Tālāk iesniegtos grozījumus skatīs komisijas, kur, visticamāk, gaidāmas nopietnas debates par 30 dienu aģitācijas ierobežojumiem. Publiskajā telpā līdz šim izskanējuši divi galvenie argumenti PRET šāda moratorija ieviešanu:
· ierobežota informācija vēlētājiem pirms savas izvēles izdarīšanas;
· administratīvo resursu iespējamā izmantošana, jo, kamēr visu citu partiju reklāmas būšot aizliegtas, tikmēr premjerministrs būšot imūns pret ierobežojumiem un priviliģētā kārtā katru vakaru stāstīs par saviem labajiem darbiem un panākumiem.
Izvērtējot argumentu par „reklāmu vakuumu” 30 dienu garumā, kas vēlētājiem it kā apgrūtinātu lēmuma pieņemšanu, pamatoti rodas jautājums: vai sabiedrībai izvēle būtu jāizdara pirmsvēlēšanu emociju un krāsu ietekmē, vai loģiskāks būtu četros gados padarītā izvērtējums un attiecīgi – izšķiršanās, kam atdot savu balsi?
Jo krāsaināk, jo skaļāk. Jo tuvāk vēlēšanām – jo lielākas iespējas „apdullināt” vēlētāju un lielākas cerības pārvarēt 5% barjeru. Nebūsim liekulīgi – TĀDS ir Latvijas priekšvēlēšanu kampaņu pēdējā mēneša maratons, lai gan citviet pasaulē, jo īpaši lielā daļā Rietumeiropas, 30 dienu pirmsvēlēšanu aģitācijas ierobežojums ir ierasta un pašsaprotama prakse. Tikai tad iespējams droši runāt par vēlētāju un viņa izsvērto lēmumu, nevis „reklāmas apdullinātu” izvēli.
Pieņemu, ka otrs, publiskajā telpā pamanītais PRET arguments aktivitāšu aizliegumam ir vērsts uz Jauno laiku kā premjera partiju, atsevišķiem politiķiem liekot bažīties, ka 30 dienas pirms vēlēšanām nepamatoti varētu tikt izmantoti administratīvie resursi. Te gan jāatgādina, ka ierosinājums ierobežot pirmsvēlēšanu tēriņus ar ZZS iniciatīvu izskanēja jau 2006.gadā. Ierosinājumu atbalstīja vairāki politiskie spēki, tostarp partija Jaunais laiks, un arī šobrīd mūsu nostāja ir palikusi nemainīga.
Ne toreiz – esot opozīcijā, ne tagad, vadot valsti, šo ierosinājumu nesaskatām kā ieganstu iegūt imunitāti vai privilēģijas attiecībā pret citiem. Var jau būt, ka Jaunais laiks izpratne par 30 dienu tēriņu samazinājumu priekšvēlēšanu laikā būtiski atšķiras no atsevišķu politisko spēku interpretācijas. Var jau būt, ka citi valdības vadīšanu izmantotu kā labu taktiku savu pogu spodrināšanai, tomēr šī nav tā reize, lai citus mērītu pēc savas mērauklas! Joprojām esmu pārliecināta, ka šīs izmaiņas dotu sabiedrībai daudz lielāku paļāvību uz saviem spēkiem un savām domām tā vietā, lai akli noticētu reklāmās teiktajam...