Savukārt Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sigita Pildava, jautāta, vai auto zādzību saistība ar Lietuvu varētu būt tendence, norādīja, ka droši apgalvot to nevar, tomēr tas netiek arī izslēgts, jo Lietuva ir viens no lielākajiem autotirgiem Eiropā, un tas saistās ar noziedznieku iespējām tur realizēt zagtās automašīnas.
«Auto uz nakti bija atstāts benzīntankā, no kurienes to arī nozaga ar visu piekabi un precēm, kas tajā bija iekšā. Kameras fiksēja, ka auto aizbrauc Lietuvas virzienā - līdz robežai te tikai kādi 30 kilometri. Policisti pēc tam teica, ka mašīna «aizgāja uz sliktu pusi», jo Lietuvā jau viņiem nav tiesību strādāt. Skaidrs, ka zagļi nebija puiši, kas vienkārši gribētu «pavizināties», jo mašīna bija jauna, tai bija arī oriģinālā signalizācija, un tik viegli aizdzīt to nevarētu,» stāsta uzņēmējs Anatolijs, kuram piederošo, nesen iegādāto kravas auto ar mājsaimniecības precēm nozaga septembra nogalē. Anatolijs skaidro, ka Saldus apkārtnē īsti neesot nevienas apsargājamas autostāvvietas, kurā uz nakti varētu atstāt kravas auto, tādēļ šoferi parasti vienkārši novietojot auto benzīntankos vai citur, kur ir videonovērošana, jo lielākās bailes parasti ir par to, vai zagļi «neiztīrīs» preces no piekabes. Tādēļ paša auto nozagšana viņam bijusi šoks. Bet, kā izrādās, kravas auto zādzības Lietuvas pierobežā nemaz nav nekas neparasts. Policisti cietušajam vēlāk paskaidrojuši, ka šis bijis jau trešais šāds gadījums pēdējā laikā.
I. Blīgzna Dienai apstiprināja, ka šī tiešām esot jau trešā kravas auto zādzība Saldū gada laikā, un atzina, ka «virziens uz Lietuvu» esot viena no versijām, kuras pieļauj policija. «Arī mēs sliecamies domāt, ka zagļi bija nopietni sagatavojušies, jo mašīnas bijušas aizslēgtas, aprīkotas ar modernām pretaizdzīšanas ierīcēm, piemēram, GPS raidītājiem. Arī pēdējais konkrētais gadījums bija šāds - ir apzināti liecinieki, kuri redzēja brīdi, kad auto aizdzen, un viņiem neradās nekādas aizdomas, ka notiek kaut kas slikts. Tātad zagļi strādāja ļoti profesionāli,» viņš skaidro.
Tomēr jautāts, vai visas trīs zādzības varētu būt savstarpēji saistītas, I. Blīgzna atbildēja atturīgi - neesot pietiekami pierādījumu, lai to varētu droši apgalvot: «Par tendencēm runāt, manuprāt, pagaidām nevar, jo ne jau tikai auto zog.» Viņš uzsvēra, ka policija aktīvi sadarbojoties ar Lietuvas kolēģiem, lai zagšanu apkarotu, kā arī pauda pārliecību, ka agrāk vai vēlāk auto zādzības tikšot atklātas, jo gada laikā savākti daudzi pierādījumi. Arī I. Blīgzna atzīst, ka problēmas sakne ir kravas auto piemērotu apsargājamu autostāvvietu trūkums, tomēr tas diez vai ir jautājums, kas jārisina policijai.