Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +10 °C
Daļēji saulains
Svētdiena, 29. septembris
Mihails, Miķelis, Mikus, Miks

"Rīgas Satiksmes" miljonu dalīšana

Pirms neilga laika „Rīgas Satiksme” izrādīja iniciatīvu cīnīties ar negodprātīgiem autovadītājiem, kuri autostāvvietās norēķinās ar nederīgu naudu, ar ierosinājumu ieviest Rīgas autostāvvietās bezskaidras naudas norēķinus pēc „E-talona” principa. Var piekrist tam, ka šī ir patiesi būtiska problēma, jo viltoto darījumu skaits sastāda ievērojamu īpatsvaru no kopējiem ieņēmumiem, kas gada griezumā sit pa uzņēmuma kabatu.

Tomēr uzskatu, ka šobrīd ierosinājums ieviest bezskaidras naudas norēķinus Rīgas autostāvvietās, ir drīzāk priekšvēlēšanu solis, nevis praktisks ieguvums autovadītājiem. Provizoriskie izdevumi esošās sistēmas nomaiņai var sasniegt 1-1,5 milj. latu, neskaitot ikgadējos uzturēšanas un apkopes izdevumus. Šo summu uz saviem pleciem nāktos uzņemties rīdziniekiem, līdz ar to, ņemot vērā „Rīgas Satiksmes” budžeta deficītu un pašvaldības dotāciju trūkumu, šis investīciju projekts ir ne tikai pieteikts nelaikā, bet vērtējams arī kā līdzekļu izšķērdēšana. Turklāt Rīgas pilsētā jau darbojas alternatīva – transportlīdzekļu vadītāji par stāvvietu var maksāt arī ar īsziņas starpniecību, un faktiski šobrīd nav pamata steigties ar automātu nomaiņu.

„Rīgas Satiksme” gatavojas ļoti nepārdomāti rīkoties ar rīdzinieku naudu – projekts draud tikt īstenots no nepareizās puses jeb, precīzāk, vispirms tiek dalīti miljoni, un tikai pēc tam mērīta projekta lietderība, nejautājot pašiem autovadītājiem, vai viņi saskata ērtības „E-talona” ieviešanā, maksājot ar to par noparkoto auto. Diemžēl tas ir kļuvis arī par Rīgas domes vadības stilu - pirms vēlēšanām bīdīt šādus projektus, neskatoties vai „Rīgas Satiksme” šobrīd var vai nevar šādas idejas realizāciju atļauties. Kārtējo reizi publiski neizskan neviens konkrēts skaitlis un kopējais investīciju apjoms ar pamatojumu, kāpēc mums vajag to, vai citu bez kontakta automātu, un galu galā - cik tas maksā? Šķiet, ka šis projekts vairāk ir nepieciešams partiju apvienības „Par labu Latviju” vienai no vadošajām partijām LPP/LC, lai Rīgas kartei būtu iespējas atkal pelnīt.

Jāatgādina, ka līdzīgs scenārijs bija ar sabiedriskā transporta „E-talona” ieviešanas gaitu. Cepuri nost idejai, tomēr izpildījums un tā caurspīdība bija zem katras kritikas. Projekta noslēguma fāzē bija zināms vien tas, ka sistēmas ieviešana pašvaldībai maksāja 14 milj. latu, savukārt uzturēšana – 5. milj. latu katru gadu. Sekoja Valsts kontroles pārbaudes, sekoja Rīgas domes vadītāja speciāli izveidota pārbaude, tomēr secinājums bija viens – sistēma ir ieviesta un punkts. Varbūt šobrīd, visiem velkot ciešāk jostas, varam iztikt bez kārtējā, daudzmiljonu projekta „Rīgas Satiksmes”

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja