Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Otrdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija

Dekadences manifests

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Vārds
V
Pagājušajā nedēļā noskatījos "Smiltāju mantiniekus". Cerēju, ka reiz Roga pratusi iestudēt, jo izrāde tik ļoti slavēta. Atkal babeņu bari masu skatos, bļaurība, kad pietiktu ar pusbalsi un jebkādas loģikas trūkums darbībā. Jančevska ar grābekli bada lupatas, paceļ, nomet, tas laikam ilustrē seno latviešu darba tikumu. Bet visumā, kā parasti, kad aktieru entuziasms izvelk vāju iestudējumu un režisora nespēju tikt galā ar materiālu.
Amēbai< kašķīgais, bet spraunais
A
Miera nav un nebūs, uz to gan nesapņo, tam laika vēl gana, attālināsim, cik spēsim, tai skaitā klusuma brīdi. :) Mums jāspēj, Līgo nakts turpat vai aiz viņa stūra, nupat 13.51 iestājušies astronomiskie ( kas tie tād?) saulgrieži vai vasara, svinēju fiksi, jo laika nebija daudz. interesanti, vai paģiras būs kā Skroderdienās, kur viens stāv uz galvas, kamēr krīt? Jaukus svētkus! ( Ka tik nu 4 dienas pietiktu gudrības pievārēt...)
  • 0
  • 0
Ameba
A
Nu re :) Vismaz miers mājās. Rīts šai laikā pienāk ātrāk nekā citreiz. Gan jau ausis acīm pieskaņosies un patīkamo klusumu baudīs visās frontēs.
  • 2
  • 0
Ameba, piedod, ka esu metis ēnu
A
Vakar biju uz Skroderdienām, kliedza kā nesamanīgi, skaļums bija artikulācijas nav. trīs vecenes komiķoja kā Pastardienas priekšvakarā. Līgo vakars- haoss+ idioti,+ drausmīgi žūpas. Aleksis arī, tikai pateicoties kandžai sāka risināt problēmas. Bija DAUDZ LABA, jauni atradumi, pirmklasīgs muzikālais priekšnesums, dziedāšana, kas bija jau iznīcības robežas, ir atkal godā! Atrastie triki- forma paliek nepiepildīta ar saturu, Rogai nav vaļas.
  • 3
  • 0
Amebai< Pretnis
A
O.K. Acīmredzot esam tik atšķirīgi laimestīgu teātra apmeklējumu jomā, ka mums būtu jāturas kopā. Jūs man varētu paskaidrot iztrūkstošo, jo savas ausis esmu nolauzis bez cerībām atgūt- mūsu dikcijas meistaru klātbūtnē. Lai pateicība visiem, kas gādājuši lai varu dzirdēt tikai to, ko vēl spēju! Skaistums glābs pasauli! Aiz kam Jūs to Bebeni mokāt? šī jau vairs pat nepīpo, bet glezno. Mūsu Hermanis...Kā tagad knapsieriņi mēdz teikt, " viennozīmīgi" Hermanis mans nebūs, kad sāk mērkaķoties, tad skaņas nav, bet bilde dzen apmeklēt zoodārzu. Ārzemes arī izbaudu, cik iedzimtā inteliģence atļauj, bet tur tās masu masturbācijas man sevišķi netīk, tad jau labāk vienatnē ar vilnas lupatiņu. Nedomā, lūdzu, ka es pavisam štruntīgs esmu, bet ja Ūdens gars visas vāravas izņēmis cauri, vēl durē pa bikšu kabatu, mans estētiskais mērs ir līdz malām pilns. Ar to vēlos pateikt, ka mani pilnīgi apmierina, ja vismaz tv redzamās mākslas vērtības spēju laicīgi atslēgt, elektrība, nervi un entuziasms ietaupās.
  • 1
  • 1
Ameba
A
Ok. Mazliet piepilināju pārspīlējumu. Bet, tas,ka Skatuve ir piebļauta kā Maskačkas emocionālie manevri ir taisnība. Skatos citzemju teātri, pat nevajag tik tālu domāt, mūsu Hermanis - nu nebauro kā kurlajiem, bet domas dzirdami pauž tik vien,kad ir ko teikt, vai sarunai ir jēga. Nelīdzsvaroti izskatās un izklausās tie eksaltētie bauri. Bebenes it visos slāņos. Fui.
  • 2
  • 1
Ameba, piedod, bet Tev nav līdzjutī
A
MĀJĀS. Kamēr Tu slepus, ar austiņām, ko vīrs vai, piedod manu izziņas trūkumu, mīļākais, vai draugs dara. GAIDA!? Līdzsvaram aizteci, piemēram, uz Mirušajām dvēs'lēm. Kā jau no beigtiem, dzirdams nav tikpat kā nekas, pantomīma ir- cilā riepas, ripina, brīnās, ka ripo, citi arī steidz pamēģināt. GAISS ir kvēlpilns, prasti nepiekliegts, bet brīžam šķiet, ka pie-rsts. lai neietu prom, ko daži tomēr izmanās darīt, starpbrīža nav. Vispār, es arī esmu dzenāts no nedabiskas mīlas, no decibeliem aizcieties, bet par Smiltāju mantiniekiem esmu gatavs krist no tavas lodes... Šai gadījumā tas ir apzināts spēles paņēmiens un es, piemēram, piedalos, paciešu ar patiku, ļauju bērniem sabojāt pulti, lai nevar izslēgt, pat ja kādu brīdi pielavītos nepatika. Pats galvenais: mana sieva ir pie pilna saprāta un teicamas veselības.
  • 1
  • 1
Ameba
A
Manmājās,ja vēlos Zipskatīt, tad jādara tas slepus, austiņās. Katrs mājinieks var ienākt un patiesi izjautāt par nedabisko mīlu uz atkalkliedzējiem un skaļajiem no pantonīmas. :( Mjāaa... Es tomēr vairāk līdzpārdzīvoju,kad gaiss ir kvēlpilns, nevis prasti piekliegts.
  • 1
  • 0
Jūs nugan laižat,
J
dramaturgus uz grauda paņēmāt, bet RUBEŅA k-gu aiztaupījāt saldam ēdienam? Pat, ja direktors runātu bez kļūdām viņa jociņi un dramaturģijas, izrāžu skandinājumi ir klasika, tos vajadzētu izdot atsevišķā diskā un dāvināt teātru darbiniekiem par smagiem un, ja nav noietas, tad arī par vājākiem pārkāpumiem.
  • 6
  • 1
Cits
C
Mani atkal ļoti pārsteidza raidījums pirms "Smiltāju mantinieku" izrādes pārraides, proti, tas, ka dramturgiem Leldei Stumbrei un Jānim Balodim ir nabadzīga un kļūdaina runas valoda. Lelde Stumbre 100 % visos gadījumos saikļa "ka" vietā konsekventi lieto "kad" (par Artuss Kaimiņš "Suņu būdā" ne tuvu neaizvelk līdz 100 % procentiem, bet no dramaturgiem kā vārda mākslas meistariem, šķiet, varētu gaidīt, ka vismaz viņi runā, mazākais, gramatiski pareizi), bet Jānim Balodim ir lielas problēmas ar darbības vārda "būt" locīšanu, jo viņš var mierīgi un bez kompeksiem teikt "es esu", "ira" utt.
  • 5
  • 0
Vārds
V
Trakākais, ka aktieri savas epizodes nospēlēja lieliski, bet tā bļaušana beigās dažas epizodes iespaidu pazudināja.Protams, ka var būt ekspresīvi spēles paņēmieni, bet tad iekšējai intensitātei jābūt tik lielai, ka tvaiks rauj katlam vāku nost un tas redzams arī skatītājiem, nevis visiem aktieriem liek vienādi brēkt. Kareņina un Nora bija "lieliskas" ar savu spēli uz skatītāju, kad partneris neekistē vispār, bet tiek bļaurēts uz skatītāju, paskaidrots skatītājam, gari un garlaicigi stāstīts skatītājam. Bet šajās lomās, ja nespēlē partnerim, var tiešām kaut pagali grauzt, nekā nebūs. Un Smiltājos bija līdzīgs mēģinājums, kad aktieriem gan atļauj savā starpā paspēlēties, bet lielais sakāmais jāsaka uz beņķīša, ar cietēja izteiksmi skatītājam tieši virsū. Aktieru prasme gan lielāko daļu izglāba, bet par spīti režijai, nevis tai pateicoties.
  • 3
  • 0
Seksts
S
Atšķirība var būt- neiedomājama. Vis-visdrausmīgākais piemērs- "Ilgu tramvajs"NT ar Antru Liedskalniņu. par "Centrifūgu" piekrītu, pati Dina Kuple intervijā apliecināja ieraksta veiksmi. Bet Šapiro sakarā- neaizmirstot izcelt Lūcijas Baumanes nozīmi ne šajā, ne citos uzvedumos un mēģinājumu procesos, kur mākslinieces "acs" bija kā katalizators. piekrītu, ka Jakovļevs nolika karoti burtiskā un "simboliskā nozīmē. Komiski izskatījās ( mans vectēvs arī sacīja: ķelli/ karoti nolika!), bet Kad Roga "Norā" pagali grauza, lai gan skaidas nelēca, bij tā kā uz durvju pusi jāpošas. Un, protams, izcilajā Annā KareņinĀ, šā tā izdaroties uz deju fona, mocīja spilvenu, jo, redz, viņas meitiņa tā esmot darījusi, tad finālā ar Dieva, nē tomēr Gruzdova svētību nolaida dzelzs priekškaru un lasīja monologu- garu un uz izčākstēšanas robežas, taču solo. Par "Mēnesi uz laukiem" neglaimo, aiz kam tās dāmītes skraidīja no viena mūtra otrā, jēgas neatradušas, glupi smiedamās un taurēdamas, spiegdamas kā agrīnajā bērnībā. Trakas, "Tēvā" tāpat... Jā, tās jaudas vai iekšējās kvēles bieži trūkst, vienkāršības/ steidzīgas patiesības vārdā "reostats" nogalēts. Krodera pēdējo "Hamletu" titulvaronis Ivo Martinsons lielā mērā vilka, ja nemaldos, nu jau no teātra aizgājis.Tad jau "Heda Gablere" visos komponentos iespaidīgāka šķita. Visbeidzot spēles paņēmieni varbūt dažādi- uz iekšu vai āru vērsti, citreiz forma, citreiz saturs dominē, labi ja sadabū kopā, mēs tie aprunātāji, tāpat kā kritiķi viņiem visiem parādītu, vai ne!?
  • 3
  • 2
Vārds
V
Atškirība starp teātra un televīzijas variantu, protams, ir, bet ne jau tik milzīga. Smiltāji gan dzīvajā nav redzēti, tomēr tajās izrādēs, kuras redzētas gan dzīvajā, gan tv, nemanīju starp abiem variantiem tik lielu atšķirību. Piemēram, Priedes/Šapiro "Centrifūga" arī tv variantā bija tik jaudīga, ka skudriņas pa muguru, kaut tv variantā lielisko scenogrāfiju varēja novērtēt vien par kādiem 20%. Līdzīgi bija ar Krodera "Hamletu", Krilova "Homo Novus", Ķimeles "Mēnesi uz laukiem". Rogas, un ne tikai viņas, masu skati izskatās komiski, un vienīgais attaisnojums ir tas, ka aktieri jānodarbina. Nenodarbinātajiem tas varbūt ir glābjoši, bet tāpat jau pārlieku nodarbinātajiem degradējoši. Nevar būt labā režijā tādas lupatu grābšanas ainas, kā iepriekš minētā, vai Jakovļeva burtiskā karotes nolikšana, vai kliedzieni pēc tam, kad aina nospēlēta līdz galam, bet galvenais varonis vēl nostājas miera pozā un palaiž garu "ĀĀĀ". Salvoderes, Rūdolfas, Egliena, Kažociņas visu "ĀĀĀ" vienā stājā un izteiksmē taurēt skatītājiem virsū, lai labāk dzird, un tā nav viņu vaina, bet režijas neloģiskuma sekas. Ja Šapiro būtu licis Kuplei vai Baumanei viņu Kurzemes sētā vai uz mantu vezuma tā kliegt. Viņas sēdēja un klusēja, bet tā jauda.
  • 1
  • 0
Seksts
S
Iebilstu. Ne tikai cerēju, bet arī saņēmu. 4 reizes esmu skatījies- 2 teātrī, divas tv ekrānā. Aktieru ansamblis pašaizliedzīgi, dziļi, netaupot nervu šķiedras rada MĀKSLAS darbu, ne jau bez režisores klātbūtnes. Masu skatu čaukstnes, mājgari, veļi, zāļu vecenes, Nīcas, Bārtas "garās balss" vilcējas- te pirmo reizi Rogas izteiksmes līdzekļos izmantotas ( ar Jānīnas Kursītes senvārdu brūvējumiem ), kas tv neradīja to iespaidu, ko skatuvē. Tikai vēlāk Roga pašcitējās Skroderdienās ar visādiem pakšķu un istabaukšu kustoņām, spēlmaņu un varžu koru ansambļiem ( brīžam pat uz aktieru pazemošanas robežas, tai skaitā lomu sadalē, kur lielisko Madaru Saldoveri, kas Smiltājos uzbrauca uz NT skatuves kā daudzsološa, spilgta parādība un apsolījums, tika apbalvoja ar komēdijās novalkāto klišeju- liela, gara pirtslota līdzās mazākiem pipirkšķiem, kam trepes klāt jāliek, lai bučot spētu, tad vēl pīpmanīša, ziņnese Bebene kā pindzelmane-naiviste, tad seniori, kam uznācieni, pastāvēšana šerengā kā zobu sāpēs atvēlēta...). Ja nemaldos, tas bija teātra pasūtījuma darbs ( ar P. Vaska skaņu pasauli), kur Lelde Stumbre iekodēja mūsu paaudžu gaitu no vecumvecajiem, kam māja, zeme, saimniecība kā svētums uzturēta un sargāta līdz šodienai, kad pirkt un pārdot nots valda. Tiesa ar cerību, ka "muļķītis", kas no lugas sākuma pieaug, kļūst Antiņa līdzinieks, vieš cerību mūsu novatoriskajā, inovatīvajā bezrūpībā un mamona apsēstībā, pat ja tas no malas izskatās bravūrīgi un naivi. Pie tuvplāna čukstēšanas esam pieradināti kā pie normas. Lieks skaļums- tā ir tehniska lieta, organizējama no tiem, kam atbildība nesama. Nedomāju, ka aktieri būtu nesaprašas, ka nespētu attiecīgi tv specifikai pielāgoties. ja nu kaut kā šai izrādei ( par LAIMI!) trūka, tad tā bij izrādīšanās un ilustrēšana. Vārd, tev ir izmests cimds!
  • 2
  • 0
" DIENAS " manipulātorisk
&
Normunda Naumaņa k-ga Manifests palicis, bet Baudkāres deficīts aizbīdīts veco rakstu kategorijā. Nez, ko tas varētu nozīmēt, kādai sensācijai tiek sagatavota sabiedrības "modrā acs" ? Pavisam neviļus, protams, aiz šaursirdības, skaudības un degradācijas vāji slēptajām pazīmēm, nāk prātā necienīgas domas: Arnolda Liniņa slavas pilnais izgājiens un apriešana beigu galā, kad suns no rokas maizi kavējās ņemt. Tad Lūriņa bezskolas pasākumu katastrofēšana, tad Maculēviča politnekorektā teātra sabrukums, tad Krodera uzteikšana, kas noveda pie atturīgi laipojošām recenzijām, tad Freiberga ģeniālā plauksme un iznāciens ar latviešu dramaturģijas vai literatūras uzvedumiem, iebāžot tos teātra sezonas atklāšanas lielnotikumos, tad galvenā režisora posteņa likvidācija, sadalot tos starp Rubeņa k-gu un Zoles- Strukas k-dzi. Tagad pēc lieliskās Zojkinas kvarķiras ( Valmierā!) un, minētās izrādes atblāzumu nesošās un ekskursijautobusu izdevīgumu aplieciņošās, Živago ( vēlreiz Valmierā!) uzņemts kurss uz posteņa atjaunošanu, kas savukārt piešķirtu vēl prātam ar rāvienu netveramas, jaukas privilēģijas? Lūdzu piedošanu, ja tas viss tikai mirāžveidīgi izlicies un sola, ka izklaides industrijas piekritēji un atbalstītāji reiz atkal varēs gavilēt! P. S. Ceremonijmeistar un konferansjē ( Mārtiņš Brūvers) ir lielisks. Madara Saldovere arī gaida, kad viņu "pamanīs", Voldemārs Šoriņš no Mazās zāles pacelsies lielajā ( tikai ne izbīdītajos inscenējumos). Eh, nupat tv izrādīja "Smiltāju mantiniekus", bija ko pārdomāt, cik daudzi, kas kaldinājuši šī uzveduma ( pēc Rubeņ' k-ga domām Stumbres dramaturģija nes depresiju virsū, man atkal citi jaukumi dzen apātiju virsū) panākumus, ir atbīdījušies sazin tur kādā plānā, uzgaides telpā uz beņķīša sasēdināti, kamēr jauna plūsma jau skalo visus "sārņus" projām. Pārspīlēju, mana vaina, mana vaina, laiks rādīs, noliks savā vietā, bet ko un kurā?
Ameba
A
Naumani, es Tevi cienu. ;)
Vārava
V
Bet es MĪLU, ko nu!? :)
  • 0
  • 0
Paulas Jēger-Freiman spoks
P
Jā, kāpēc uz KD žurnāla vāka un te bildē Laiza Minelli un nevis NT aktrise? Vai tas būtu saistīts ar "kopīrait" līguma prasībām vai kā? Samulsināja šis: " .... ekscentriskais kino un teātra katieris Alans Kamings, kurš jau kļuvis par Laizas Minelli TEĀTRA ANALOGU..."??? Kamings - Minelli teātra analogs? - Kā tas jāsaprot?
yesa
y
nu ja rezisorei tas viss tik loti riebj un ir tada padomju laiku komjaunietes atieksme tad - ir ta ka NAV NEKA -
:)
:
Jā, bet kāds tam visam sakars ar Nacionālā teātra jauno izrādi?
:) Vai tad neskaidrs ?
:
Tiek runāts par to, kas varētu būt, kā, jau iepriekš prognozējot, drīzāk jau nebūs un ir vēsture, kas saistās ar mūziklu, kas nes nosaukumu "Kabarē". Tomēr stipri novēlota informācija, jo ir jau gaismā nākusi NN recenzija par NT "Kabarē". Tad nu varam domāt kā gribam, izlasot kā tur ir, vairāk gan nav, pie viena izlasot, ka Indra Roga ir pati, pati vēl ne, bet tuvu ģeniālajam. Labi, kāpēc ne, uzkrītoši, ka NN šosezon šķiet nolīgts NT izrāžu apmeklējumiem, bet tas tikai rādās- aiz manas ļaunās dabas. Raksta teju par visām, rādot dzīvu piemēru reti piedzīvotai tolerancei, smalkjūtībai un prasmei mīlēt, dzīvot un ciest reizē ar Kronvalda bulvāra ansambli.
  • 0
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja