Zīle atzina, ka SM pārziņā esošajos uzņēmumos ir daudz ar bijušo ministru saistītu cilvēku. "Patlaban tie [SM pārvaldītie uzņēmumi] ir apauguši ar viņa [Šlesera] cilvēkiem. Piemēram, aviācijas uzņēmumi nodarbojas ar ļoti specifisku biznesu. Es nebūt nesaku, ka visiem tajos strādājošajiem cilvēkiem ir jābūt lidmašīnu pilotiem. Varbūt kāds no tiem ir ļoti labs menedžeris, taču nav pieļaujams, ka "Latvijas Gaisa satiksmes" valdē strādā ar šo jomu absolūti nesaistīti cilvēki. Vismaz Eiropas kontekstā tas šo uzņēmumu padara, maigi sakot, neizprotamu. Turklāt, ja šajā uzņēmumā strādā cilvēki, kas nav eksperti aviācijas jomā, ir slikti," klāstīja Zīle.
Viņš norādīja, ka jaunā satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) uzdevums būs atgūt reputāciju SM un tās pārraudzībā esošajiem uzņēmumiem, izvērtējot arī to vadībā esošos cilvēkus. "Mēs gan šo procesu [cilvēka izvērtēšanu atbilstoši ieņemamā amata prasībām] veiksim tā, lai tas nebūtu lēts populisms. Latvijas likumi bieži vien rada sava veida neaizskaramo kastas. Tas nozīmē, ka kādas amatpersonas atlaišanas gadījumā mēs riskējam nonākt tiesvedībā un beigu beigās to zaudēt," sacīja Zīle, piebilstot, ka šis process tiks veikts ļoti uzmanīgi - soli pa solim.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka pēdējā laikā sabiedrībā uzvirmojušas arvien intensīvākas diskusijas par SM pārraudzībā esošo uzņēmumu atbildīgo amatpersonu izvēles noteikumiem. Tostarp Gerharda pirmajās darba dienās SM no amata jau ir vajadzējis atvadīties pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļa "Pasažieru vilciens" valdes loceklim Kasparam Upeniekam - Šlesera šofera dēls monopoluzņēmuma valdē atbildēja par mārketinga jautājumiem.
Saeima jauno valdību, kurā satiksmes ministra portfelis ir TB/LNNK, apstiprināja 12.martā.