Hidden Orchestra ir multiinstrumentālista, komponista un mūzikas producenta Džo Ačesona “iedomāts” orķestris. Tas tapis un ikdienā pastāv viņa studijā un iztēlē. Gadu gaitā orķestrī muzicējuši, kā arī ierakstu sesijās klātienē un no attāluma piedalījušies daudzi jo daudzi mūziķi. Diriģents Ačesons to individuālos impulsus, motīvus un rokrakstus allaž apvieno vienā veselā – vai tas ir ieraksts vai uzstāšanās koncertos – atjaucot ar lauka ierakstiem, basu un daudzslāņainām, intriģējošām bungu partijām. Varētu šķist, ka Hidden Orchestra ir viena labā ziņā ķerta profesora ņemšanās laboratorijas apstākļos, taču ik pa laikam Džo Ačesons domubiedrus pulcē, lai kā pavisam īsts kolektīvs dotos turnejās. Gada nogalē gaidāmais koncerts Hanzas peronā Rīgā būs Hidden Orchestra pirmā vizīte Latvijā.
“Viņu vēlme spēlēties džeza, filmu un ambientās mūzikas teritorijā Hidden Orchestra padara emocionāli pievilcīgu, kas instrumentālajā mūzikā nav pašsaprotami,” savulaik kāda albuma recenzijā rakstījis medijs Pop Matters. Un var tam piekrist lielā mērā arī tāpēc, ka Ačesona un partneru radītā nudien atgādina ar akustiskiem instrumentiem atskaņotu elektronisko mūziku, kuru papildina dažādas dabas skaņas. Tātad, šķietami priekšnosacītais, savā veidā “iekonservētais” un paredzamais pieļauj spēles un improvizācijas momentus, mūzikai slejoties uz kontrastu pamatiem. Te kļūstot trauksmainai, te nomierinot. Vedot no gaismas tumsā un atpakaļ. Te paātrinoties, līdz kļūst grūti izsekot, te sabremzējoties līdz klausītājam ērtai sajūtai par drošu turpmāko attīstību, bet… Citiem vārdiem, Hidden Orchestra ir kinematogrāfs mūziķos un klausītājos pašos. Šī mūzika savā veidā kļūst par “ierīču un metožu kompleksu kustīgu objektu fiksēšanai gaismjutīgā filmā un iegūto attēlu projicēšanai uz ekrāna”, kur “filma” ir katra iztēle, emocijas un spēja interpretēt, bet “ekrāns” – ko ar to tālāk iesākt piedzīvojot.
Hidden Orchestra pēdējais studijas albums To Dream Is To Forget dienasgaismu ieraudzīja pagājušogad. Pēc sešu gadu pārtraukuma, kurā savu versiju par laika ritējumu uzspieda pandēmija, bet kuru Džo Ačesons izmantoja citu projektu realizācijai. Tika radīts skaņu celiņš pazīstamajai datorspēlei Creaks, kopā ar dziedātāju Kerisu Metjūzu (Cerys Matthews) un desmit ievērojamiem mūslaiku britu dzejniekiem izdodot tvartu izdevniecības Decca Records paspārnē un veidojot muzikālo noformējumu skaņas un mūzikas instalācijai Kjū Karaliskajā botāniskajā dārzā Londonā.
Gaidāmajā turnejā Džo Ačesons dosies kopā ar sitaminstrumentālistiem Džeimiju Greiemu (Jamie Graham) un Timu Leinu (Tim Lane), piedzīvojumu krāšņojot ar Toma Ņūela (Tom Newell) īpaši veidotu video partitūru. Turnejā par koncertus iesildošo mūziķi uzaicināts kāds Latvijas klausītāju jau iepazīts mākslinieks, par kuru vairāk – koncertam tuvojoties!
Biļetes uz Hidden Orchestra koncertu Hanzas peronā 1. decembrī nopērkamas Biļešu paradīzes tirdzniecības tīklā.