Par plāniem izveidot apvienoto maršrutu dome oficiāli paziņoja 2. maijā, bet pilsētas mērs Nils Ušakovs (Saskaņa) sociālajos tīklos jau 26. aprīlī vēstīja par jauna maršruta izveidošanu, kurā kursēs jaunie zemās grīdas tramvaji. Pie viena mērs nepalaida garām iespēju atgādināt: "Starp citu, šos tramvajus mums izdevās iepirkt lētāk nekā tādus pašus tramvajus, ko 2008. gadā pirka mērs nacionālists Jānis Birks." Saskaņā ar šo informāciju 4. un 6. maršrutu bija plānots aizstāt ar 1. maršrutu, savukārt, lai nezaudētu Ausekļa ielas savienojumu ar Krišjāņa Barona ielu, 11. tramvaju pagarināt līdz Ausekļa ielai.
Vakar atkal jau vispirms sociālajos tīklos Ušakovs paziņoja, ka ne 4., ne 6. tramvajs likvidēti netiks, bet jaunais jeb, precīzāk, atjaunotais 1. maršruts kursēs pamīšus. Tādējādi faktiski tiek atjaunota situācija, kāda tā bija līdz 2009. gadam, kad 1. maršruta tramvaju slēdza kā nerentablu. Tiesa, vakar ne domes, ne SIA Rīgas satiksme pārstāvji vēl nevarēja skaidri pateikt, cik bieži tramvaji kursēs katrā maršrutā, jo jāgaida Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas lēmums. Kad komisija varētu sanākt, arī vēl nav zināms, bet tiek prognozēts, ka tam jānotiek šonedēļ, jo izmaiņas bija izsludinātas jau ar 17. maija pusdienlaiku, un tagad līdz tam laikam jāpaspēj izstrādāt jaunās izmaiņas kustības grafikos. Pašlaik zināms vienīgi tas, ka gan 4., gan 6. tramvajs kursēs retāk nekā līdz šim, jo daļu no tiem aizstās 1. tramvajs. Neskaidrību veicina arī juceklīgā informācija, piemēram, Rīgas domes oficiālajā portālā Riga.lv informācija par 1. tramvaju tika papildināta ar skaidrojumu, ka 4. un 6. tramvajs netiek likvidēti, bet pārējais saturs atstāts nemainīgs, vēstot, ka "pa līniju maksimumstundās kursēs 29 tramvaju sastāvi. Kustības intervāls maksimumstundās – 4–6 min., dienā – 9–11 min., pēc plkst. 22. – ap 20 min.".
Izmaiņas tramvaju kustībā notiek pirms pašvaldību vēlēšanām. 2013. gada maijā pirms iepriekšējām vēlēšanām 6. tramvaja maršruts tika pagarināts līdz Ausekļa ielai, un tieši šīs "ekstras»"atcelšana bija viens no protestu iemesliem tagad, kad sākotnēji tika paziņots par izmaiņām. Tāpat daudzi iedzīvotāji bijuši neapmierināti, ka no Imantas nebūtu iespējams piebraukt pie Centrāltirgus kā līdz šim, izmantojot 4. tramvaju.
Visu rakstu lasiet otrdienas, 9.maija laikrakstā Diena!
Būtu labāk apvienojuši