RS versija par notikušo ir pretrunā pasažiera stāstītajam.
Kā aģentūru LETA informēja Normunds Zernis, 20.jūnija pēcpusdienā 13.janvāra ielā biļešu kontrolieri apstādināja Bolderāja-Pļavnieki autobusu, ar kuru viņš brauca uz mājām, un veica e-talonu kontroli. N.Zernis uzrādīja savā rīcībā esošās biļetes, bet kontrolieris esot atteicies tās pārbaudīt.
"Paskaidroju kontrolierim, ka e-talonu esmu reģistrējis un ka man ir likumīgas tiesības atrasties iepriekšminētā maršruta autobusā, un lūdzu kontrolieri veikt e-talona pārbaudi. Pēc tam sekoja pašvaldības policijas pārstāvja lūgums izkāpt no autobusa, ko arī izdarīju," sūdzībā domei raksta pasažieris.
Jau ārā kontrolieris citu kolēģu un pašvaldības policistu klātbūtnē veica e-talona pārbaudi un konstatēja, ka izsēdinātais pasažieris braucienu bija apmaksājis. Taču autobuss jau bija aizbraucis un viņam tālākais ceļš bija jāmēro kājām.
"Pašvaldības policijas un Rīgas satiksmes darbinieku prettiesiskas faktiskās rīcības rezultātā publiski tiku pazemots un prettiesiski man tika liegta pārvietošanās iepriekšminētā maršruta autobusā, pārkāpjot jebkādas elementāras cilvēktiesības, radot man materiālu zaudējumu un morālu kaitējumu," N.Zerņa pausto atreferē aģentūra LETA.
RS pārstāvis Viktors Zaķis Dienai apliecina, ka pasažierim tiešām bija braukšanai derīgs e-talons, taču transportlīdzeklī viņš kontrolierim uzrādīja trīs nederīgas biļetes.
“Pasažierim ir pienākums uzrādīt braukšanai derīgu biļeti, viņš nav spējis to parādīt, viņš nav izpildījis savu pienākumu,” uzsver V.Zaķis. Lai neaizkavētu sabiedrisko transportu un pārējos pasažierus, kontrolieris uzaicināja N.Zerni izkāpt no autobusa. Tā kā pasažieris pēc kontroliera lūguma atteicās to darīt un provocēja konfliktsituāciju, kontrolieris lūdza pašvaldības policijas darbinieku palīdzību. Pēc policista uzaicinājuma viņš labprātīgi izkāpa.
“Pēc izkāpšanas no autobusa minētais pasažieris uzrādīja vēl vienu viedbiļeti, kuru pārbaudot kontroliera rokas termināli tika konstatēts, ka tā bija derīga. Ņemot vērā minēto, pasažierim administratīvais sods netika piemērots," atzīmē V.Zaķis.
Savukārt N.Zernis sašutis norāda, ka tas viņam bija pēdējais apmaksātais brauciens e-talonā, tādēļ viņš bija spiests mērot vairākus kilometrus kājām uz mājām. Viņš arī minēja, ka kontrolieris uzvedies agresīvi, neuzrādījis savu apliecību un nenosaucis vārdu un uzvārdu.
Pasažieris lūdzis Rīgas mēram Nilam Ušakovam (SC), Rīgas Pašvaldības policijas priekšniekam Jānim Geduševam un RS valdes priekšsēdētājam Leonam Bemhenam veikt iepriekšminēto faktu un apstākļu izvērtēšanu, ierosināt dienesta pārbaudi un administratīvo lietu, kā arī sodīt vainīgās amatpersonas. Tāpat viņš prasīja atzīt policijas un RS darbinieku faktisko rīcību par prettiesisku, atlīdzināt mantisko zaudējumu 50 santīmu apmērā par apmaksāto un neizmantoto pakalpojumu, atlīdzināt morālo kaitējumu 1000 latu apmērā - 500 latus no RS un 500 latus no policijas, kā arī lūdza publiski atvainoties.
RS: pasažiera izsēdināšana bija pareiza; braucējs prasa 1000 latu kompensāciju
Pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme juristi uzskata, ka biļešu kontrolieri pirms divām nedēļām pamatoti izsēdināja starp pieturām 3.maršruta autobusa pasažieri, kuram gan, kā beigās izrādījās, bija derīga braukšanas biļete un kurš par nodarīto morālo pāridarījumu pārvadātājam un pašvaldības policijai tagad prasa 1000 latu kompensāciju.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.