_Kā portālam Diena.lv pastāstīja LNMM pārstāvji, ar K. Padega simtgades atceri LNMM uz trim gadiem atvadīsies no apmeklētāju iemīļotās muzeja ēkas K. Valdemāra ielā 10a, kas piedzīvos pilnīgu rekonstrukciju un restaurāciju, lai no jauna vērtu durvis 2014. gadā, kad Rīga būs Eiropas kultūras galvaspilsēta.Izstādes kurators, mākslas zinātnieks, Vidzemes Augstskolas profesors Dr.art. Jānis Kalnačs stāsta: „Mazliet neticami, ka kopš kādreiz ekstravagantākā Rīgas mākslinieka, vienlaikus dendija un autsaidera Kārļa Padega dzimšanas pagājis vesels gadsimts. Viņš nodzīvoja tikai nedaudz vairāk nekā 28 gadus, bet paša radītās leģendas arī pēckara - padomju - gados neļāva Kārli Padegu aizmirst. 1930. gadu Rīgas vidē mākslinieks bija kā savrups izņēmums, bet jau pirms laba laika pārtapis vienā no tās krāšņākajiem tēliem.”J. Kalnačs K. Padegu raksturo kā izaicinošu modernistu un vēlīnu romantiķi, kura darbos atrodams gan ekspresionisma kliedziens, gan jaunās lietišķības rūpīgums, gan vēlīnas jūgendstila vai viņa laikam tuvākās Art Deco iezīmes. Tam līdzās - sirreālismam vai postmodernismam piedienīgas ironiskas rotaļas un pat popartam raksturīga masu kultūras elementu apgūšana. Savos zīmējumos un gleznās K. Padegs palika pārliecināts figurālists. Laikabiedriem viņa izteikti personīgā, subjektīvā māksla, kas balstīta uz krasiem pretstatiem un nereāla skaistuma meklējumiem, dažkārt šķita priekšlaicīgi novecojusi. Tiem, kas viņu iepazina 1980. gados, K. Padegs šķita pārsteidzoši laikmetīgs.„K. Padega 100 gadu atceres izstāde Trauslais izaicinājums ir iespēja vēlreiz pārliecināties par viņa kā krīzes laika mākslinieka - izsmalcināta zīmētāja un paradoksāla domātāja - mūsdienīgumu šodienas pasaulē, kurā īstenību arvien vairāk aizstāj paralēlā virtuālā realitāte. Atkal sastopoties ar labākajiem Padega darbiem - labi zināmajiem, sen neredzētiem vai pat nekad neizstādītiem - varēsim sev atbildēt, vai starpkaru Rīgu šokējošā māksla un gados jaunā pilsētnieka sastrēdzinātās sajūtas joprojām spēj pārsteigt, mulsināt un uzrunāt pavisam tieši,” stāsta izstādes kurators J. Kalnačs.1936. gadā rakstā Šausmu zīmētājs K. Padegs centās atvairīt viņam nereti izteiktos pārmetumus par to, ka viņa darbos trūkst ierasto centienu pēc skaistuma, kas sastopams tepat zemes virsū: „Bet pasaulē ir arī tik daudz riebīga - un tas tad arī kādam jāzīmē, atbildu. Es nekā nesaku, kad citi zīmē skaistas puķītes un rozā mākonīšus - lai taču man atļauj zīmēt to, ko es gribu. Es gribu rādīt dzīves ēnas puses, to, ko mēs labprāt negribam skatīt, lai nesabojātu savu apetīti.”Izstādē muzeja Baltajā zālē eksponēti K. Padega darbi no LNMM krājuma un privātām kolekcijām (tostarp viens zīmējums no ASV), aptverot vairākus tematiskos ciklus, kas caurvijuši autora daiļradi.Baltajai zālei piegulošajā Hēges zālē apskatāmi latviešu mākslinieku - Gotlība Kaņepa, Kurta Fridrihsona, Visvalža Rūsas, Ernas Geistautes, Oļega Skaraiņa, Bruno Strautiņa, Aivara Vilipsona un Andra Vārpas veltījumi K. Padegam, kura neierastais spāniskais izskats pārsteidza laikabiedrus, bet neordinārā personība ieintriģēja māksliniekus, kas viņa darbus iepazina tikai krietnu laiku pēc meistara nāves.Izstādes kurators J. Kalnačs norāda: „Tajos Kārļa Padega darbos, ko gadu gaitā iepazinuši viņa mākslas cienītāji, nav vietas pilsoniskās sabiedrības gaumei glaimojošiem sižetiem vai akadēmiskam kanonam, tomēr, sagaidot mākslinieka simtgadi, ir vērts atskatīties uz viņa studiju gadiem Latvijas Mākslas akadēmijā. Ciktāl Padegs pakļāvās akadēmiskās programmas grožiem vai kur savukārt ļāva vaļu savam brīvajam garam un personības radošajiem uzplaiksnījumiem, atklāj laikā no 1928. līdz 1934. gadam tapušie studiju laika darbi.”Mazajā zālē apskatāmās izstādes Padegs un pilsoniskā madāma pamatā ir pārsteidzošs atradums - aptuveni 30 K. Padega zīmējumi - portretu un figūru skices, kas līdz 1970. gadu beigām bija glabājušies kāda Rīgas dzīvokļa virtuves skapī līdzās kartupeļu grozam. Līdztekus šiem mācību uzdevumiem ir skatāmi akadēmijas periodā tapušie „brīvie” zīmējumi, kas īpaši satrieca viņa kolēģes studentes, kā arī kādreiz izaicinošais, no vairuma Vilhelma Purvīša vadītās Dabasskatu meistardarbnīcas audzēkņu darbiem krasi atšķirīgais diplomdarbs Doks (1934).
K. Padega simtajā dzimšanas dienā grāmatu apgāds Neputns izdos
apjomīgu Jāņa Kalnača monogrāfiju Rīgas dendijs un autsaiders, kas
apkopo rūpīgā pētniecības darbā savāktos materiālus par leģendām apvītā
mākslinieka dzīvi un darbiem.