Neanalizējot šī populistiskā piedāvājuma fiskālo ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetiem, vēlos norādīt uz tā absurdo, sociāli netaisnīgo būtību. Šādas nodokļu atlaides tik tiešām būs ārkārtīgi izdevīgas bagātām ģimenēm un attiecīgi mazāk izdevīgas trūcīgākām ģimenēm. Atbalsts ar pabalstiem un nodokļu atlaidēm ir jāsniedz maksimāli taisnīgi visiem bērniem. Pabalstiem ir jāsasniedz tieši trūcīgākās ģimenes, bet nodokļu atlaides ir jāpiešķir saistībā ar finansiāliem ieguldījumiem bērna izglītībā, veselībā un audzināšanā.
Ja kādam bagātniekam, kura ģimenē aug 4 bērni un kurš gadā nopelna vienu miljonu latu, tiktu piešķirta 100% nodokļu atlaide, tad valsts kopumā zaudētu 260 tūkstošus latu, kuri lieti noderētu trūcīgāko ģimeņu atbalstam. Latvijā jau šobrīd ir Eiropas Savienībā augstākā nevienlīdzība ienākumu sadalē (GINI koeficients Latvijā – 37%, ES vidēji - 31%).
Bērni Latvijā nedrīkst tikt vēl vairāk priviliģēti vai sociāli pazemināti saistībā ar to vecāku ienākumiem. Tāpat arī vecākiem ir jāsniedz nepieciešamais materiālais atbalsts bērnu audzināšanai, nevis bagātie vecāki jāapber ar naudas prēmijām par katru jauno ģimenes atvasi.