Tas simbolizē Rīgas piederību Ziemeļvalstu saimei, jo zīmola izstrādātāji iecerējuši Rīgu pasniegt kā ziemeļu galvaspilsētu, pastāstīja Embassy pārstāvis Andreas Maks. Viņš atklāja, ka sauklis _LIVE RĪGA_ radies kombinējot Rīgas nosaukumu ar dažādiem vārdiem angļu valodā, kas tāpat kā vārds Rīga sastāv no četriem burtiem. Par pamata vārdu izvēlēts LIVE, kas tulkojumā no angļu valodas nozīmē dzīvs, dzīvot, taču tam pakārtoti arī citi vārdi - _STAY RĪGA_ (paliec Rīgā), _LOOK RĪGA_ (apskati Rīgu), _FEEL RĪGA_ (izjūti Rīgu), _WORK RĪGA_ (strādā Rīgā) u.c., kas izmantojami atkarībā no situācijas. Pēc A.Maksa teiktā šie vārdi atdzīvina Rīgas nosaukumu un aicinot pilsētu izdzīvot. Andreas Maks uzsvēra, ka _LIVE RĪGA_ pagaidām ir tikai platforma, un to piepildīt vajadzēs pašiem iedzīvotājiem: "Zīmols ir veiksmīgs, ja tajā piedalās paši iedzīvotāji. Iedzīvotāji, kas ar savu rīcību veicinās pilsētas izaugsmi un piesaistīs tūristus."Rīgas zīmola izstrādi finansēja aviokompānija _airBaltic_. Konkursā par tā veidošanu piedalījās desmit ārvalstu kompānijas, no kurām par uzvarētāju tika atzīta vācu firma, kas pērn izstrādāja un realizēja reklāmas kampaņu Berlīnei - _Be Berlin_. Ārzemēs ar zīmolu _LIVE RĪGA_ pilsētu paredzēts reklamēt četras reizes gadā, un jau oktobrī startēs Ziemassvētku kampaņa. Darbu pie pilsētas reklamēšanas nodrošinās Rīgas tūrisma attīstības birojs, par kura vadītāju kļūs B.Fliks. Pēc vicemērs Ainārs Šlesera (LPP/_LC_) vārdiem aviokompānijas prezidents šim amatam izvēlēts, jo _airBalric_ ir viens no lielākajiem projekta atbalstītājiem un “viņš vislabāk zinās, vai iespējams atvest cilvēkus uz konkrēto pasākumu Rīgā”. Pēc B.Flika teiktā birojās strādās ne vairāk kā pieci cilvēki.Rīgas domei birojā piederēs 70% kapitāldaļu, pa 10% iegūs Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, Latvijas Tūrisma aģentu asociācija un _airBaltic_. Jauna nodibinājuma veidošanu iepriekš kritizēja Valsts Kontrole un Sabiedrība par atklātību _Delna_, norādot, ka Rīgas tēla popularizētājus iespējams atrast atklāta konkursa ceļā. Jāatgādina, ka šī nebūs pirmā reize, kad B. Fliks popularizēs Rīgu, iepriekšējā beigusies ar tiesu darbiem. Augustā Ekonomikas ministrija iesniedza prasības pieteikumu tiesā par zaudējumu piedziņu nepilnu 130 000 latu apmērā, kā arī kavējuma procentu piedziņu nepilnu 20 000 latu apmērā no biedrības_ Rīgas Kongresu birojs_. Biedrība, kurā amatpersonu statusā ir arī lidsabiedrības _airBaltic _prezidents Bertolts Fliks un bijušais Rīgas vicemērs Almers Ludviks (LPP/_LC_), solīja Rīgu reklamēt kā konferenču centru, taču EM līgumu lauza, jo tas netika pildīts.Uz jautājumu vai tā ir sakritība, vai apzināta rīcība, ka jaunā Rīgas zīmola krāsas ir identiskas _airBaltic _logo krāsām, B.Fliks atbildēja: “Vairāk vai mazāk sakritība, bet es neslēpšu, ka man tās krāsas patīk.” Viņa galvenais uzstādījums zīmola autoriem esot bijusi, lai Rīga tiktu pasniegta kā ziemeļu galvaspilsēta. “Man ir gandarījums, ka nacionālā aviokompānija _airBaltic_, kuras reklamēšanas budžets ir četri miljoni latu - četras reizes vairāk nekā Rīga šogad atvēlējusi, ir mums gatava palīdzēt,” sacīja A.Šlesers un norādīja, ka pie katra lata, ko pilsētas popularizēšanā iegulda dome, vēl vienu latu klāt dod _airBaltic_. Vicemērs minēja, ka nākamajā gadā līdzekļi, kas tiks atvēlēti Rīgas popularizēšanai nebūs vis viens miljons latu, bet gan apaļi pieci. Tā esot aptuveni puse no summas, ko Stokholma iegulda Zviedrijas popularizēšanā. “Mērķis ir lai nākamais gads kļūtu par veiksmīgāko tūrisma nozarē,” uzsvēra A.Šlesers.
(papildināts viss teksts)