Kopējais pieejamais finansējums spēlfilmu ražošanai ir Ls 381 200, tādējādi var atbalstīt tikai 26% no kopējā pieprasītā finansējuma (Ls 1 483 633). Šie 13 projekti bija tie, ko Nacionālā Kino centra (NKC) ekspertu komisija “pielaida” līdz konkursa otrajai kārtai – publiskai prezentācijai.
Konkursā iesniegtos projektus un to prezentāciju vērtēja trīs eksperti – kinorežisors Jānis Putniņš, filmu producents Uldis Cekulis un NKC pārstāvis Uldis Dimiševskis.
Atmosfēra prezentāciju zālē par spīti sīvajai konkurencei bija draudzīga un labvēlīga. Par savām iecerētajām filmām stāstīja gan Latvijā pazīstami, gan mazāk pazīstami režisori.
Divus filmu projektus Es mīlēju krievu un Pārvietotie ekspertiem piedāvāja režisore Una Celma – abas filmas ir iecerētas kā kopprodukcijas, abas tās ir vēsturiskas un ļoti personiskas liecības par dramatiskiem notikumiem. Es mīlēju krievu ir iecerēta kā sadarbība ar Igauniju, tās pamatā emocionāla literatūra, stāsts par pusaugu meiteni Staļina laikā. Savukārt Pārvietotie paredzēta kā sadarbība ar Zviedriju, tās tēma – bēgļi no Latvijas pēc Otrā pasaules kara, to likteņi Zviedrijā.
Ar Latvijas kino netipisku piedāvājumu nāk jaunais režisors Aiks Karapetjans, kurš savu filmu Cilvēki tur iecerējis uzņemt krievu valodā. Tas ir režisora apzināts koncepts, uzsverot, ka Latvijas kino nekad nav rūpējies par Latvijas cittautiešu integrāciju kultūras un kinoprocesos. Karapetjana filmas darbība norisināsies «Purčikā», tās varoņi – jauni puiši, kuru vēlme ir par katru cenu tikt pie naudas un labas mašīnas. Kā prezentācijā stāstīja režisors – scenāriju ietekmējusi viņa paša autobiogrāfiska pieredze, viņa kādreizējie draugi no «Purčika» kompānijas tagad esot paklīduši – daļa nomiruši no narkotiku pārdozēšanas, citi – sēžot cietumā. Filmas vizuālais pieteikums liecināja, ka Karapetjans jūt vides «drēbi» un Purvciema kriminogēno aprindo skarbumu. Iecerētās filmas veidotāji jau ir noslēguši līgumu par tās izplatīšanu Krievijā un Ukrainā.
Latvijā pazīstamais teātra un operu režisors Viesturs Kairišs prezentēja savu iecerēto filmu Entuziasts, stāstu par mātes un dēla destruktīvo tuvību. Dēla lomā – JRT aktieris Ivars Krasts, māte – Lilita Ozoliņa, aktrise ar neizmantotu, taču milzīgu potenciālu.
Ekspertu un režisora dialogā par scenārija niansēm Viesturs Kairišs valdzināja ar atklāsmi, ka arī viņš savulaik līdzīgi iecerētās filmas varonim ir zadzis «burciņas» un neesot jutis īpašus pašpārmetumus.
Vērienīgu, jau fināla procesā esošu projektu prezentēja režisors Māris Martinsons, kurš savu profesionālo darbību kino sāka Lietuvā, taču tagad ir atgriezies Latvijā. Viņa filma Amaya ir veidota ar globālu vērienu – kā Honkongas un Latvijas kopražojums. Ekspertiem tika parādītas divas minūtes no topošās filmas ar latviešu aktrisi Kristīni Nevarausku. Filmas tēma - ko darīt ar brīvību globalizētajā pasaulē.
Savus projektus prezentēja arī Andrejs Ēķis un Aigars Grauba – filma Sapņu komanda (tēma – Latvijas basketbola vēsture), Laila Pakalniņa (filma Picas). Oskars Morozs (filma Klusums), Aleksandrs Hāns (filma Monsieur Tauriņš), Jānis Nords (filma Spriedze), Juris Poškus (filma Mazais velns), Juris Kursietis (filma Nozagt 30 sekundēs), kā arī producents Gatis Upmalis, kurš pārstāv Latvijas-Igaunijas kopražojuma projektu Vientuļā sala (rež. Pēteris Simms).
Konkursa mērķis ir atbalstīt ne mazāk kā trīs pilnmetrāžas spēlfilmu projektu ražošanu filmēšanas un/vai pēcapstrādes posmos. Konkursā atbalstīs tikai tos projektus, kuru filmēšanu plānots pabeigt 2010.gadā.
Konkursa rezultāti būs zināmi pēc 22.marta.
Kurš kuru - Karapetjans, Martinsons, Grauba - režisori cīnās par naudu filmām
Otrdien Kinomuzeja zālē norisinājās spēlfilmu projektu prezentācija, kurā 13 režisori mēģināja pārliecināt ekspertus, ka tieši viņu piedāvātās filmas projekts ir tas, kas finansējams šā gada drastiski samazinātā finansējuma apstākļos.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.