Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Mirkļi, kas liek just. Teātra eksperti par aizvadītās sezonas spilgtākajiem iespaidiem

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Manas labākās teātra naglas
M
būtu veltāmas un iedzenamas profesores Radzobes mīkstajā sēžamvietā. Par naidīgas un cilvēka cieņu graujošas attieksmes kultivēšanu latviešu teātrī. Mani pārsteidz kā šī himēra, pēc tam kad kārtējo reizi apķēzījusi kādu teātri, jau nākošajā dienā spēj tur ierasties un ar trulu un pašapmierinātu sejas izteiksmi tur mierīgi kvernēt, ne nieka nebēdājot, ko pati sastrādājusi!
jumors
j
Būtu dīvaini, ja kritiķi nespētu just. Vienalga, vai sievietes, vai vīrieši- kaut arī savulaik manīju būtisku atšķirību precēto un vientuļo kritiķu vērtējumos. Patlaban pārsteidz tas pats kas Eirovīzijā - ja kaut kas ir latvisks, tas noteikti nevar būt labākais. Labākajam noteikti ir jābūt cittautu materiālā sakņotajam, cittautu meistaru izveidotajam...... būs tak taisnība Laganovskim par dziļi iesēdušos kalpa sindromu?
Vārds
V
Ak, tas bija domāts pie Daugavpils Teātra raksta. Piedodiet :)
  • 0
  • 0
Vārds
V
Nu, nu, nu. Nevar jau arī DT apbalvot par to vien, ka kaut ko dara. Malači, kustās, dara. Bet par to vien nav jāpasniedz balvas. Kritika par izrāžu neapmeklēšanu ir pamatota, taču to apmeklēšana vēl nenozīmētu, ka tām būtu godalgs. Lai arī cik ļoti jaunajam direktoriņam ģeniāli liekas savi radījumi.
  • 0
  • 0
Ļova
Ļ
Kāpēc mums būtu jāinteresējas par kritiķu jūsmām un izjūtām, ja viņu darbs ir vērtēt izrādes no profesionālā viedokļa? Par jūsmām un izjūtām būtu jājautā parastajiem ierindas skatītājiem.
Eiženija Irbe, nop. bag. tautas ska
E
Kaut kā liekas, ka šādās aptaujās [un LTV teātrim veltītajā raidijumā zip] - vai nu pieaicina VISU LV teātru direktorus, vai nevienu. Un tāpat ar kritiķēm, kuras amatu apvienošanas vai kādā citā kartībā ir ari teātru štata darbinieces. Ne?
lampa
l
Galvenā nagla Daugavpils teātrim par drosmi skaļi protestēt pret šit naglotāju ņemšanos.
interesanta izvēle
i
Kāpēc tad Edītei Tišheizerei neraksta klāt amatu - Valmieras drāmas teātra literārā konsultante? Varēja jau arī Ievu Struku un Lindu Ģībieti, kuras no vienas puses teātra kritiķes, bet no otras - Nacionālā teātra algotu darbu veicējas - uzaicināt izteikties, lai viedokļu daudzveidība vēl plašāka. Apbrīnojami, ka strādāt teātra PR labā un vienlaikus būt teātra kritiķim nav nekādu problēmu.
Tā tomēr ir aprobežotība,
T
ka daži labi kā badadzeguzes kūko tik vienu un to pašu. Oblomovs, Voiceks, menstruālais cikls Valmierā, Edīte Tišheizere atmin, cik reižu raudājusi. Mārīte Gulbe saskatījusi arī citus. Gribētos,lai teātra kritiķes vairāk pamanītu arī mazo lomu atveidotājus. Vai tad tikai galvenie vieni paši rada izrādes?
Dana Dambe
D
Tā kā man gadījās tā laime, ka esmu redzējusi visas gada izrādes, teikšu vienu-iespaidīgākā un spēcīgākā ir Oblomovs, viennozīmīgi , kā arī Ģ.Krūmiņš un V. Daudziņš. Liels prieks par Elmāru Seņkovu , viņa izrādes Gals un Indrāni ir izcilas, ceru, ka tieši viņš nākotnē spēs būt Viņs Pats
Tā gan< pie mums,
T
ja runājam par Kairišu, Hermani, Žagaru, nevarētu teikt, ka režijai būtu pakārtota loma. Drīzāk jau, ka tiek ignorēta mūzika, bez tam ārpus visām pieklājības robežām.Bet dažs labs jau vēl atmin, ka teātra kritiķi vienu laiku bija iesēdušies arī operas dārziņā. It kā viņiem būtu muzikālā izglītība.
  • 2
  • 0
tā gan
t
Dana, ja Jūs būtu kādreiz studējusi pie ģeniālā profesora Bībera, Jūs zinātu to, ka vārds "viennozīmīgi" arī stilistiski nav piemērots latviešu valodai un ka tas ir piesārņojums, no kura vajadzētu izvairīties. Tātad, lai arī var piekrist Jums saturiski, forma viegli degradē izrādi, kuru Jūs apjūsmojat. Naumanim arī būtu jāzina, ka viņa apceres par to, kā būtu, ja būtu īsti neiederas konstruktīvā mākslas analīzē. Ir tā kā ir. Latvijas teātrim ir Hermanis, kurš, starp citu, bija nesalīdzināmi labāks vēl tad, kad viņam bija vairāk laikā būt Rīgā un apmīļot katras savas izrādes tapšanas procesu visā tā ilgumā. To, ka tas tā tagad vairs nav, ļoti var manīt. Diemžēl. Prieks, protams, par rezonansi, atzinību un slavu, ko Hermanis ir iemantojis, pie viena liekot saulei spožāk apspīdēt visu Latvijas teātra kopainu, tomēr pie viena nevajadzētu izlikties, ka viņa starptautiskās karjeras dēļ JRT izrādēm tomēr nav atņemts kaut kas no tās nesalīdzināmās atmosfēras, kas bija visās Hermaņa izrādes vēl 90. gadu beigās un 2000. gadu pašā sākumā. Turklāt režija operā vienmēr ir sekundāra un pakārtota operas izrādes muzikālajai daļai. Visģeniālākā režija nespēs padarīt par mākslas notikumu muzikāli vāju operas izrādi, tāpēc "Soldaten" panākumu pirmais noteicējs tomēr ir un paliek diriģents, nevis režisors. Ka tik nesanāk, ka vēloties celt savu pašapziņu, mēs to šajā gadījumā negremdējam, jo opera tiešām atšķiras no teātra tieši tajā sintezēto mākslu hierarhijas dēļ, kur režijai ierādīta zemāka loma.
  • 2
  • 3
varu piekrist Jūsu izvēlei,
v
bet lietot vērtējumu "viennozīmīgi" varbūt nevajadzētu. Kas tad vispār ir viennozīmīgs? Tikai politiķiem, pie reizes "ka" vietā izvēloties "kad".
  • 3
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja