Jahtu kapteiņa Udes dzīve — laulība ar Vilmu — tiek satricināta, kad viņam piederošajā pansijā ierodas Udes bijusī sieva Magda. Atklājas arvien jaunas nianses Udes attiecībās ar abām sievietēm, kurās svarīgu vietu ieņem arī šī vīrieša apsēstība ar jūru, jahtu un kādu noslēpumainu salu, kurai ikkatra lugas varoņa dzīvē ir liela nozīme.
Jūra, kuģi un darījumi, kas atklāj cilvēku dzīves, kaislības, ilgas un aizvainojumus. Vai attiecību krīze liks meklēt atbildi uz jautājumu — ko darīt ar savu dzīvi, lai tā būtu dzīvošanas vērta?
Stāsts par cilvēku mūžveco cīņu starp divām stihijām — brīvības alkām un vēlmi kādam piederēt. Simbolos sapņojot — izvēle starp jūras bezgalību un salas konkrētību, pat izolētību.
Šīs ir tēmas, ko piesaka Jaunais Rīgas teātris kopā ar režisori Māru Ķimeli un paprāvo aktieru ansambli (izrāde divos sastāvos — lomās Guna Zariņa, Gatis Gāga, Ilze Olingere vai Iveta Pole, Aigars Vilims vai Andris Bērziņš, Gundars Āboliņš vai Andris Keišs, Edgars Samītis, Regīna Razuma, Inese Pudža vai Jana Čivžele), skatītāju vērtējumam šomēnes nododot jau trešo pirmizrādi — pēc Ilzes Olingeres iestudētās A. Ščerbaka Puspieturas, Alvja Hermaņa un trupas kolektīvās dramaturģijas izrādē Zilākalna Marta. Premjera Ingas Ābeles Salai notiek sestdien Mūzikas un teātra muzejā Talsu ielā 1.
Kā raksta dramaturģe Inga Ābele: "Katram organismam iekšā savs laiks. Katram savs paša pulkstenis. Cits savu laiku izdzīvo ātri, cits lēni, bet katrs tomēr nojauš savu ritmu" un "Viņš apgalvo, ka mīlestība ir, man liekas, ka tas ir izdomājums. Viņš saka, ka cilvēks nav radīts vientulībai, man šķiet, ka tikai tai."
Dramaturģei Sala pēc ilgākas pauzes tapusi kā pilna apjoma oriģinālluga (šosezon Nacionālajā teātrī projektā Sapnis par Latviju Ābele ražīgi veidojusi literāros dramatizējumus jeb izrāžu scenārijus teātra vajadzībām — Viestura Kairiša izrādei Skola un Indras Rogas iestudējumam Uz neatgriešanos pēc Gunara Janovska romāna), un tomēr arī Sala ir Jaunā Rīgas teātra īpašs pasūtinājuma darbs.
Kā atzīst uzrunātie aktieri, strādājot pie izrādes, režisore Māra Ķimele, protams, esot pamatīgi mainījusi lugas akcentus, jo "Inga vairāk koncentrējās uz literatūru un, šķiet, viņai galvenā bija sieviete, Māras izrādē par centru tomēr kļuvis Ude". Skatītājiem atliek akcentu maiņu novērtēt un salīdzināt.
Iestudējuma māksliniece — Kristīne Jurjāne.