Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +16 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 28. septembris
Sergejs, Svetlana, Lana

Ledainā liesma. Annas Kalvi koncerta Palladium Rīga apskats

Trausla un kareivīga. Sievišķīga un dumpinieciska. Uzkāpusi uz stiletto papēdīšiem, pieglaudusi matus un koši nokrāsojusi lūpas, sestdienas vakarā Anna Kalvi apbūra, valdzināja un sajūsmināja koncertzāles Palladium apmeklētājus. Lieliska dziedātāja lieliskā hallē – Annas balss izvijās cauri Palladium visiem līmeņiem, sagādājot sanākušajiem augstvērtīgu muzikālu baudījumu.

Izmantojot jau pārāk bieži izskanējušo salīdzinājumu ar Edīti Piafu, droši var teikt – ja Piafa dzīvotu mūsdienās, viņa izskatītos un izklausītos pēc Kalvi. It īpaši, ja paņemtu rokā ģitāru. Kalvi pati šo piedēvēto līdzību ekspluatē ekselenti – arī Rīgas koncerta noslēgumā izskanēja franču šansonistes savulaik dziedātā Jezebel, ko britu rokmūzikas lēdija izdevusi kā vienu no pirmajiem singliem. Meklēt līdzības Annas priekšgājēju vidū, protams, var - Sūzija Siū (Siouxise Sioux), Diamanda Galasa, noteikti vēl citas. Tomēr Kalvi lielākoties ir pati, nevis kādas slavenas dziedātājas atblāzma.

Balss ir galvenais Annas Kalvi ierocis – negaidītās pasāžas un virāžas kāpj un mainās plašā reģistru amplitūdā. Dūmakaina, erotiski piesmakusi balss ar vērienu – brīžos, kad māksliniece teica dažus vārdus klausītājiem, viņas vārgā un čiepstošā runa bija vairāk nekā mulsinoša. Neiztrūkstošs Kalvi pavadonis ir Fender ģitāra – viņas rokās instruments dzīvo pats savu dzīvi, smejoties, kliedzot un vaimanājot eņģeļu un nelabo balsīs. To spoži pavada multiinstrumentāliste Malllija Harpaza, spēlējot, sitot, kratot, purinot, velkot un citādi atskaņojot veselu gūzmu instrumentu, no trijstūra un serpentīna šķīvjiem līdz harmonijam. Otrā vokāla lomu spīdoši izpilda bundzinieks Daniels Meidens – Vuds, dziesmās Desire un un Susanne and I aizstājot Braienu Īno, kura balss skan Kalvi debijas un pagaidām vienīgajā albumā, kas nodēvēts pašas mūziķes vārdā.

Koncerta dziesmu saraksts gan bija samērā prognozējams, taču pārsteidza – tieši dziedātājas salti ugunīgā izturēšanās, balss neierobežotās iespējas un arī pavadošās grupas tīrā skaņa lika ierakstā jau klausītās melodijas sadzirdēt kā no jauna. Tieši vokālais sniegums arī ļāva attiekties nekritiski pret brīžiem līdz galam neizstrādātajām muzikālajām frāzēm un retumis pārāk atkārtoti ekspluatētajiem motīviem. Uzstāšanās Palladium tika atklāta ar albuma ievadkompozīciju Rider to the Sea, tās laikā izskanēja visas debijas albumā iekļautās dziesmas, kā arī pāris kaverversijas – Elvisa Preslija dziedātā Surrender, jau minētā Piafas Jezebel, kā arī TV on the Radio ne pārāk senais singls Wolf Like Me.

 Anna piestāvēja Palladium, Palladium piestāvēja Annai. Dažādu iemeslu dēļ šis koncerts man arī bija pirmā satikšanās ar jauno koncertzāli, un šī tikšanās bija patīkama. Rīgā jau sen bija nepieciešama šāda formāta skaņu zāle, kuras akustiskās īpatnības ļauj pilnībā izbaudīt skanējumu, ja vien nenostājies zem balkona vai arī neatrodies pašā tālākajā stūrītī. Līdz nākamajam koncertam nebūs īpaši ilgi jāgaida – 1.novembrī tur uzstāsies beļģi Hooverphonic.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja