Koncerta programmas nagla — J.S.Baha Kafijas kantāte (Nr. 211) šoreiz tiks pasniegta kā komisks teatralizēts uzvedums soprānam, tenoram, basam un kamerorķestrim, kura vadītājs un dibinātājs Jans Villems de Vrijs (Jan Willem de Vriend) vienlaikus ir arī orķestra pirmā vijole. Viņš ir iemantojis plašu starptautisku atzinību kā izcils un vispusīgs baroka mūzikas, tajā skaitā Hendeļa, Pērsela un citu baroka komponistu operu interprets. Daudzo valstu orķestru vidū, ar kuru viņš sadarbojas, ir, piemēram, arī izvēlīgā Berlīnes kamerfilharmonija un Amsterdamas Concertgebouw, savukārt Combatimento Consort Amsterdam ir orķestris, ko viņš izveidojis pats 1982.gadā. Gan operu, gan vokāli instrumentālo koncertdarbu iestudējumos ar šo orķestri sadarbojas režisore Eva Bučmane (Eva Buchmann), kura iestudējusi arī Baha Kafijas kantāti — stāstu par Līziņu, kura aizraujas ar kafiju, un kuras tēvs cenšas meitu atturēt no šīs pārmērīgās aizraušanās. Viņam neveicas, tāpēc kantāte sākas ar Šlendriana kunga āriju: bērni mūsdienās vispār neklausa! Visbeidzot Šlendriana kungs izdomā lielisku paņēmienu: ja Līziņa turpinās dzert kafiju, viņai netiks ļauts precēties. Vīrs ietiepīgajai meitai izrādās svarīgāks par kafiju, tomēr viņa ir gana gudra, lai, galu galā, dabūtu abus. Kāpēc gan J.S.Bahs, kura dzīves un jaunrades Leipcigas periods mums parasti saistās ar viņa darbu slavenajā Sv.Toma baznīcā un izciliem garīgās mūzikas darbiem, sadomāja rakstīt kafijai veltītu laicīgu kantāti ar tik triviālu sižetu? Izrādās, tolaik kafija, jeb tā dēvētais «melnais zelts» bija ļoti iecienīta Leipcigas iedzīvotāju vidū. Bahs savu kantāti uzrakstīja 1734.gadā kameransamblim Collegium Musicum, ko pats vadīja. Šī ansambļa priekšnesumi bieži notika Gotfrīda Cimmermaņa Kafijas namā un Kafijas dārzā pie Leipcigas torņa. Klausoties šo kantāti varēja nobaudīt tasi kafijas.«Skatuvisks starpžanrs, kas tuvojas operai, un tomēr nav opera, iestudējumam varētu būt ciets rieksts, taču ar dažiem jaukiem trikiem E.Bučmane panākusi oriģinālu un izklaidējošu efektu,», rakstīja NRC Handelsblad. Fotogrāfijās redzamo pirmizrādes dalībnieku galvās ir amizantas auduma mices, kuras ir līdzīgas kafijas kannām un stepētajām «cepurēm», ar kādām tās mēdza nosegt, lai kafija ilgāk turētos silta. XVIII gadsimta gaisotni, pat smaržas un garšu Melngalvju namā uzburs arī tēli vēsturiskos tērpos, kuri skatītājus cienās ar aromātisku kafiju un liķieri.Combatimento Consort Amsterdam vieskoncertā Rīgā skanēs arī divu baroka laikmeta holandiešu komponistu darbi: Pītera Hellendāla Concerto grosso un Uniko Villema van Vasenēra 4.koncerts no šī žanra darbu cikla Sei Concerti Armonici. J.S. Baha mūziku pārstāvēs arī Otrā orķestra svīta si minorā.
Biļetes “Biļešu paradīze” kasēs, Ls 7 — Ls 30