Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -1 °C
Daļēji saulains
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Tapusi interaktīvā mūzikas mācības datorprogramma Skaņu meža pasaka

Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā (JVLMA) tapusi aizraujoša un izglītojoša mūzikas apmācības datorprogramma pašiem mazākajiem – Skaņu meža pasaka, kas bez maksas atrodama un lietojama vietnē www.skanumezapasaka.lv

Pasakas autore mūzikas skolotāja un JVLMA Radošo projektu daļas vadītāja Jana Lāce stāsta: "Oficiāli tā ir augstvērtīga, metodiski pareizi sastādīta mācību programma, kurā mācību vielu bērns iepazīst, apgūst un nostiprina ar datora palīdzību. Bet būtībā tā ir pasaka, kurā kopā ar Gudro pūci trīs draugi – Lācēns, Vāverēns un Zaķēns – caur piedzīvojumiem, rotaļām, sarunām un pārdomām sāk apjaust to, kas tad īsti ir mūzika."

Programmu veidojuši savas jomas speciālisti, kuri, paši būdami vecāki, izprotot šāda mācību līdzekļa – spēles – nepieciešamību, ar azartu ieguldījuši gan savas bagātīgi uzkrātās zināšanas, gan meklējuši jaunus ceļus. Pasaku redzamu padarījusi māksliniece un animatore Inese Vēriņa-Lubiņa, skaņas partitūru veidojis Viktors Ritovs, skaņas dizainu – Pauls Dāvis Megi. Programmatūru izstrādājis Mārcis Meijers, vizuālos, skaniskos un digitālos risinājumus apvienojusi mūzikas skolotāja Viktorija Jumiķe. 

Skaņu meža pasaka ir neparasta – tā ir lasāma, klausāma un skatāma, bet, galvenais, tajā jāpiedalās pašam. Pasakas tēlu balsis ir atpazīstamas. Gudrās pūces lomā iejutusies Nacionālā teātra aktrise, JVLMA mācībspēks Marija Bērziņa, Vāverēns ir Latvijas Nacionālās operas soliste Viktorija Pakalniece, Zaķēns – JVLMA runas mākslas pasniedzēja Jana Lāce, omulīgais Lācēns – grupas Pienvedēja piedzīvojumi solists Māris Žigats. Skaņu meža pasakā notiekošo izstāsta Teicējs – Jūrmalas teātra aktieris, kultūras projektu un reklāmu balss Ģirts Alsters.

Pasakas mērķis ir rosināt bērna interesi par mūziku un sniegt pamatzināšanas. Lai gan pasaka ir izmantojama arī kā palīgs skolā, tomēr tās 50 nodarbības (katrā vidēji 6–10 interaktīvu uzdevumu) veidotas tā, lai bērns varētu spēlēties pats. Pasaka būs piemērota mazajiem lietotājiem, sākot no četru gadu vecuma.

Sākums ir pavisam vienkāršs – jāmācās atšķirt trokšņus no mūzikas skaņām, tad jau tuvāk tiek runāts par mūzikas skaņām un to īpašībām, sākumā – abstrakti (garāka, īsāka, augstāka, zemāka utt.), vēlāk jau konkrēti, izmantojot profesionālus apzīmējumus (ritma zilbes, nošu nosaukumus u. c.) 

Caurviju pasakā katra nodarbība secīgi ved uz nākamo, bet daudzie un dažādie uzdevumi izplānoti tā, lai bērns nevis mehāniski iegaumētu vielu, bet izprastu to pēc būtības. Katra nodarbība sākas ar pasakas tekstu, kas rada asociāciju ar apgūstamo vielu. Tad, ar spēlēm, vingrinājumiem un uzdevumiem, jauniegūtā informācija tiek pārvērsta par pieredzi un zināšanām. Uzdevumi – ne tikai interaktīvi, bet rosina radošu domāšanu un liek pamatus improvizācijai.

2002. gadā Skaņu meža pasakas sākotnējā versija bija Latvijā pirmā interaktīvā mūzikas mācības datorprogramma latviešu valodā. Tagad Pasaka pie lietotājiem dodas saturiski jaunā un oriģinālā skaniskā un vizuālā versijā. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja