Laika ziņas
Šodien
Migla

Kino un teātra "saprecināšana"

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Ainārs
A
Kādēļ tiek slēpts raksta autors? Vai tur ir kas slikts?
Skat, NN atklājis teātra novirzienu
S
Tas NAV MODES untums, tā ir gara nabadzība un profesionālā nevarība. Šādi raksti rodas, ja patiesībā pašam trūkst par ko runāt.
mrmr
m
Roko un viņa brāļi bija jrt ar nosaukumu Bračkas
jautājums
j
Un vismaz daļai latviešu Ilgu tramvajs un Blanša saistās ar Antru Liedskalniņu un Teātri! Bet ļoti šaubos, ka Latvijā kādam Ilgu tramvajs saistās ar Vivjēnu Lī un filmu....
nu kāpēc
n
Tā parūka, protams, iegāza, bet tas taču bija darīts ar nolūku! Tāds kino semiotikas paņēmiens, kā parādīt visu to bagāžu, ar kādu Blanša ierodas Kovaļsku ģimenes ligzdā - vairs ne pirmā jaunība un svaigums, samākslotība, kas viņa pati uzskata par pašcieņu, ar kādu viņa nes savu izcelsmi, ka viņa ir "labāku ļaužu" (tas ļoti skaidri redzams viņas attiecībās ar pārējiem lugas personāžiem, bet īpaši jau ar māsu, kuru viņa uzskata par neglābajami pazemojušos, apprecoties ar dabisko un nesamāksloto "vienkāršo ļaužu" Stenliju), kā arī skaudrā vēlme atrast cilvēku, kuru viņa varētu mīlēt un kurš mīlētu viņu. Šajā filmā Vivjenai Lī nebija uzdevums būt žilbinoši elegantai dāmai, kāda viņa pat nebūtu jāspēlē, bet gan T. Viljamsa Blanšai, kura ierodas pie Kovaļskiem jau totāli iedragāta, lai neglābjami un mokoši ietu bojā pavisam.
  • 0
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Vivjenu Lī filmā iegāž tā blondā parūka, kas ekrāna tuvplānos ir uzkrītoša un izskatās samāksloti - īpaši blakus nesagrimētajam un nesafrizētajam Brando.
  • 1
  • 0
nu kāpēc
n
Man tā ir Vivjena Lī, nevis Marlons Brando, ar ko man šī filma asociējas. Starp citu, viņa dabūja par to ne tikai Oskaru, bet arī BAFTA balvu, Zelta Globusu un Volpi kausu. Un man ir savi iemesli domāt, ka viņa Blanšas lomā pārspēja visu, ko bija darījusi līdz tam, Skārletu, protams, ieskaitot.
  • 0
  • 0
jautājums
j
Pavisam noteikti cilvēki, kuri nopietni interesējās par kino , šo filmu ir redzējuši. Jo savā ziņā tā ir kulta filma, bet tas nav Vivjenas Lī dēļ. Tā bija Marlona Brando karjeras izlaušanās filma. Brando radīja kulta tēlu- Mačo. Vesela subkultūra...T-krekli, džinsi...Un šarmanta brutalitāte.
  • 2
  • 1
nu kāpēc
n
Gan jau, ka tomēr kādam Latvijā Ilgu tramvajs tomēr saistās ar Vivjenu Lī un filmu, nevis ar Antru Liedskalniņu un teātri, piemēram, man, jo man, sakarā ar vecumu starp 30 un 40, nav laimējies to izrādi Drāmas teātrī redzēt, bet filmu gan. Un ir zināms iemesls domāt, ka bez manis noteikti vēl Latvijā ir vismaz daži tādi cilvēki. Tā ka par velti šaubāties, "vai kādam Ilgu tramvajs Latvijā saistās ar Vivjēnu Lī"... Cita lieta, ka šīs konkrētās JRT izrādes gadījumā, spriežot pēc atsauksmēm, radošajai komandai, šķiet ,nav izdevies īsti pacelt šo uzdevumu. Es gan domāju, ka tāpat aiziešu vēlāk noskatīšos, kad tramvajs būs īsti iegājis savu sliežu gropēs.
  • 3
  • 0
jautājums
j
dramaturģisko vielu izmantotas populāras filmas vai kinoscenāriji, bet šī "kustība" ar liepājnieku Piafu, Jaunā Rīgas teātra Ilgu tramvaju, ---------------------------------------------------------------- Nu par pārējiem nepateikšu uz sitienu, bet par Ilgu tramvaju gan....Luga! Pirmā bija luga! Pēc kuras lielajiem panākumiem tika taisīta filma ar Vivjēnu Lī un Marlonu Brando .Luga 1947.dabūja Puliceru, bet filmu uzņēma 1951.g. Zinu no drošiem avotiem....Tenesija Viljama memuāriem. Ļoti iesaku izlasīt ar Naumanim...
jautājums
j
Ekranizācijas ir taisītas pēc gandrīz visām T.Viljamsa lugām, kurām vispirms bija mežonīgi panākumi Brodvejā. Ilgu tramvajs-Vivjena Lī, Marlens Brando, Kaķis uz nokaitēta skārda jumta- Elizabete Teilore, Pols Ņūmens, Tetovētā roze- Anna Manjani, Berts Lankasters. Un visām lugām adaptācijas ekranizācijai taisīja pats Tenesijs Viljams. Bet tās ir adaptācijas nevis orģinālscenāriji. Un litaratūras vēsturē T.Viljams tomēr ir atzīmējies kā viens no XX gadsimta dižajiem dramaturgiem nevis scenāristiem. p.s. Elija Kazana vispirms bija režisors iestudējumam Brodvejā, un praktiski filmējās visi iestudējuma aktieri, Brando ieskaitot. Nomainija tikai Blanšu , jo vajadzēja filmu zvaigznes vārdu un mērogu. Un Vivjenai Lī pēc Skārletas bija ļoti skaļš vārds... Un Oskarus arī dabūja visi, Miču un Stellu ieskaitot. Neiedeva tikai tam, kurš to pa īstam bija pelnījis... Marlona Brando Stenlijs Kovaļskis kļuva par kulta tēlu vairākām paaudzēm...T-krekls, džinsi , motocikls...
  • 1
  • 0
Pūce
P
Bet Inese Mičule JRT taču nupat iestudēja T. Viljamsa lugu, vai tomēr šī paša autora scenāriju? Tas šajā gadījumā laikam ir diezgan būtiski, ne?
  • 1
  • 1
.
.
Puliceru luga dabūja 1948.gadā, nevis 1947. Lasīju NN rakstu KDI, - izrādās Viljamsss arī Oskara nomināciju dabūja par scenāriju.
  • 1
  • 0
Normunds Naumanis
N
Diemžēl raksta i-versijā trūkst fragmenta, kur aprakstu, kā Tenesija Viljamsa luga kļuva par paša Viljamsa sacerēto kinoscenāriju Elijas Kazana slavenajai filmai Ilgu tramvajs.
  • 1
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja