Brīvas fantāzijas svētki
Džezs nevis kā attālināts, komfortabls izklaides fons laiskām sarunām restorāna terasē, bet kā nevaldāmi kreatīva un pārsteidzoša atjaunotne globālās pasaules mērogā. Pat ar pārlaicīgu bezgalības pieskārienu vai vedot aizraujošā ceļojumā Amazones džungļos. Laikmetīgā ritmiskā mūzika kā traku ideju "karnevāls" un uzmanīgas, ļoti jūtīgas savstarpējas ieklausīšanās un kopīgas jaunrades spēle. Tāda, kurā intelekts, aizrautīgi radot, akumulē enerģiju, pats pārtopot apgarotās vai kveldējoši karstās emocijās. Džezs kā koncepcija, ideja, domāšanas azarts, vienlaikus — vitāla dzīve iztēli rosinošos pirmatnējās dabas, dzīvības un modernās pasaules ritmos. Tik spilgti jau pirmajā vakarā publiku uzrunāja festivāls Rīgas ritmi, ko 1.VII Rīgas kongresu namā sāka divi ļoti atšķirīgi viesi ar saviem domubiedriem, ļaujot izjust un salīdzināt eiropeisko un latino domāšanas un sajūtu valdzinājumu atšķirīgos temperamentos, ritmos un skaņu pasaulēs.
Elektriskie dārgumi
Markuss Štokhauzens, modernisma mūzikas leģendas un spožā intelektuāļa Karlheinca Štokhauzena dēls, ap sevi sapulcējis spilgtas Eiropas džeza personības — līderus. Sitaminstrumentālists francūzis Patriss Erals ne tikai atrod neparastus spēles paņēmienus, bet papildina tos arī ar savu balsi. Ar neordināru, pat nevaldāmu fantāzijas lidojumu izceļas poļu taustiņinstrumentālists Vladislavs Sendeckis. Ar acīmredzamu prieku pie elektriskā kontrabasa izteikti novatoriskajā projektā izpaužas slavenais norvēģu basists Ārills Annešens. Viss simtprocentīgi top tajā pašā acumirklī uz vietas kā liels, stundu garš skaņdarbs, savstarpēji piespēlējot arvien jaunas idejas — pārsteigumus pašiem mūziķiem. Tas viss, mūzikas instrumentu tembrus un faktūras papildinot ar datoru iespējām, taču joprojām bez neviena nošu "špikera", bez nodrošinājuma ar "rezerves ideju banku". Electric Treasures savā izteiksmē ir tik plašs un atvērts, ka to pat nav ko mēģināt iespundēt konkrēta stila vai žanra rāmī. Te ir viss: uz džeza grūva pamata izkopta laikmetīgās akadēmiskās un elektroakustiskās mūzikas valoda, kas brīžiem uzbur ambientas ainavas — pilnas dīvainām, kosmiskām skaņām. Atonāls mūsdienu frīdžezs vācu garā, kas atsauc atmiņā leģendāro Vjačeslava Ganeļina Viļņas perioda trio (Ganeļins, Tarasovs, Čekasins), bija tikai iesildīšanās bagātas radošas fantāzijas un improvizācijas svētkiem, kuri risinās klausītāju ausu un acu priekšā. Lieliski, ka ekrāns piedāvāja tuvplānā redzēt, kā Štokhauzens vienu pēc otras spēlē divas trompetes un divus flīgelhornus, ar otru roku vadot datoru, kurš ļauj trompetei skanēt pat krāšņos akordu blokos. Redzēt, kā Erals tieši ar mikrofonu ieskandina bungas un kā tās drīz aizstāj ar savu balsi. Elektriskie dārgumi iederētos gan elektroniskās mūzikas festivālā Skaņu mežs, gan jaunās mūzikas Arsenālā.
Amazones skaņas
Pretnis Eiropas džeza meistaru elektroakustiskajām skaņugleznām bija Londonā dzīvojošā brazīlieša fenomenālā akordeona, klavieru. u.c. taustiņinstrumentu virtuoza Šiko Šagas un viņa mūziķu akustiskā, dejiski vitālā, noskaņās daudzveidīgā latino programma, kuru (pēc analoģijas) gribas dēvēt par dārgumiem no Amazones džungļiem.
Arī šeit, tikai jau citādi valdzināja brīvība kā radošas izdomas un azartiskas saspēles svētki, brīžiem iesaistot arī publiku. (Kopā radījām Amazones lietus skaņas.) Līdzās plastiskajam, veikli dejojošajam sitaminstrumentālistam Adriāno Adevālem un mūziķim — komiķim Tiago Loei, kurš uz tipiskā brazīļu indiāņu skaņurīka cuica (vaļējām "bundziņām", kuras pa iekšpusi skrāpē ar roku) izvilināja vai visu mājas un meža dzīvnieku balsis, koncertā muzicēja itāļu bundzinieks, britu saksofonists, ģitārists un basists. Kopā viņi radīja te versmainu latino deju pasauli, te pirmatnējas skaņu ainavas, te vienkārši ļāva vaļu neatkārtojamai radošai spēlei.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.