Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -2 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Fliks vēlētos mazāku valsts līdzdalību airBaltic

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Politiskaa atbildiba
P
Un cik iemaksas pats Fliks????? Vai vins gaida tikai no valsts iemaksu!
ezis parastais
e
Domāju, ka ar ģenerālprokurora sankciju uzņēmuma finanšu rādītājus varētu kērtīgi izvētīt jau šodien...
es-
e
Kas tas Fliks ir???Ja ziids tad viss ir skaidrs.
jautaaatbild
j
ne vis pusmiljons, bet drosi vien miljons atlaisanas kompensacija, jo redz Slesera ligums ir Dieva vietaa!
jautaaatbild
j
Ja valsts neiemaksaa 15 miljoni, tad Fliks iemaksaa un dabuu 97 % akciju, bet ja valsts iemaksaa, tad Flikam vairs nepaliek 49 % ?! Te kaut kada logika zud. Ja valsts neiemaksaa, taa vairs nav ipasniece, bet tikai Fliks, bet ja iemaksaa, tad tacu Fliks vairs nav pats. Logiski??
Raider
R
Spriežot pēc SAS un Flika darījuma, uzņēmuma tirgus vērtība ir ap 30 miljoni. Valsts daļas vērtība - 16 miljoni. Viens akcionārs piedāvā palielināt pamatkapitālu, bet otram (valstij) nav naudas, ko ieguldīt, un tas neiebilst, bet pats neko neiegulda (pēc kārtīgas publiskas nogaušanās, ka naudas nav) Tad tikai viss sākas. Pamatkapitāls tiek palielināts 30 reizes - no 500 000 Ls (patlaban) uz 15 000 000 emitējot jaunas akcijas. Valstij piederošoo akciju skaits un vērtība atiecīgi sarūk un samazinās 15 reizes, no 52% uz 3%. Pēc pamatkapitāla palielināšanas uzņēmuma vērtība ir 30 miljoni (t.s. biznesa vērtība) + 15 miljoni (klāt nākusī nauda) = 45 miljoni. Valsts daļas vērtība (tagad jau 3% ne vairs 52%) = apm. 1 miljons latu. Vai tas būtu valsts interesēs? Lai to izdabūtu cauri, nevajag, lai tev piederētu 15 miljoni. Pietiek tos 15 m aizņemties uz četriem mēnešiem. Tātad vienas akcionārs aizņemās no bankas 15 miljonus un iegulda tos uzņēmuma pamatkapitālā, otrs (valsts) nedera neko, Pirmais palielina savu daļu uzņēmumā uz 97% un iegūst faktisku kontroli, t.sk pār uzņēmuma naudas līdzekļiem. Pēc tam, kad kontrole iegūta, 15 miljoni bez lielas jezgas tiek izņemti no uzņēmuma pa sētas durvīm un atdoti atpakaļ (finanašu pārskatus Air Baltic publicē tikai reizi gadā - augusta beigās un pie 200 miljonuzījuma 15 miljonus var pazaudēt arī zolīdā veidā). Rezultātā gudrais akcionārs, veicot nelielas darbības un izmantojot valsts pārstāvju apzinātu nolaidību ir ieguvis 97% kontroli 30 miljonus latu vērtā uzņēmumā. Tīrais ieguvums ir apm. 15 miljoni četru mēnešu laikā. Vai kādam bija jēga aizdot uzņēmuma vadītājam 15 miljonus pirms pus gada 48% akicju iegādei, lai nepilnu gadu vēlāk šādā veidā tiktu pie faktiski visa 30 miljonus vērtā uzņēmuma? Vai tad uzņēmumam ar 200 miljonu apgrozījumu nav naudas līdzekļu un tas nevar saņemt kredītu? Vai tas bankas neaizdotu naudu pašam uzņēmumam, ja jau aizdotu tā akcionāram 15 m (jo neba šim pašam nauda)? Varbūt menedžments jau tagad apzināti samazina uzņēmuma vērtību un piestrādā, lai bilance būtu slikta? Un pasažieriem nudien nav svarīgi, kāds ir uzņēmuma pamatkapitāls. Kad akcionāros bija SAS, nebija nekādu problēmu saniegt 200 miljonu apgrozījumu ar 500 000 pamatkapitālu, nevienu nevarēja muļķot. Bet ne jau par pamatkapitālu stāsts. Interesanti, cik sliktus finanašu rādītājus uzņēmums nopublicēs un vai kāds tos skrupulozi izvētīs?
Berta
B
Vai nu jāiemaksā tie 15 miljoni vai valstij kā vairākuma akcionārei jābloķē pamatkapitāla palielināšana, ar atrunu "uz nenoteiktu laiku, ar jautājuma pārskatīšanu 1 x gadā". Citādi jau pēc pāris nedēļām Latvija pārtaps par Flika-Šlesera kabatas valsti. Es Dombrovska vietā uzstātu uz nekavējošu atskaites publiskošanu no airBaltic puses, jo ikviena kavēšanās (kāds tur vēl augusts!) var norādīt ne uz ko citu kā tikai uz ciparu sagrozīšanu un faktu slēpšanu. Visiem datiem ir jābūt sagatavotiem ikvienā mirklī, nevis jāved dubultā grāmatvedība u.tml. Ja Fliks to nevar izdarīt nekavējoties, tad lieta nav tīra.
...
.
Fliks vēlētos būt vienīgais īpašnieks šim valsts uzņēmumam. Valsts varētu gan vairāk ņemt no Air Baltic nevis dot dotāciju veidā, lai nav jāpalielina nodokļi. Bet Flikam jau algu vajag maksāt un tāpēc citiem jāpaceļ/jāievieš nodokļi.
jautrais
j
Vai nebūtu laiks nomainīt fliku?
loms
l
Es viņa vietā arī gribētu lai valsts man uzdāvina atlikušās daļas. Tas saucas uzņēmums na haļavu.
restīte
r
Fliks vēl uz brīvām kājām!!?
Ērglis
Ē
Es ierēkšu ritīgi spēcīgi, ja līgumā ar Fliku nebūs pusmilijons komensācija atlaišanas gadījumā. Tā kā līgumu slēdza Šlesers, tad tas ir absolūti pilnībā iespējams.
Bertolds Atgādina
B
Nacionālās aviokompānijas airBaltic zaudējumi pērn bijuši tik lieli, ka tās tālākas darbības nodrošināšanai valdībai otrdien aiz slēgtām durvīm nācās lemt par iespējamo pamatkapitāla palielināšanu.
bravo
b
Fliks vēlas mazāku valsts iejaukšanos kompānijas vadīšanā, bet lielāku to finansēšanu. Maksā ar aizvērtām acīm un ciet turi muti! Bravo, Flik! Šī uzdzīvošanās paradīze iespējama tikai brīnumzemē Latvijā.
Ērglis
Ē
1) Fliks ir OBLIGĀTI jāizmet; 2) 15 milijonus ar sakostiem zobiem jāiemaksā un jāsameklē ārzemēs ļoti uzticams menedžments - tagad tādus čupām par divreiz mazāku algu sameklēsiet;

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas