"Tas ir ironisks skatījums uz mīlestību kā jūtu revolūciju, kas tiek pausta pārspīlējumu, karikatūras, farsa un melnā humora veidā," stāstīja Karapetjans, kurš par "Seviljas bārddziņa" notikumu fonu izvēlējies Lielo franču revolūciju. Kā paskaidroja režisors, “revolūcija šeit parādās ne tikai kā vēsturiska vide, bet arī kā Almavivas iekšējās pasaules trauksmaino pārmaiņu alegorija, grāfam iemīloties Rozīnā. Fona notikumu dramatiskais raksturs, nežēlība un nejēdzība iet roku rokā ar šķēršļiem, ko Almavivam un Rozīnai nākas pārvarēt.” Jaunais režisors, kurš līdz šim izpaudies kino, neslēpj, ka operas iestudēšana viņam ir liels izaicinājums, sevišķi jau tāpēc, ka “Seviljas bārddzinis ir viena no visu laiku vispopulārākajām operām un tās pasniegumam ir savas tradīcijas.
"Es centos atrast jaunu skatupunktu, kaut ko, kas agrāk nav izmantots, visu laiku paturot prātā, ka komēdija ir viens no viltīgākajiem un sarežģītākajiem žanriem," atzina režisors. Jauniestudējumā būs saglabāta 18.gadsimta vide: krāšņi rokoko stila kostīmi un augstas parūkas, kuras būšot lielākas par galvu. Vienu no vislielākajām parūkām valkāšot Figaro, kurai gatavojas baritoni Jānis Apeinis un Andrejs Žilihovskis. Būšot arī redzams, kā revolūcija paplucinājusi rokoko bezrūpīgo greznību – krāšņie, kostīmu mākslinieces Kristīnes Pasternakas veidotie tērpi izskatīsies pavalkāti, pat ieplēsti un ar asins traipiem – izstāstīja Rozīnas lomas atveidotājas Inga Šļubovska un Evija Martinsone. Rozīnas lomu gatavo arī Gunta Davidčuka. Grāfa Almavivas lomā izrādēs redzēsim LNO tenoru Viesturu Jansonu un viesi Bogdanu Mihaju. Dona Bartolo lomai izraudzīti Pjotrs Micinskis un Imants Erdmans, komisko mūzikas skolotāju Donu Bazīlio atveidos Krišjānis Norvelis, Romāns Poļisadovs un Rihards Mačanovskis. Izrādes muzikālais vadītājs Modests Pitrens priecājas, ka operu iestudē divos sastāvos, no kuriem lielāko daļu izdevies nokomplektēt no LNO solistu vidus. To viņš vērtēja kā būtisku sasniegumu, jo Rosīni mūzika dziedātājiem izvirza augstas vokālās un mākslinieciskās prasības.
Režisora Aika Karapetjana un operas galvenā diriģenta Modesta Pitrena vadītajā jauniestudējuma radošajā komandā strādā diriģents Andris Veismanis, scenogrāfe Ieva Kauliņa, kostīmu māksliniece Kristīne Pasternaka, gaismu mākslinieks Kevins Vins-Džonss, grima mākslinieces Gita Dobelniece un Kristīne Papša, kura no Krievijas atvestiem pamatiem veido arī iespaidīgā izmēra parūkas. Operas varoņi rokoko tērpos un augstajās parūkās pēc izskata atgādināšot mēmā kino personāžus.
"Seviljas bārddzinis" ir viena no 19.gadsimta labākajām komiskajām operām, kas sacerēta trīspadsmit dienās un piedzīvojusi visas iespējamās neveiksmes pirmizrādē, sākot ar izsvilpšanu un beidzot ar Rozīnas brunčos sapinušos kaķi, bet vēlāk kļuva par vienu no visu laiku populārākajām muzikālajām komēdijām ar jokiem, pārģērbšanos un laimīgām beigām.
Džoakīno Rosīni operas “Seviljas bārddzinis” pirmizrāde notiks 5. Martā plkst.19. Šomēnes jauniestudējumu parādīs vēl arī 6.III un 18.III Biļetes nopērkamas Operas un “Biļešu paradīzes kasēs” par Ls 4 – Ls 35