Jaunrade ir mans zobens
"ES RADU ne tikai apģērbu, bet arī visa uzņēmuma dizainu. Radīšanas process neaprobežojas ar drēbēm. Jaunas, interesantas biznesa idejas, revolucionāras pārdošanas stratēģijas, pārsteidzoši sadarbības partneri, talantu audzināšana — tie visi ir Comme des Garcons radošuma piemēri," apgalvo kulta zīmola Comme des Garcons dibinātāja dizainere Reja Kavakubo. Šogad novatoriskais modes nams svin 40 gadu jubileju. Par godu šim notikumam izveidots jauns sieviešu modes zīmols Black Comme des Garcons, turklāt šodien Parīzes veikalā Colette sāksies Comme des Garcons jaunāko produktu izstāde.
66 gadus vecā Reja Kavakubo ir viens no ietekmīgākajiem spēkiem pasaules modes industrijā. Tokijā viņa studēja ētiku, literatūru un tekstila mākslu. Zīmolu Comme des Garcons/Kā puiši R.Kavakubo nodibināja 1969.gadā. Speciālisti uzsver: japāņu dizainere mainījusi ne tikai sieviešu modi, bet arī sieviešu apziņu. "Nekad neesmu jutusi, ka manam darbam ir kāds sakars ar to, ka esmu sieviete. Es neesmu feministe. Man nekad nebija intereses ne par vienu kustību. Karjeras sākumā nolēmu veidot kompāniju, kuras centrā būtu jaunrades process. Jaunrade ir mans zobens, ar kuru es varēju cīnīties tajās kaujās, kurās gribēju cīnīties," intervijā laikraksta The International Herald Tribune modes kritiķei Sūzijai Menkesai nesen sacīja Reja Kavakubo.
Comme des Garcons stils ir avangardiski intelektuāls, ļoti drosmīgs (vai atceraties 1997.gada kupraino kleitu kolekciju?) un komerciāli veiksmīgs — kompānija saglabā neatkarību, pērn tās apgrozījums bija 180 miljoni ASV dolāru. Modes nams realizējis kopīgus projektus ar Levi"s, Lacoste, Fred Perry un Speedo, kā arī ar amerikāņu mākslinieku Ričardu Prinsu. Pērn Reja Kavakubo izveidojusi speciālu modes kolekciju Zviedrijas mazumtirdniecības gigantam H&M. Ne mazāk slaveni kā apģērbi ir Comme des Garcons parfīmi un tirdzniecības koncepti. Londonā 2004.gadā atvērts veikals Dover Street Market, kur var iegādāties ne tikai Comme des Garcons, bet arī citu dizaineru produkciju. Tajā pašā gadā Berlīnē bijušajā grāmatnīcā tika atklāts pirmais modes nama "partizānu veikals": ideja bija tāda, ka šādi veikali atradīsies "pārsteidzošās vietās" (tur, kur pircēji nemaz negaida ieraudzīt prestižu zīmolu), darbosies ne ilgāk kā gadu un tad pazudīs uz visiem laikiem. "Partizānu veikaliem" tika piemeklētas neizremontētas telpas (kā pretstats pasaulslaveno arhitektu projektētajiem citu modes mākslinieku iepirkšanās tempļiem), tie netika plaši reklamēti žurnālos, informācija par tiem tika nodota no mutes mutē. Pirmajam Berlīnes veikalam pat nebija izkārtnes, pirkumus tur iesaiņoja melnos atkritumu maisos... Šādi veikali tika atvērti (un gadu vēlāk slēgti) Barselonā, Singapūrā, Ļubļanā, Helsinkos, Stokholmā, Varšavā, Losandželosā un citur. Tagad partizāni var doties uz Glāzgovu, kur veikals joprojām darbojas.
Šodien Comme des Garcons jubilejas svinības sāksies Parīzes modes veikalā Colette. Tur tiks prezentēta modes nama līnijas Shirt 2009.gada rudens — ziemas sezonas kreklu kolekcija Ģeogrāfija (kreklu dizainā izmantotas žurnāla National Geographic fotogrāfijas). Līdz 1.augustam tikai šajā veikalā būs pieejami Comme des Garcons jaunāko līniju Shirt Girl, Dover Street Market un Play izstrādājumi. Atzīmējot sava modes uzņēmuma jubileju, Reja Kavakubo dibinājusi "partizānu zīmolu" Black Comme des Garcons, kas arī šodien debitēs veikalā Colette. Šī tirdzniecības zīme pastāvēs tikai pusotru gadu, Black produkcija būs nopērkama tikai desmit veikalos visā pasaulē — kolekciju veidos Comme des Garcons populārāko sieviešu apģērbu modeļu interpretācijas pārsvarā melnā krāsā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.