Spilgti laikmetīgās mūzikas paraugi sastapsies ar vēsturisku mēmā kino šedevru krāšņā un dinamiskā koncertprogrammā, kuru orķestris Sinfonietta Rīga, tā galvenais diriģents Normunds Šnē un mūzikas mīļotājiem Latvijā labi pazīstamais britu čellists Metjū Bārlijs sniegs VEF Kultūras pils Lielajā zālē 25. oktobrī plkst. 19. Šīs programmas nagla ir amerikāņu komponista Džona Adamsa minimālisma estētikā radītais darbs Baisā simetrija ar Žeroma Boska speciāli šai kompozīcijai veidoto, mūzikas ritmiem apbrīnojami precīzi atbilstošo Bastera Kītona mēmo filmu kinomontāžu Basters. Šajā vakarā skanēs arī Jēkaba Jančevska asprātīgi uzrakstītā kompozīcija Trakās dienas (par pirmssvētku iepirkšanās drudzi) un pasaulslavenajam čellistam Jojo Ma rakstītais austriešu komponista HK Grūbera Koncerts čellam un kamerorķestrim (1989), ko dēvē par vienu no grūtākajiem čellkoncertiem pasaulē.
Tie, kuri kaut reizi bijuši uz kādu no čellista Metjū Bārlija koncertiem Latvijā, kur viņš viesojies jau vairākkārt, viņa personā ir sastapuši mākslinieku ar plašu radošo pasauli un ļoti īpašu, fascinējošu spēles veidu. Tas īpaši pārsteidzis un apbūris klausītājus viņa leģendārajos astoņu stundu garajos Nakts koncertos jeb meditācijās čellam. Amerikāņu mūzikas leģenda – komponists, diriģents un publicists Leonards Bernsteins – savulaik atzinis: "Metjū Bārlijs ir viens no talantīgākajiem čellistiem, kurus esmu dzirdējis." Laikrakstos Metjū Bārlijs dēvēts te par pasaulē drosmīgāko, te par šokējošo čellistu. Nebūs melots, jo radošums, atvērtība neparastām idejām un uzdrošināšanās, kas atceļ ģeogrāfiskās, sociālās un stila robežas, ir Metjū Bārlija personības spilgtākās iezīmes. Viņš vienlīdz komfortabli jūtas gan klasiskajā repertuārā, gan saspēlē ar džeza māksliniekiem, dīdžejiem, Londonas grime reperiem un tradicionālās mūzikas meistariem no visas pasaules. Heinca Karla Grūbera (jeb HK Grūbera, 1943) čellkoncerta partitūra ir krāšņa, dinamiska, pilnasinīga. Tā ierauj maģiskā, jaunromantiskā plūdumā, kas mijas ar netveramiem ritmiem un izskan gaišā, pat ēteriskā skaistumā. Viņa mūzika valdzina ar atsvaidzinošu vienkāršību, maigu ironiju un veselīgu melnā humora devu.
Savukārt ievērojamais amerikāņu komponists un diriģents Džons Adamss (1947) pats ir bieži komentējis savas komponista būtības divas puses – "nopietno" un "viltnieka" dabu, kurai raksturīga humora izjūta un ironija. Pēdējai pieder arī opuss Fearful Symmetries, kas tapa pēc Sv. Lūkasa orķestra pasūtījuma 1988. gadā un pirmatskaņojumu piedzīvoja paša autora vadībā Ņujorkā, Avery Fisher zālē.