Traģēdijas sajūta ir vienmēr klātesoša. “Asiņainās kāzas” ir patiešām spānisks stāsts – tā ir folkloras piesātināta traģēdija. Mani vienmēr ir interesējuši Lorkas darbi galvenokārt tāpēc, ka viņš spēj ieskatīties dziļi andalūziešu aprobežotībā un nodomos.” 1974. gada Gadesa balets “Asiņainās kāzas” ir balstīts uz Frederiko Garsia Lorkas tāda paša nosaukuma lugu, kurai iedvesmu autors smēlās no 1928. gada notikumiem Spānijas pilsētā Nihara. Kā norādīja O.Savina, dejas, ar kurām Antonio Gadess 1963. gadā sāka savu solo karjeru, 5 gadus vēlāk pārauga iestudējumā “Flamenko Svīta” (“Suite Flamenca”). Tajā tiek pasniegts tradicionālais flamenko no Gadesa skatupunkta perspektīvas. “Flamenko Svīta” piedāvā pārsteidzošu flamenko dejas estētiku, kas parādās iestudējumu virknē – solo, pāru un grupu deju numuros. Tā ir lieliska iespēja redzēt flamenko deju tādu, kādu mūsdienās vairs neizmanto. Antonio Gadesa horeogrāfijas pamatā ir kaislīgā flamenko māksla – viņa personiskais dejas stils, mūzika un īpaša veida dziedāšana. Izrādēs skan ģitāras, kastaņetes, kāju klaudzināšana un neparastā dziedāšana.
Tiešraidē no Spānijas – divas flamenko izrādes
9.maijā plkst.21 kinoteātrī “Rīga” tiešraidē no Madrides Teatro Real tik demonstrētas divas dejas izrādes - “Asiņainās kāzas” un “Flamenco svīta”, informēja k/t pārstāve Olga Savina. Izrāžu horeogrāfijas autors ir viens no mūsdienu flamenko dejas pamatlicējiem, slavenais spānis Antonio Gadess.Baleta izrādi “Asiņainās kāzas” (“Bodas de Sangre”) raksturo autors Antonio Gadess: “Vidusjūras kultūra ir greizsirdības, mīlestības un nāves kultūra, kura pastāv ne tikai dejā, bet arī literatūrā, glezniecībā un citos mākslas veidos.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.