Izmantot šo potenciālu kā sastrēgumu risināšanas iespēju piedāvā arī Latvijas Arhitektūras muzejs un arhitektu birojs ‘’Nams’’, kas vakar atklāja izstādi ar šādu tematiku: Rīgas sastrēgumu problēma un kāds varētu būt tās risinājums.Kāpēc domes vadība līdz tādai lietai nav aizdomājusies? Tā vietā, lai integrētu dzelzceļu Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā, turklāt, padarot to par šīs sistēmas mugurkaulu, tiek piedāvāts ļoti dārgs ( vismaz 500 miljonu latu!) zemās grīdas tramvaja projekts. Kas pašu sastrēgumu problēmu nemaz nerisinās. Vēl trakāk -piedāvātā pirmā šī tramvaja līnija uz Juglu ( analoga pašreizējai 6. maršruta līnijai) tāpat turpinās kursēt paralēli dzelzceļa sliedēm! Vai mums ir vajadzīga šāda izšķērdība? Varbūt mest pie malas šauri resoriskās ( dzelzceļš valsts īpašums – sabiedriskais transports pašvaldības īpašums) intereses, bet tiešām domāt, kā cilvēkiem būtu ērtāk. Labāk ieguldām līdzekļus sliežu ceļa izbūvēšanā, lai būtu noslēgts aplis pilsētā, tad sakārtojam pašu staciju infrastruktūru. Palaižam vilcienus, kas varētu kursēt ik pēc desmit minūtēm. Pārējais sabiedriskais transports tad jau pildītu citu funkciju – galvenokārt, cilvēku nogādāšanu no stacijas un uz staciju. Tad nevajadzētu katram maršrutam šķērsot pilsētas centru. Protams, nepieciešami arī pārvadi pāri dzelzceļa sliedēm, jo ar pārbrauktuvēm, pie tik bieži kursējošiem vilcieniem, nekas nebūs līdzēts. Bet visu var izdarīt vajag tikai gribēt!Ja teiksiet - pats esi domnieks, tad arī dari – atbildēšu - nav tik vienkārši. Lai gan esmu Satiksmes un transporta komitejas loceklis, mums principā nenotiek diskusijas par satiksmes jautājumiem Rīgā. Acīmredzot, komitejas priekšsēdētājam A.Požarnovam ir citas intereses. Esam vairākkārtīgi izvirzījuši jautājumu par dzelzceļa integrāciju Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā. Taču bez panākumiem. Uz priekšu tiek ‘’bīdīts’’ dārgais, sastrēgumus nerisinošais zemās grīdas tramvaja projekts. Tam gan joprojām nav skaidrs finansējuma avots.Tāpēc vēlos vērst sabiedrības uzmanību uz to, ka Rīga neizmanto to, kas tai ir dots, proti, pilsētas teritorijā esošo dzelzceļu, kas pēc būtības ir tas pats daudzinātais metro. Aicinu domes priekšsēdētāju J.Birku apzināties šo lietu un kopīgi ar satiksmes ministru A.Šleseru panākt dzelzceļa integrāciju Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā. Tad arī visus „park&ride” pie dzelzceļa stacijām var saplānot, bet galvenais - reāli risināt sastrēgumu problēmas Rīgā.
Rīgā jau ir savs metro
Tiek diskutēts - vajadzēja vai nevajadzēja būvēt metro Rīgā vai nē? Bet mūsu galvaspilsētā jau ir metro! Tas nekas, ka virszemes – mums ir dzelzceļa līnija, kas veido dzelzceļa loku pilsētā. Var izveidot pat divus lokus katru savā Daugavas krastā, bet, izbūvējot Ziemeļu šķērsojumu, arī izveidot vienotu lielo dzelzceļa apli.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.