Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Izrādes Piemiņas diena recenzija. Krievu jautājums Nacionālajā teātrī

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
paklau
p
Visādu konvenciju piesaucēji un apgalvotāji, ka "okupantiem" jāatbild par tēvu un vectēvu grēkiem - vai paši latvieši šādai atbildībai ir gatavi? Ir jau par ko atvainoties arī mums, neesam vis bijuši tikai nabaga citēju un bāru baltā un pūkainā tauta, šādi tādi traipi ir arī uz latviešu sirdsapziņas - gan sākot no ebreju šaušanas, gan beidzot ar stčīšanu čekistiem un dalību Ļeņina revolūcijā. varbūt nevajag tomēr skaldīt matus un bāzt acīs cilvēkiem, ko viņi paši nav darījuši, un vairāk domāt par to, lai latvijā valdītu miers un labklājība?
>paklau
&
Pateicoties tādiem "miera baložiem" kā tu, mēs(latvieši) esam tur kur esam.Nav ko kultivēt tautā upura sindromu.Mēs nevienu neesam lūguši sevi "atbrīvot" un neesam arīdzan kārojuši pēc svešām teritorijām.Un to nodrāzto plati par latviešu vainu atstāj nepilsoņu kongresa publikas iepriecēšanai!
  • 8
  • 1
Andris
A
Krievija savu ietekmi Latvijā cenšas palielināt arī ar krievu preses starpniecību, arī Bizness&Baltiija. Daudzi Latvijā iznākošie krievu laikraksti pieder anonīmām ārzonu kompānijām, taču par to patieso īpašnieku tiek uzskatīts kāds Kremlim lojāls krievu uzņēmējs. Latvijā ļoti daudzi iedzīvotāji skatās Krievijas valsts televīzijas kanālus, kas paver plašas propagandas iespējas. Padomju okupācija lugā faktiski nodēvēta par atbrīvošanu, tiesības ir atbrīvotājiem. Lojalitāte pret latviešu tautas likteņgaitām uz nulli un vēl zemāk, visam pa virsu galvenais ir nokniebties kā deklarē lugas režisors. Un tad jau vienalga ar ko, kāda starpība kur, var publiski uz skatuves un kāda starpība, ar ko, ka tik kniebiens. Prasti un aizvainojoši. Pret latviešu likteņgaitām, pret Sibīrijā nomocīto un izvesto piemiņu, to cilvēku piemiņu, kam okupācija bija atbrīvošana no dzīvības Sibīrijas plašumos.
Diemžēl
D
Nacionālais teātris ir aizmirsis savu nosaukumu un ar šo pretendē uz PSRS nopelniem bagāto.
  • 11
  • 0
>neatrisināmi
&
Kas tur neatrisināms? Vnk jārealizē dzīvē Ženēvas 1949.g konvencija. Par okupantu pēcteču vainu.Jā , viņi ir vainīgi par tēvu un vectēvu grēkiem.Un vienīgā iespēja šo vainu izpirkt ir - viņu etniskajai dzimtenei Krievijai atvainojoties par nodarīto un kompensēt zaudējumus, ka arī savākt atpakaļ tos , kuri nekādi nespēj pieņemt domu, ka šī pirmkārt ir latviešu valsts. Uzskatu šo uzvedumu par apvainojumu latviešiem, it īpaši Nacionālā(?)teātra pastāvīgajiem skatītājiem. Rubenkungam arī nenāktu par skādi atvainoties sava teātra līdz šim uzticīgajiem atbalstītājiem un šo padomiskām klišejām pārblīvēto savārstījumu noņemt no repertuāra.
  • 8
  • 0
Vārds
V
Ja atbrīvoja, kāpēc palika un nedevās atpakaļ? Vienkārši ieņēma teritoriju saskaņā ar Staļina- Hitlera Eiropas sadalīšanas plānu. Savairojās paši svešā zemē un tagad žēlojas, cik viņiem grūti. Un vēl norāda, ko darīt latviešiem, ko ne! Aizvestie latvieši uz Sibīriju ir tiešs okupācijas noziegums, ko varēja pastrādat, jo bija ieņemta teritorija. Fašisms un staļinisms nav šķirojams, tie nesa postu. Izlīgums iespējams tikai pēc okupācijas atzīšanas, kas nav vēl izdarīts.
  • 8
  • 0
neatrisināmi
n
Tā nu gan nav, ka izrādē okupācija dēvēta par atbrīvošanu. Tajā ir daži cilvēki, kas uzskata, ka 1945.gadā atbrīvojuši Latviju no fašistiem. Ne jau 1945.gadā Latviju okupēja. Un vai jums pašiem nešķiet, ka pieprasīt cilvēkiem, kuri paši un kuru bērni dzimuši Latvijā, lai viņi atzīst sevi par okupantiem un jūtas vainīgi par to liktens ratu, kas viņiem licis piedzimt Latvijā, ir ksenofobiksi un tuvredzīgi?! Vai arī puse Latvijas būtu jāpadzen no jau tā pustukšās valsts?
  • 2
  • 4
VVV
V
Latvija nav divkopienu valsts. Ir Latvijas tauta un padomju okupanti.
realit'ate
r
Vēsturnieks Uldis Neiburgs raksta LA: ".. izrādē izskan daudzi stereotipi, kas ne tik zinošam skatītājam tomēr atklāj tikai vienu "patiesību". Tas attiecas gan uz vēsturi ("latvieši nēsājuši SS zīmotnes, tāpēc ir fašisti un ir vainīgi", "sarkanā armija atbrīvojusi Rīgu"), bet vēl vairāk uz mūsdienām, jo krievu meitenes Aņas izkliegtās domas ("mēs visu te viņiem esam uzcēluši, bet viņi mūs neatzīst", "kāpēc pusei cilvēku jāpierāda, ka viņi te drīkst dzīvot?" u. c.) tā arī paliek bez vismaz kaut kāda skaidrojuma. Iestudējuma pirmizrāde notika neilgi pēc 16. marta pasākuma, kas šogad izvērsās īpaši nepatīkams, Brīvības pieminekļa tiešā tuvumā un kritušo karavīru piemiņas brīdī pēkšņi atskanot griezīgām sirēnām un klaji propagandiskiem saukļiem par latviešu leģionāru "kara noziegumiem". Neskarot jautājumu par Rīgas domes vai Iekšlietu ministrijas nespēju laikus novērst labi paredzamo konfrontāciju, jājautā – vai faktiem neatbilstoša nevainīgu cilvēku saukšana par slepkavām un citu represīvu vienību veikto noziegumu piedēvēšana frontē karojošām leģiona divīzijām, nav šo cilvēku un viņu tuvinieku goda un cieņas aizskārums vai pat nacionālā naida apzināta izraisīšana, kas saskaņā ar Latvijas likumdošanu ir sodāma rīcība un kā tāda būtu jāpārtrauc bez vilcināšanās? Izrādē "Piemiņas diena" t. s. antifašisti tik tālu gan nenonāk, lai gan Aņas paustie uzskati, ka leģionāri "ir par maz nošauti" u. c. raisa daudzas pārdomas, " _______________________________________________ Kur ir vēsturiskā patiesība, ir uzsvērtas iebraucēju jeb atbrīvotāju tiesības un sadzīve, bet leģions, kur pretlikumīgi iesauca latviešus, paliek kā kaut kas tāds, ko pazemot joprojām. Latvija tika okupēta vēlreiz pēc kara un piecdesmit gadi okupācijas nevis atbrīvošanas bija skarba realitāte, ko nedrīkst izslēgt no vēstures. Jo īpaši laikā kad Krievija vēlas jaunu PSRS. Visu aizmālēt ar sadzīvi ir ērti, bet ļoti nepatiesi pret latviešu tautas vēsturi.
nav līdzsvara
n
Visu nonivelējot līdz sadzīviskumam, "kniebieniem", jautājums paliek, ko nav izrāde skatījusi. Tā ir "atbrīvotāju" morāle, ka viņiem šeit ir tiesības palikt un ko te dara latvieši, kuri iet pie Brīvības pieminekļa, tie, kas piespiedu kārtā bija iesaukti leģionā. It kā okupācija būtu tikai tukši vārdi, kuri jāaizmirst un nav jāatceras, jo ērtāk to nepieminēt, reducēt uz mietpilsonisku izdzīvošanu, nevis reālu problēmu apzināšanos un risinājumu mūsdienu Latvijā.
Nova
N
Autore acīmredzot pieļāvusi kļūdu, Latvijas saniedrību nodēvējot par "divkopienu". Citādi tā būtu PSRS politisko noziegumu leģitimizācija.
skatītāja
s
SVEICIENS VISIEM TEĀTRA DIENĀ ! Paldies par interesanto kritiku ! Vizualizēju rakstīto ,bet skatīties šo izrādi gan negribētos .Jo uz šo brīdi visa tā jezga ap tēmu jau ir piegriezusies.Interesanti ,ka daudziem aizmirsies ,kas pavīdēja pēc barikāžu laika un vēl šodien zemapziņā pastāv. 50 gadus vieni bija kungi ,tad pēkšņi zaudējot pozicijas ,nokļūsot vienlīdzīgos ierakumos ,varu saprast ,ka nav vienkārši.
skatītāja
s
-''no malas''.Būtu interesanti, pret kuriem Jums nav līdzjūtības. Man gan laikā ,pēc barikādēm vairāk bija naids pret tiem ,kas nošāva A,Slapiņu nu pārējos .Lūdzu Dievu ,lai palīdz ar šim briesmīgām jūtām tikt galā.
  • 2
  • 1
No malas
N
Mums arī nav pret jums nekādas līdzjūtības.
  • 2
  • 3

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja