Ar koncertu Rīgā māksliniece iesāks nelielo Eiropas koncertturneju, un gaidāmā būs viņas vienīgā uzstāšanās Baltijā. Zola Jesus atgriešanos Latvijā ar nepacietību gaida gan klausītāji un viņas daiļrades cienītāji, gan mūziķe pati, jo, atšķirībā no iepriekšējām viesošanās reizēm ar pavadošo grupu Rīgā un muzicēšanu kopā ar stīgu kvartetu Ventspilī, gaidāmais koncerts Hanzas peronā būs jo īpašs.
"Jūtos tik saviļņota un patīkami satraukta, ka ar šiem koncertiem varu paviesoties vairākās īpaši izvēlētās Eiropas pilsētās. Šī programma, vien ar mani, manu balsi pie klavierēm, ir ilgi lolota un rūpīgi gatavota. Jo vairāk nevaru vien sagaidīt, kad ar klausītājiem tikšos šāda – klātesoša, savā ziņā mūzikā atkailināta. Tās būs īpašas, klusinātas un pavisam intīmas tikšanās, kādas, zinu, tuvākajā nākotnē vairs ilgi neatļaušos gan saprotot, ko tas no manis prasa, gan apzinoties plānus turpmākajiem gadiem, pēc kuriem, cerams, vēl būšu dzīva…" ar mazliet tumsnēju humoru gaidāmos koncertus Vecajā pasaulē īsi pirms došanās ceļā no viņa krasa komentē Zola Jesus.
Apmeklētāji uz svētdienas koncertu aicināti ierasties jau stundu agrāk – plkst. 17.00, kad Hanzas perona Dienvidu galerijā ar pārsteiguma priekšnesumu uzstāsies kādi nelielā noslēpumā paturami latviešu mūziķi, kāds a cappella duets… Kopš Mario Batkoviča (Mario Batkovic) un Marka Ribot (Marc Ribot) koncertiem vasarā tas kļuvis par sava veida ieradumu. Proti, ar iepriekš skaļi neizziņotiem latviešu mūziķu koncertiem iesākt vakaru ikvienam pieejamā veidā – Perona galerijā, kurā iemaldīties var arī nejaušs garāmgājējs, jo šim ievada pieredzējumam nav nepieciešama ieejas biļete.
Jau ziņots, ka Nika Roza Danilova (Nika Roza Danilova), kuras dzimtas saknes rodamas Krievijā, Ukrainā, Vācijā un Slovēnijā, ar skatuves vārdu Zola Jesus pazīstama jau teju piecpadsmit gadus. Klasiskās operdziedāšanas pieredze apvienojumā ar trokšņainu, tumsnēju un melodramatisku popmūziku, ko kāds, iespējams, dēvēs arī par "avangardisku", ātri vien pēc pirmo singlu klajā nākšanas pievērsa māksliniecei ne tikai plašu klausītāju, bet arī kolēģu uzmanību. Debijas albumā ieklausījās Karina Elizabete Dreijere (Karin Elisabeth Dreijer) un uzaicināja Zola Jesus par Fever Ray Eiropas turnejas īpašo viešņu. Tāpat arī britu apvienība The xx. Savukārt M83, Orbital un citi vēlējušies dzirdēt savos studijas ierakstos Nikas neatkārtojamo balsi.
"Tomēr ir balss, kas spēj caursist realitāti un sašķelt gabalos ieradumu, atsedzot kailus īsta pieredzējuma nervu galus. Zola Jesus balss ir tieši tāda. Kad to izdzirdi, sajūties kā aizsaukts uz vietu, kas eksistē tevī pašā, bet iepriekš bijusi apzinātībai nepieejama. Šī vieta ir tikusi aprakta, jo tajā mājo sāpes. Zola Jesus jaunākais studijas albums Arkhon meklē un atrod veidus kā atbrīvoties no šīm iestigušajām un sastingušajām sāpēm," par mākslinieces sniegumu minētajā ierakstā, kas klajā nāca pagājušogad, rakstījis kāds kritiķis.
Mūziķe jau vairākus gadus ir atgriezusies Viskonsīnas štatā, uz kurieni bērnībā tik ļoti nav gribējusi pārcelties no saulainās Fīniksas. Kā atzīst pati, mežā, pašas celtā mājiņā viņa šobrīd jūtas vislabāk. Tur tapis gan Zola Jesus iepriekšējais, tumšākais un, iespējams, personīgākais albums Okovi, gan, izolācijā pārlaižot pandēmiju, jau pieminētais Arkhon. Iespējams, tā tiešām bija kovidlaika iedvesmota vēlme apkārt valdošo negatīvo un baiļpilno enerģiju virzīt gaismas virzienā, pavadot laiku vienai ar savām klavierēm. Rezultātā tapa četru hipnotizējošu performanču apkopojums koncertierakstā Alive in Cappadocia, kas uzņemts divtūkstoš gadus senā kapelā. Iedvesmojošā vieta, tās akustika, Zola Jesus viena pie klavierēm, bez kādas ārišķības un liekiem rotājumiem, un tam pāri viņas balss – šo sajūtu, atmosfēru, ciešu klausītāju klātbūtni īpašos intīmos koncertos māksliniece grib piedzīvot šoruden Eiropā, turnejai sākoties Rīgā, Hanzas peronā.
Biļetes uz Zola Jesus koncertu 24. septembrī Hanzas peronā nopērkamas Biļešu paradīzes tirdzniecības tīklā.