Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis pastāstīja, ka svētdien ceļā uz Mangaļsalu sastrēgumā nokļuvuši kopumā 17 autobusi. Pēc medijos izskanējušās informācijas par noģībušo pasažieri visi šoferi identificēti, taču neviens no tiem nav sniedzis informāciju, ka viņu vadītajā transportlīdzeklī kāds būtu noģībis vai nebūtu varējis izkļūt no autobusa.
LETA Foto fotogrāfijās no pārpildītā autobusa izdevies fiksēt autobusa borta numura fragmentu, pēc kura iespējamā neatsaucīgā šofera meklējumu loku izdevies sašaurināt līdz diviem vadītājiem. No abiem pieņemti rakstiski paskaidrojumi, kuros šoferi noliedz, ka viņu vadītajā transportā kāds būtu noģībis vai būtu noraidīts kāds lūgums atvērt durvis, jo kādam kļuvis slikti. Viens no šoferiem norādījis, ka, atrodoties sastrēgumā, durvis ik pa laikam atvēris, pat negaidot pasažieru lūgumus, otrs norādījis, ka atvēris durvis nekavējoties, tiklīdz saņēmis šādus lūgumus.
Zaķis norādīja, ka šajā gadījumā vainīgā šofera meklējumos līdzēt varētu vienīgi aculiecinieki, kas atradušies konkrētajā autobusā un varētu sniegt noderīgu informāciju, zvanot uz "Rīgas satiksmes" bezmaksas tālruni 80001919.
Zaķis gan uzsvēra, ka viņam grūti iedomāties motivāciju, kāpēc vadītājs varētu šādi rīkoties, jo tas ir gan pretrunā ar cilvēciskām normām, gan ar šofera pienākumiem, par kuru pārkāpumiem vadītājs var saņemt sodu. Sabiedriskā transporta vadītāja pienākums ir nekavējoties ziņot dispečeru dienestam par starpgadījumiem transportā, un tālāk dienests atbilstoši savai kompetencei organizē turpmāko palīdzību - izsauc mediķus vai kārtības sargus.
Par darba pienākumu pārkāpšanu atkarībā no sekām šoferim var izteikt rājienu, samazināt atalgojuma mainīgo daļu, bet smagākos gadījumos - arī atlaist vai pat saukt pie kriminālatbildības, ja šofera rīcības dēļ pasažieriem radušies miesasbojājumi vai dzīvības apdraudējums.
"Grūti pateikt - varbūt vadītājs no pārpildītā autobusa aizmugures nav sadzirdējis pasažieru lūgumus," atzina Zaķis. Viņš gan piebilda, ka gadījumā, ja aculiecinieku stāstītais atbilst patiesībai, Rīgas satiksme ir ieinteresēta šo šoferi identificēt un saukt pie atbildības, jo šāda situācija sabiedriskajā transportā ir nepieļaujama.
Kā ziņots, uz Mangaļsalu svētdien devās simtiem interesentu, kuri vēlējās klātienē apskatīt buru regates finālu, taču sastrēgumu dēļ ceļš uz molu prasījis vismaz trīs stundas. Lai gan uz molu tika norīkoti papildu autobusi, tas situāciju neatviegloja, jo sastrēgumu dēļ transportlīdzekļi netika uz priekšu.
LETA Foto novēroja, ka pārpildītā 24.maršruta autobusā, kurš bija ceļā uz Mangaļsalu un iestrēdzis milzīgajā sastrēgumā, noģībuši četri cilvēki. Vispirms slikti kļuvis kādam vīrietim un viņš zaudējis samaņu, taču šoferis nav pakļāvies citu pasažieru lūgumiem noģībušo izlaist ārā svaigā gaisā. Autobuss tika apturēts nākamajā pieturā, un paģībušais kopīgiem spēkiem iznests no autobusa, kur viņam sniegta palīdzība.
Autobusam turpinot ceļu, slikti kļuvis vēl vairākiem pasažieriem, un kopumā šajā autobusā noģībuši četri cilvēki. Brauciens uz Mangaļsalu prasījis kopumā trīs stundas.
Rīgas satiksmes dispečeru dienestā svētdien saņemti tikai divi ziņojumi par diviem pasažieriem, kas brauciena laikā zaudējuši samaņu, taču tas noticis trolejbusos un nav saistīts ar vairākas stundas ilgajiem sastrēgumiem, kas svētdien izveidojās ceļā uz Mangaļsalu.
Rīgas satiksmes pārstāvis uzsvēra, ka par līdzīgiem notikumiem pasažieriem vispirms jāvēršas pie šofera, jo tam ir pienākums ziņot dispečeru centram par jebkāda veida negadījumiem, kas notiek sabiedriskajā transportā, - arī tad, ja kāds pasažieris zaudē samaņu vai notiek kāds uzbrukums. Dispečeru dienests šo informāciju nodod atbilstošajiem dienestiem - mediķiem vai policijai.
Ja vadītājs šādi nerīkojas, pasažieriem pašiem uzreiz jāzvana vai nu palīdzības dienestiem, vai par notikušo jāinformē pa Rīgas satiksmes bezmaksas tālruni 80001919. Lai identificētu autobusu un vadītāju, nepieciešams fiksēt transportlīdzekļa borta numuru vai reģistrācijas numuru un aptuveno notikuma laiku.
Zaķis piebilda, ka svētdien situācija bijusi ļoti komplicēta - sākumā autobusiem līdz galam palīdzējis nonākt operatīvais transports ar bākugunīm, taču vēlāk arī tas kļuvis neiespējami, jo daudzi autovadītāji pārkāpuši noteikumus un savas automašīnas novietojuši neatļautās vietās pārāk tuvu ceļa malai, tādējādi daudzi autobusi nemaz nav tikuši līdz galapunktam, bet vienkārši apstājušies pusceļā, kur tie vēlāk apgriezti un devušies atpakaļ, tā arī nesasnieguši galamērķi.
Ņemot vērā šo situāciju, svētdien sastrēgumā stāvošajiem autobusu šoferiem dots rīkojums nepieciešamības gadījumā atkāpties no iekšējās kārtības noteikumiem un cilvēkus no sabiedriskā transporta izlaist nevis tikai pieturās, bet gan nekavējoties, tiklīdz kāds to pieprasa.