Jaunais Austrumu maģistrāles posms sastāv no trīs daļām – Austrumu maģistrāles krustojuma ar Gaujas ielu (esošā satiksmes pārvada Vairoga ielā turpinājums), Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezgla, kā arī šos objektus savienojošajā Austrumu maģistrāles posma no Gaujas ielas līdz Viestura prospektam, kas izbūvēts 2008. gadā.
Šis ir pirmspēdējais Austrumu maģistrāles posms. Pēdējais posms ir pie Ieriķu ielas, kur joprojām tiek risināti jautājumi par zemes īpašumiem un to apmaiņu, jo tur ir daudz privātīpašumu. Kad šie jautājumi tiks atrisināti, varēs sākt būvēt pēdējo posmu, kura izmaksas varētu būt ap 20 miljoniem latu. Rezultātā, pēc šī apļa pabeigšanas, no kravas transporta tiks atslogota 11. novembra krastmala un pilsētas centrs, klātesošajiem sacīja N.Ušakovs.
Rīgas domes Satiksmes departaments norāda, ka arī pēc satiksmes atklāšanas būvdarbi vēl turpināsies. Plānots, ka Austrumu maģistrāles posmi, kuros patlaban notiek būvdarbi (Gustava Zemgala gatves un Gaujas ielas divu līmeņu satiksmes mezgls, Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezgls) tiks pabeigti līdz šā gada beigām, atklājot satiksmi Austrumu maģistrāles posmā no Gaujas ielas līdz Viestura prospektam.
Austrumu maģistrāle ir paredzēta kā viena no maģistrālo ielu tīkla sastāvdaļām Rīgā, kas nodrošinās tranzīta satiksmi, uzņems galvenās pilsētas starprajonu transporta slodzes un izvadīs uz ārējo ceļu tīklu. Austrumu maģistrāle savienos Dienvidu šķērsojumu ar Viestura prospektu, veidojot Rīgas centra apbraucamo ceļu.