Industriālais glamūrs
Sirreāli barokāli tērpi, Tima Bērtona filmu noskaņa, padrūmi karnevālisks jandāliņš un erotisks cirks — pirmie apzīmējumi, kas nāk prātā, ja jāstāsta, ko īsti var sagaidīt no Emīlijas Otemas (Emilie Autumn) un viņas pavadošās grupas The Bloody Crumpets uzstāšanās. Pirmoreiz Rīgā iegriezusies pērnā gada rudenī, palikusi koncerta apmeklētāju atmiņā ar ekstravaganci un uzdrošināšanos, arī šopavasar Emīlija "Rudens" nolēmusi uzstāties šeit. Kā apgalvojusi pati — tas tāpēc, ka ļoti iepaticies iepriekšējais Rīgas koncerts. Viņasprāt, tas bijis viens no viņas labākajiem koncertiem, tādēļ Emīlija Otema labprāt uzspēlēs šeit vēlreiz. Iebildumu patiešām nav, un, ja arī par muzikālajām kvalitātēm var diskutēt, tad Emīlijas vizuālais risinājums var kļūt par dāsnu ierosmi atšķirīgu žanru mūziķiem.
Klavesīns un vijole — divi Emīliju Otemu raksturojoši instrumenti, ar kuru palīdzību viņa uzbur fantāzijas rokmūzikas pasauli. Sākotnēji koķetējusi ar baroka un renesanses laikmeta mūziku, spēlējot viduslaiku mūzikas ansamblī, vēlāk apvienojusi to ar rokmūziku un džezu, viņa kā sev raksturīgāko muzikālo triepienu izvēlējusies industriālo roku. Agresīva ritma sekcija apvienota ar maigām, brīžiem sapņainām skaņām, kas viegli pārslīd no viena muzikālā žanra otrajā, spēj piesaistīt uzmanību. Un Emīlijai tas arī izdevies — pēc debijas albuma Enchant izdošanas viņu pamanīja Kurta Kobeina atraitne, skandāliste un grupas Hole soliste Kortnija Lova, uzaicinot spilgto vijolnieci piedalīties sava pirmā soloalbuma America"s Sweetheart ierakstīšanā. Otema kopā ar meiteņu grupu The Chelsea devās arī Lovas albuma pasaules turnejā, taču tā Kortnijas personīgo problēmu dēļ tika pārtraukta. Tobrīd Otema jau bija paguvusi satuvināties ar The Smashing Pumpkins līderi Billiju Korganu, turklāt ne tikai muzikāli — viņa arī izstrādāja apģērbus Korgana singla Walking Shade mūzikas video. Jāpiemin, ka mode un stils, cik noprotams, ir Emīlijas Otemas otra mūža aizraušanās — iespējams, pateicoties mātei, kura savulaik strādājusi par šuvēju, viņa kopā ar citu dizaineri fLee nodibinājusi apģērbu kompāniju WillowTechHouse, kuras ieturēto stilu pati dēvē par "panktoriānismu". Arī savus koncerttērpus Otema veido pati.
Pēc izklaidēm ar Lovu un Korganu Emīlija beidzot atgriezās arī pie personīgās muzikālās attīstības un 2005.gadā ierakstīja albumu Opheliac. Ap šo pašu laiku viņa piesaistīja pavadošo grupu The Bloody Crumpets — vokāli apdāvinātas meitenes, krāšņas kā lelles, turklāt katra ar savu pilnībā izstrādātu un noslīpētu tēlu. Uz skatuves gan gražojas maza meitene, gan valšķīgi gurnus groza pavedēja…
Nākamais albums Laced/Unlaced bija instrumentāls — pirmajā diskā bija no jauna ierakstīts Emīlijas Otemas klasiskās mūzikas albums On A Day (2000), savukārt otrs disks Unlaced pilnībā demonstrēja viņas unikālo, kā pati dēvē, victoriandustrial stilu, izmantojot elektrisko vijoli, klavesīnu, bungmašīnu un sintezatorus. Visticamāk, tieši šī dubultalbuma kompozīcijas skanēs arī Rīgas koncertā, tāpat kā vairākas populāru dziesmu kaverversijas — šādā izpildījumā tās vēl nebūsiet dzirdējuši!
*
Koncerts
Emīlijas Otemas koncerts
16.IV klubā Melnā piektdiena plkst.20, klubs atvērts no plkst.19.
Biļetes — www.bilesuparadize.lv un kluba kasē Ls 11.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.