Britu kino "sliktā zēna" Gaja Ričija Šerloks Holmss šķietami apvērš priekšstatus par lietu kārtību - to, kādam jāizskatās un kā jāuzvedas klasiskam viktoriānisma laikmeta britu detektīvam Šerlokam Holmsam ar tā kluso, simpātiski kuslo draugu Vatsonu. Kā jāsmēķē pīpe, kā jāčīgā vijole, un kā, gremdējoties intelektuālās pārdomās, jāatmin samudžinātas kriminālistikas mīklas. Pilnīgi skaidrs, ka lēnīgs apcerīgums un intelektuālie rēbusi nav uz globalizēto tirgu pretendējošas mūsdienu lielbudžeta izklaides filmas pamatkvalitātes - aktīvais, gados jaunais "kinopatērētājs" ir pieradis pie principa, ka spēks ir dūrei, dinamismam un specefektiem. Lūk, visu šo trio pārliecinoši servē Gajs Ričijs, piedāvājot vēl vienu "trīsvienību" - labus aktierus Robertu Dauniju junioru Holmsa, britu trauslo zēnu Džūdu Lovu Vatsona un šerpu vellatu Reičelu Makadamsu liktenīgās sievietes, vārdā Irēna Adlere, lomā. Paradoksālākais visā šajā piedāvājumā ir radošās grupas uzskats - mēs esam maksimāli pietuvojušies pirmavotam - A.Konana-Doila literatūrai. Šo pārliecību pauž arī Holmss - Roberts Daunijs, kurš par lomas tēlojumu jau ticis pie prestižās Golden Globe nominācijas. Vārdu sākot, tie, kam visu laiku labākais Šerloks Holmss asociējas ar bērnībā redzēto krievu TV seriālu, dabūs trūkties.
Lasi vēl: Tiešā runa: Roberts Daunijs juniors Šerloka Holmsa lomā