Tas gan nenozīmē, ka te notiks skaļas preses konferences: Perts arī dzīvē, tāpat kā mūzikā, vislabprātāk ietur pauzi un klusē. Dziļi ieklausās klusumā, lai pēc tam savā meditatīvajā mūzikā izaudzētu skaņu uz pašas klusuma robežas. Tās noslēpumu Perts pats savulaik atklājis viduslaiku (XIII gs.) garīgās mūzikas ritmu formulu maģijā. Tajā balstoties, viņš izveidoja pats savu, slaveno tintinnabuli kompozīcijas tehniku - tādu kā mazu zvaniņu sasaukšanos, savveida skaņu mantru, bieži dēvētu arī par svētminimālismu. Par kulta komponistu A. Perts kļuva pēc tam, kad 1980. gadā pārcēlās uz dzīvi Vīnē, pēc tam Berlīnē. Tolaik no aktīva modernista viņš pārtapa sakrālās, metafiziskās mūzikas telpas būvētājā.
Autorkoncertā skanēs Adam's Lament (2009) korim un stīgu instrumentiem ar Svētā Siluana no Atosa kalna (1866-1938) tekstu. A. Pertam Ādams ir kopīgs vārds, lai nosauktu gan visu cilvēci, gan katru cilvēku cauri laikiem. «Šis kolektīvais Ādams cietis un žēlojies uz šīs zemes gadu tūkstošiem. Mūsu priekštecis Ādams paredzēja cilvēces traģēdiju un piedzīvoja to, juzdamies vainīgs un atbildīgs par savu grēkā krišanu,» stāsta komponists par mūziku - izmisuma summu. Programmā iekļautas arī Boloņas katedrāles - Svētā Petronija bazilikas 600. gadadienai sacerētās motetes Beatus Petronius un Statuit ei Dominus korim un divām ērģelēm, kā arī 2002. gadā Esenes bīskapa Huberta Lutes 75. dzimšanas dienai komponētā motete Salve Regina autora pārcēlumā korim un stīgu orķestrim.