Jaunais tilts būs 40 metrus garš, un līdz ar tā būvniecību arī tiks iztaisnots asais līkums uz ceļa. Jaunā tilta konstrukcijas ir jau iebetonētas, un tiek uzstādīti izolācijas materiāli. Tuvākajās dienās būvnieki plāno sākt arī jauno pievedceļu būvniecību. Tilta būvdarbus veic SIA "Rīgas tilti", un plānots, ka darbi tiks pabeigti šogad rudenī.
Jaunais tilts tiek būvēts blakus vēsturiskajam vecajam tiltam pār Vircavu, kuram ir transporta satiksmei neatbilstošs platums un nestspēja, tādēļ šis tilts autotransportam vairs netiks izmantots, bet tiks renovēts un atvēlēts gājējiem.
Šodien būvdarbus Mežciemā apsekoja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) vadība.
"Pēc jauna tilta būvniecības apkārtnes iedzīvotāju mobilitāte ievērojami uzlabosies, un tas būs ievērojams ieguldījums uzņēmējdarbības attīstībā. Līdz šim uz tilta jau ilgstoši bija ieviesti masas ierobežojumi un to nevarēja izmantot kravas transporta satiksmei, tagad situācija mainīsies," sacīja ministrs.
Šajā sezonā valsts autoceļu tīklā ieplānoti remontdarbi uz vairāk nekā 30 tiltiem vai ceļu pārvadiem. Būvniecības plānu realizācija ir atkarīga no iepirkumu gaitas un būvniecības sezonas garuma, no tā, vai rudens mēnešos būs iespējams veikt būvdarbus.
Šogad 20 tilti tiks remontēti vai pārbūvēti par Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, bet 11 - par valsts budžeta līdzekļiem. Darbi uz septiņiem tiltiem patlaban ir jau pabeigti. No visiem tiltiem un ceļa pārvadiem 13 atrodas uz valsts galvenajiem autoceļiem, 16 - uz reģionālajiem, bet divi - uz vietējiem ceļiem.
LVC pārziņā ir 971 tilts. Tiltu inspekciju dati liecina, ka gandrīz pusei valsts autoceļu tiltu tehniskais stāvoklis vērtējams kā slikts (35%) vai ļoti slikts (13,8%). Sliktākā stāvoklī ir tilti uz vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, labākā stāvoklī - uz galvenajiem autoceļiem.
Vidējais valsts autoceļos esošo tiltu vecums ir 41 gads, un, saglabājoties līdzšinējam finansēšanas līmenim, tiltu tehniskais stāvoklis turpinās pasliktināties.
LVC katru gadu veic tiltu tehniskā stāvokļa novērtēšanu, nosakot tiltu funkcionēšanas spējas, to atbilstību satiksmes drošības prasībām, galveno konstrukciju bojājumus un defektus, to ietekmi uz būves nestspēju un satiksmes drošību. Nepieciešamības gadījumā uz tiltiem tiek ieviesti satiksmes ierobežojumi, visbiežāk tie ir masas vai citu gabarītu ierobežojumi.
mainīts foto attēls