Pozitīvais tēls
G. Trukšņa portrets izvietots uz reklāmas stenda, uz kura mainās trīs attēli - piemēram, tūlīt pēc mēra parādās skaista sieviete, kas reklamē kažokādas. Domes priekšsēdētājs skaidro, ka atbilstoši līgumam ar reklāmas firmu, kas uztur šo stendu, pašvaldībai ir tiesības zināmu laiku izvietot savu reklāmu vai informāciju bez maksas, un šoreiz šis periods sakritis ar plānotajiem pasākumiem tūrisma veicināšanai laikā, kad nav tūrisma sezonas, - no 1. februāra līdz aprīļa sākumam. Pašvaldībai šis plakāts esot izmaksājis tikai Ls 254 par izgatavošanu. "Tā nav politiskā reklāma," uzsver G. Truksnis un skaidro, ka plakāta mērķauditorija ir nevis pilsētas iedzīvotāji, bet tūristi: "Jebkuras komunikācijas sākums ir sveiciens jeb uzruna. Sveiciens nedrīkst būt bezpersonisks, tāpēc izvēlēts pilsētas mērs. Domes priekšsēdētāja sveicienam ir papildu nozīme - vēstījums, ka katrs tūrists ir tik nozīmīgs Jūrmalai, ka tiek sveikts visaugstākajā - pilsētas domes priekšsēdētāja - līmenī."
Sveiciens ir trijās valodās, bet G. Trukšņa amata nosaukums - tikai latviski. Pašlaik Jūrmalas mērs nav nevienas partijas biedrs un, kā pats uzsver, nav arī nevienas partijas deputāta kandidāts. Deputātu kandidātu sarakstu iesniegšana sāksies tikai aprīlī, kad plakāts, visticamāk, būs noņemts. G. Truksnis ir pārliecināts, ka Priekšvēlēšanu aģitācijas likums nav pārkāpts. Vaicāts, vai nav saņēmis pārmetumus par administratīvo resursu izmantošanu, Jūrmalas mērs atbildēja: "Apsveicu, jūs esat pirmais."
Vai seja uzrunā
Bijusī Jūrmalas domes priekšsēdētāja Inese Aizstrauta (LZP), kuras laikā G. Truksnis bija domes izpilddirektors, tomēr visai ilgi atradās slimības atvaļinājumā, saka, ka viņas attēls nekad nav bijis izvietots pilsētas reklāmā, arī tad, kad priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumi bija daudz maigāki. "Tādas sejas pie pilsētas vārtiem neko nepasaka par pilsētu. Neredzu iemeslu, kāpēc lai kāds tūrists iebrauktu pilsētā tikai tāpēc, ka tur izlikts kāda vīrieša portrets." Viņasprāt, šāda portreta izlikšanai vajadzīgi vai nu labi padarīti darbi, vai liela bezkaunība.
Vēl viens bijušais pilsētas mērs Raimonds Munkevics (Jūrmala - mūsu mājas), kurš strādā par G. Trukšņa padomnieku, atzīst, ka padomu par reklāmas izvietošanu neesot devis, pats tikai nesen uzzinājis, ka tāds plakāts ir izvietots. Viņš šāda portreta izvietošanu saista ar pašvaldību vēlēšanu tuvumu, kaut arī pagaidām G. Truksnis ir bezpartejiskais. "Es domāju, ka tas ir nekoleģiāli attiecībā pret deputātiem, jo visi pārējie arī gribētu pasveicināt cilvēkus. To vajadzēja darīt pirms oficiālās kampaņas sākuma. Tagad jārēķinās, ka to vērtēs dažādi," teica R. Munkevics.
Teikt, ka mēra portrets ir sliktākais, ko pilsēta var izvietot, nevar, bet vienmēr jāvērtē situācija, kādā tas tiek darīts, uzskata reklāmas un mārketinga aģentūras DDB Latvija izpilddirektors Andris Rubīns: "Pilsētas saimnieks kā restorāna šefpavārs, kurš pienāk pie galdiņa, rada sajūtu, ka cilvēks ir gaidīts, bet par to, vai tas palīdz šajā gadījumā, var strīdēties. Katra situācija ir jāvērtē - kas ir kampaņas mērķi, kādas ir citas alternatīvas un kādi ir patiesie nodomi."
KNAB pārstāvis Andris Vitenburgs izteicās, ka katru vēlēšanu kampaņas gadījumu vērtē atsevišķi, bet ir iespējams, ka izdevumus par šo reklāmu var pieskaitīt tās partijas kampaņai, no kuras startēs G. Truksnis. Pagaidām nav zināms, kura partija tā varētu būt. G. Trukšņa aktivitātes pēdējā laikā pamanījis arī KNAB, kas nesen sāka pārbaudi par viņa darbības likumību, dāvinot iedzīvotājiem cirka biļetes.