Spožā ideja piespēlēt jaunu miesu — vienu no paša meitām — laulībā vilšanos pārdzīvojušajam Henrijam VIII, kura sieva Katrīna tā arī nespēja piepildīt karaļa ilgas pēc mantinieka dēla, gan piederēja Norfolkas grāfam — tuvam Boleinu ģimenes radiniekam. Citi laiki, citi likumi: bērns ir sava tēva iegribu izpildītājs, kas i iepīkstēties nedrīkst pretī autoritātes — tēva — lēmumam. (Par šo savu atklāsmi dikti brīnījās filmas režisors Džastins Čedviks Berlīnē, kur filma tikko startēja starptautiskā festivāla konkursa programmā: "Mūsdienās mēs bieži visu upurējam sava bērna vārdā, XVI gs. nekas tamlīdzīgs nebija iespējams — bērns tika upurēts ģimenes interesēm, dzimtas labklājības stiprināšanai.")
Lēmums par Boleinu ģimenes atvases Annas goda upurēšanu uz ģimenes labklājības altāra tika pieņemts veikli — bez upurjēra/jaunuves iebildēm. Karaļa Henrija VIII vizītes un medību organizēšana, par spīti Boleinu materiālajām grūtībām, instruktāža spulgacei Annai Boleinai šarmēt monarhu, cik spēka, jau ir vien tehnikas jautājums. Tik vien tās bēdas, ka Henriju VIII savaldzina ne vecāku izstutētā Anna (Natālija Portmene), bet viņas jaunākā māsa Mērija (Skārleta Johanone).
Bildes globālajam vēotājam
Stāsti, kurā vēsturiskas personas darbojas veiklas melodrāmas dekorācijās, var būt uztverami visai pretrunīgi. Gan kā vēstures beletrizācija un pārmalšana viegli lietojamas pikantas lubenes formātā, gan kā apzināts bilžu stāsta piedāvājums XXI gs. vidējam globalizētajam skatītājam, kura atmiņā ļoti vārgi ir iestrādātas zināšanas par Lielbritānijas XVI gs. vēsturi.
Filmas Otra Boleinu meita pamatā ir 2002.gadā Lielbritānijā popularitāti piedzīvojušais Filipas Gregorī romāns, kurā autorei izdevies stāstu par māsām Boleinām un Henriju VIII padarīt ne tikai viegli lasāmu, bet arī atklāt tādas XVI gs. ģimenes attiecību peripetijas, kuras, kā Berlīnē apgalvoja filmas režisors Džastins Čedviks, vienkāršam Lielbritānijas pilsonim — viņam pašam — bijušas nezināmas. Vien Anna Boleina ir kļuvusi par daudzu drāmu varoni, galvenokārt jau tādēļ, ka viņai īsu brīdi bija izdevies kļūt par Henrija VIII sievu Anglijas karalieni, dzemdēt viņa meitu — nākamo Elizabeti I un zaudēt galvu. (Anna Boleina tika apsūdzēta incestā — asinsgrēkā ar pašas brāli un sodīta ar nāvi.)
Māsas karaļa guļamistabā
Filmā Anna un Mērija ir divas vienlīdzīgi apjomīgas lomas — divas māsas, kuras karaļa guļamistabā iesviež ne tikai liktenis, bet vispirms jau ģimenes un arī pašu ambīcijas. Sākotnēji karalim labpatīkas aizrauties nevis ar viņam pabīdīto bruneti Annu (Natālija Portmene), bet ar viņas pieglaudīgo, blondo jaunāko māsu Mēriju (Skārleta Johansone), vēlāk — pārcelt abas māsas uz galmu paša sievas karalienes Katrīnas acu priekšā (padauzas Boleinas! — šis karalienes Katrīnas publiskais kliedziens ir sirdssāpju diedzēts!) un reizē ar sava ārlaulības dēla, Mērijas bērna, piedzimšanu strauji zaudēt interesi par mīļāko, lai aizrautos ar viņas māsu Annu. Šo nu jau rafinēto, jauno sievieti, kura izvirzījusi šķietami nerealizējamus mērķus — ne tikai savaldzināt, bet arī apprecēt karali, lepni paceltu galvu pārbrienot pāri pašas māsas liktenim, viņas tikko dzimušajam bērnam.
Dievs nav mazais bērns: par Boleinu ambīcijām un Annas vēlmi tikt pie karalienes troņa ģimene tiek nežēlīgi sodīta. Šīs britu un amerikāņu filmas, kas izskatās daudz dārgāka un krāšņāka, nekā patiesībā ļautu gana pieticīgais budžets, autoriem ir izdevies korekti, bez īpašām pretenzijām uz satriecošo mākslas patiesību aizkrāsot tos baltos, cilvēcisko emociju un ambīciju laukumus, kas jāpiepilda, stāstot stāstu par vēsturiskām personām.
Jo vēsturisko liecību mazāk, jo vieglāk? Iespējams, šis ir iemesls, kas divu aktrišu, Holivudas "karstāko divdesmitgadnieču" konkurencē tomēr pirmo vijoli ļauj spēlēt Skārletai Johansonei — vecākās māsas intrigu upura Mērijas lomā. Viņai uz pēdām gan cieši min arī Natālija Portmene Annas Boleinas lomā un tikai tad cienīgā attālumā austrāliešu eksportprece aktieris Eriks Bana — karalis Henrijs VIII, kurš tik viegli ļaujas jaunu sieviešu valdzinājumam un tik ātri zaudē interesi par viņām un saviem bērniem. Būtībā šī ir divu sieviešu sāncensības un ambīciju drāma, kam bijis lemts mainīt Anglijas vēsturi un ticību (Henrijs VIII laulības vārdā ar Annu Boleinu pievērš valsti protestantismam) un ieraut neatgriezeniskā traģēdijā ambiciozo Boleinu ģimeni.
Rež. Dž.Čedviks. Lomās S.Johansone, N.Portmene, E.Bana, K.Skota–Tomase