Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Rīgā jau ir savs metro

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Archijs
A
Kapec neizmantot letaaku un labaaku risinajumu? - Nevares pietiekami daudz lidzekljus atmazgaat un kabataas sabazt. Nevares pietiekami daudz ''savejiem'' pasutijumus sataisiit. Vajag taa, lai Pasham, Vasjam un kaiminju Jurkam arii sanaak ''varka'' Tas ir Gjerevnja Style Business Management.
žoržs
ž
Ja nu nezini, tad negvelz muļķības - vilciens tādā smāgā izpratnē, kā mēs to saprotam, kopā ar dažādiem LRT ir integrēts ne vienā vien pilsētā. No Tuvākajām var nosaukt Helsinkus, Stokholmu, Berlīni, Hamburgu. Berlīnē tās ir trīs pakāpēs - DB (Deutsche Bahn), vieglākais un biežākais S-bānis un salīdzinoši vēl vieglākais un biežākais U-bānis. Cita lieta gan - ši ideja nebūt nav jauna, Nams vien vēlreiz vilcis to ārā un aktualizējis. Rīgas attīstība spl;anā (kura galvenie autori šobrīd apcietināti) ši ideja ar ir mazliet rādīta, tur gan nav noslēgtu loku - dzelzceļš apkārta Rīgas centram neturpinā sgar krastmalu, bet beidzas pie Ganībju dambja un Pētersalas ielas krustojuma. Pārdaugava sloks vispār nav zīmēts. Tomēr redzot , ka līdz šim - turpat 20 neatkarība sgados nekas nav izdarīts - pat ne vienota un musdienīga biļešsistēma ieviesta - diezkāds optimisms par šādiem plāniem nav. Kā zināms valsts dzelzceļš un Rīgas dome šos gandrīz 20 gadus nebija varējusi vienoties ne par kādu sadarbību. Nu vismaz no šovasaras paredzēti tie "Rīgas vilcieni" - no Salaspils uz Babīti un no Babītes uz Vecāķiem - tas vien jau tiek nosaukts par nez kādu progresa soli. Tāpēc fantazēt, ka tagad tiks noslēgti abi loki, tostarp uzbūvēts vēlviens Daugavas šķersojums - tas škiet visia nereāli. Bez tam - lai šāds vilciens regulāri pa Rīgu kursētu, tas tiešām nepieciešams vieglāks,, ātrāks un klusāks - tas nozīmē - pavisam jaunus ritošos sastāvus, jaunus vilcienus tātad, un arī rekonstruēt sliedes - metināt tās kopā vai apgādāt ar visādām gumijām, droši vien gulšni ar daudz kur jāmaina - Katrā ziņā tas nu nebūtu vis lētāk par zemās grīdas tramvaju, ko tā mēģina pasniegt populistiskais Pulks. Tomēr - ja grib sakartot satiksmes sistēmu Rīgā - kaut kas jir, patiesībā - jādara ļoti, ļoti daudz, lai izveidotu mūsdienīgu sabiedrisko transportu.
bubulis
b
Londonā vilcieni tiek plaši izmantoti kā sab. transports, tikai nevaru iedomāties tos Latvijas dzelzceļa padomju laiku gigantus braukājam pa Rīgu, te vajadzētu pielāgot vagonus pilsētai .
fun
f
Šlesers labāk uzliek dzelzceļa tiltam spuldzītes pa 200 000 LVL , nevis investē dzelzceļa pakalpojumu kvalitātē.
aitu gans
a
stockholma ir gan virs gan zem zemes dzc
DD1
D
Tur vajadzētu būt racionālam graudam.
Lietotājs
L
Tas taču tik vienkārši. Dodiet k;ādam iespēju, garantējiet kredītu un uz priekšu. Pats esmu bijis citur un redzējis, kā tiek šīs problēmas izdevīgi risin;ātas. Daudzviet metro vagoni iznāk ārpusē, jo loģiski saprotams k;āopēc blīvā apbūvē jānolaižas pazemē. Un citur virenkārši tādi fiksi sastāvi, drīzāk ytramvaji pilda misiju, bet vēl citur tie paši zemās grīdas ātrgaitas transports ir izdevīgs. Ko tur daudz domāt. Kā tur kāds teica, ka no darba varas liktens ...
Aija
A
Mēs jau metro vair neizbūvēsim, jo jābūvē Gaismas pils, dažādu krāsu tilti, un naudas jau visam nepietiks. Dzelzceļš ir super. Es jau tagad regulāri braucu no Torņakalna stacijas līdz centram. 3 minūtes un esi centrā bez nekādiem sastrēgumiem.
RedStar
R
Berlīnē paralēli metro darbojas arī virszemes dzelzceļš. Ļoti efektīvs un izdevīgs pārvietošanās līdzeklis. Bet, lai to ieviestu arī Rīgā, būtu vajadzīgas prātam neaptveramas summas. Tiesa, jēdzīgāk būtu ķerties pie tā nevis zemās grīdas tramvaja.
Svins
S
izklausās prātīga ideja!
juriic
j
Domaaju, ka shoo doma vareetu buut 1 no visspozaakajaam peedeejaa laikaa izskaneejushaam! Tas visaadaa zinjaa izklausaas peec risinaajuma! Buldozer! Bumba tavaa daarzinjaa, speele, ja vien vari...
ess
e
WALA : Neesmu redzējis nevienu pilsētu kas censtos attīstīt virszemes vilciena kustību... - Roma, piemeeram !
SKA
S
"...piemēram ZEM Frankfurtes iet ne tikai metro" un tagad iedomājies šo infrastruktūras izbūvi Rīgā. Nekas nav iebilstams pret dzelzceļa integrēšanu pilsētas sab-transporta sistēmā. To varētu darīt ar vienotu biļešu sistēmas izveidi (kā to norādīja fox). Tomēr tas un arī biežāks reisu skaits problēmu vien neatrisinās. Daudzviet pieturas ir tālu. Tagad kad spīd saulīte ir silts, pusstundas pastaiga līdz stacijai ir OK, bet ziemā tas varētu būr visai mokpilns process. Mežaparkā, tālajā Imantā un Purciemā ar vilcienu nokļūt nav izdevīgi. Tā kā Pulka gvelšanu par zemās grīdas tramvaja nelietderību uzskatu par tīru opozīcijas populismu.
vecais-2
v
Pulks taisa lētu populismu! Par dzelzceļa integrācijas iespējām Rīgas sabiedriskajā transportā ņemās jau vismaz no 1998.gada. Kapēc tad 2gadu laikā neko Rīgā nedarīja Aksenoks un arī Pulks, kad bija pie šprices?! Protams, arī Požarnovu nekas cits neinteresē kā kukuļi no ceļu būves un kopšanas, un gribēšana Zarumbas vietā iebāzt kādu savējo dunduku.
jas
j
Neesi laikam bijis Vācijā, kur piemēram zem Frankfurtes iet ne tikai metro, bet arī dzelzceļa līnija un cilvēks var uz galveno iepirkšanās ielu aizbrukt ar ko? ar vilcienu... Tas ka šjā postpadomju valstī gan infrakstruktūra, gan domāšana vēl ir postpadomju līmenī nenozīmē, ka šadus risinājumus nevajadētu apsvērt.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja