Pirmkārt, jau cilāts ir jautājums par samaksas iekasēšanu no tiem, kuri vēlas iebraukt centrā. Tas prasītu visnotaļ sarežģītu kontroles sistēmu, turklāt būtu jāpilnveido sabiedriskā transporta sistēma, lai cilvēki bez kreņķiem mašīnu varētu atstāt piepilsētā un tālāk doties transportā. Jāatzīst arī, ka centrā dzīvo ļoti daudz ļaužu, viņiem likt maksāt par to, ka turpat atrodas arī viņu mašīnas, nedrīkstētu. Taču kopumā, tāpat kā Londonā, par šo lietu ir jādomā -- samazināta satiksme būtu lieliska.
Otrkārt, un tas jau ir vienkāršāk -- dzīvoju netālu no Blaumaņa ielas un acīs krīt nesaprotama nejēdzība. Patlaban, cik var spriest, ļaudīm atļauts ceļa malā mašīnu atstāt jebkurā virzienā. Tas ir ārprāts -- cilvēkam, kurš vēlas pamest apstāšanās vietu, jāšķērso pretējā virzienā plūstoša satiksmes straume, ja viņš mašīnu atstājis otrā ielas pusē ar mašīnas "purnu" pret satiksmi. Pati vienkāršākā lieta -- noteikt, ka mašīnu drīkst novietot tikai un vienīgi satiksmes virzienā. Vienvirziena ielā tā nav problēma, divvirzienu ielā -- tas ir obligāti nepieciešams. Domes deputāti -- rīkojieties!
Treškārt, caurlaižu sistēma Vecrīgā sevi nav pierādījusi. To, ka Vecrīgas šaurākajās ieliņās drīkst braukt abos virzienos un abās ielas pusēs atstāt mašīnu -- to citādi kā par klaju idiotismu nevar nosaukt. Tālāk, kur ir policija, kad "biezie" Vecrīgā traucas ar ātrumu, kāds būtu piemērots šosejai? Manuprāt optimālais variants būtu satiksmi Vecrīgā aizliegt vispār, stundu no rīta atļaujot pievest produktus veikaliem un stundu vakarā atļaujot aizvest atkritumus. Izņēmums varētu būt vienīgi Vecrīgā esošo viesnīcu transports. Visi pārējie mašīnu var atstāt ārpus Vecrīgas un tālāk iet kājām. Gabals nenokritīs.
Ceturtais, laiks padomāt par procesu, kāds rietumu pilsētās jau sen ir ierasts -- atļaut labo pagriezienu pie sarkanās gaismas, ja manevrs nevienam netraucē. Tiesa, pie Latvijas braukšanas "kultūras" tas varētu būt pārmēru azartiski, to varbūt pilotprojekta variantā vispirms varētu pamēģināt kādā mazāk blīvi apdzīvotā mikrorajonā, taču tas braucējiem aiztaupa laiku un arī samazina sastrēgumu veidošanos.
Un piektais -- pietiek auklēties ar cilvēkiem, kuri Rīgas ceļus uzskata par motosacīkšu trasi. Sodi par braukšanu dzērumā jau kļuvuši daudz skarbāki, tas ir lieliski. Pēdējais laiks to pašu darīt arī nevien ar ātruma pārkāpējiem, bet arī ar tiem, kuri ceļu uzskata par slaloma trasi -- joslu maina atkāroti, nevērīgi un pietiekami bieži bez jebkāda brīdinājuma. Lielais avāriju skaits uz pilsētas ceļiem nav nekāds brīnums. Paldies Dievam pagājis tas laiks, kad Rīgas Domes Satiksmes komisiju vadīja profesionāls klauns bez braukšanas tiesībām Guntis Pilsums. Pašreizējai vadībai laiks rīkoties!