Arī uztveres un interpretācijas kamuflāžu, kas atkarībā no konteksta nereti ļauj vienu un to pašu darbu piepulcēt gan laikmetīgās mākslas darba, gan dizaina objekta statusam. Kā apgalvo izstādes kurators Lēvi Hāpala (Leevi Haapala) – "kamuflāža" apzīmē ne tikai klasisko militārā arsenāla rakstu, bet arī iekļaušanos vidē vai saplūšanu ar to. "Maskēšanās mākslā ir vizuāla maldināšana un slēpšanās, pakļaujot to noteiktai stratēģijai."
Patērētājkultūras "kamuflāža" ir arī viens no šīs izstādes caurvijošiem motīviem. Nīderlandiešu mākslinieku duets Afke Golsteijn & Floris Bakker jeb Idiots sērijā Fake V (2007) estētiski skaisti un vienlaikus vulgāri šausminoši rotaļājas ar trauslo robežu starp dzīvību un nāvi. Morāli un visatļautību. Eksponējot izbāztus zvēriņus kombinācijā ar dārgiem izšuvumiem, pērlēm, zeltu un kristāliem. Aukstasinīgos, glamūro žurnālu stila uzstādījumos. Izbāzts sermuliņš ar kristāla krūtežu, sastindzis skumjā pielūgsmes pozā - iepretim sava mazā ķermenīša "pazaudētajai daļai", kas tagad pārtapusi kristāla "brīnumvardē". Jeb kristālos fosilizējies dižciltīga plēsējkaķa šķērsgriezums. À la Hērsts, taču rafinētākā briljantu mērcē. Starp citu, daži no abu mākslinieku darbiem savulaik greznojuši arī kāda luksusveikala skatlogu, tādējādi kārtējo reizi liekot aizdomāties, sak, ja arī izdotos atrast vērtības, kuras mūsdienu pasaulē vēl nebūtu skāris mārketings, visticamāk, tās būtu kādas retas fosīlijas kaut kur Himalaju kalnos. Un arī droši vien paglābušās tikai tālab, ka daudzo iekarotāju aktuālākā dizaina trekinga zābakos ieautās kājas tām vienkārši pārlāčojušas pāri..."
Pilnu rakstu lasiet portālā Areritorry.com.