss Ferlingeti, visbeidzot - Kriss Penns, Šona brālis, kurš nomira dažas dienas pirms filmas premjeras Sandānsas kinofestivālā), Darvina balva ASV izpelnījās negantu kritiku. Turklāt ar morālētisko norādi, ka, lūk, ar nāvi nevajadzētu tik stulbi jokoties!
Tie nav joki
Lai gan tāda Darvina balva eksistē realitātē (internetā var viegli sameklēt adresi un pieteikt savus kandidātus balvai par "gala dabūšanu vismuļķīgākajā veidā", tiesa gan, miršanas fakti ir dokumentāli jāapliecina) un ik reizi balvas piešķiršanas ceremoniju (!) pavada skaļas diskusijas masu medijos, acīmredzot pārāk liels risks ir rotaļāties ar šo tēmu tik iespaidīgā medijā kā kino. Jo otra atbilde, kādēļ filma izlaista vien DVD, diemžēl ir vēl elementārāka - jo tā filma ir ļoti slikta.
Nezinu, kā tur ar morāli (lai nu kam, bet "āmurikāņu" kritiķiem, kuri regulāri apcer fekālvaginālo humoru jauniešu pīrādziņdrāzēju komēdijās, vajadzētu turēt muti), bet nāves veidi, kas aplūkoti šajā komēdijā un ko ar fanātiķa degsmi, varētu pat teikt - ar hipermaniakālu aizrautību no iespējami asiņainākām nāves ainām izmeklē biedrs policists Džozefa Fainsa personā, patiešām ir idiotiski.
Kā nomirt muļķīgi
Mirt orgasma laikā, kad mīlas ligzdiņa - auto - sašķīst lupatās no tam pakaļā piemontētās reaktīvās raķetes eksplozijas. Mirt debilā mašīnas avārijā smagā roka veterānu Metallica koncerta laikā. Mirt, uzspridzinoties zemledus zvejas laikā, kad mīļotais sunītis tev uzticīgi pienes klāt dinamīta spridzekli (aizdedzinātu, protams). Mirt labāko draugu acu priekšā, izkrītot no debesskrāpja - pa logu, kuru uzskata par trieciendrošu. Mirt, uzgāžot sev uz rumpja smagu Coca–Cola pārdošanas automātu, jo roķele iesprūdusi automāta preces padeves spraugā. Principā teju visus filmā redzamos bezjēdzīgās nāves veidus var redzēt filmas reklāmrullītī, kas, šaubu nav, par labu Darvina balvai gan neliecina (ja efektīgākie kadri jāizšauj reklāmā - tā būtībā ir kinematogrāfista pašnāvība). Ja, izlasot iepriekšteikto, jūs vēl joprojām turaties pie pārliecības, ka filma jāredz, vainojiet sevi. Vinona Raidere un Džozefs Fainss ar savu nepārliecinošo jūtu ķīmiju jūs no vilšanās neglābs, bet faktu, ka apsēstība ar nāvi ir garīga slimība, cerams, jūs jau zinājāt. Pārējo Darvina balvas laiku bez idiotisma pakāpes noteikšanas par varoņu galu un dažiem patiesi asprātīgiem dialogiem aizņem divu policistu–detektīvu–apdrošināšanas speciālistu–psihologu–jeb–kas–nu–viņi–tur–abi–ir (Raideres un Fainsa) pseidogudrie pārspriedumi, cik muļķīgā veidā cilvēki mēdz mirt, cik viņi ir aprobežoti, cik bezjēdzīga ir šāda nāve, ja tevi ar nazi ir jākasa nost no asfalta vai dienām ilgi jāsavāc kāda nelaimīgā mirstīgās atliekas kulītē pa laukumu kilometra rādiusā, un vispār - cik stulbi ir tā vienkārši ņemt un nomirt. Tad ta jaunas zinības!