«Braucu mājup no pasākuma, un gadījās, ka transportā iekāpa kontrole. Man somā bija četri pustukši e-taloni - viens ar vienu, cits ar trim braucieniem un tā tālāk. Pagrābu tos no somas un teicu kontrolierim, ka viens no tiem ir īstais, bet neatceros kurš, jo somā tie ir sajaukušies. Viņš savukārt man atbildēja, ka gadījumā, ja pirmie trīs būs nederīgi, man nāksies maksāt sodu kā bezbiļetniecei. Trešais, ko viņš pārbaudīja, gan izrādījās derīgs, un varēju braukt tālāk, bet, ja tā nebūtu noticis, būtu taisījusi skandālu. Kopš kura laika drīkst sodīt, ja tev ir biļete?» Dienai vaicā sašutusī rīdziniece Anna.
RS Komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis, uz to atbildot, noliedza, ka kontrolieris rīkojies nepareizi. Viņš norādīja, ka noteikumos rakstīts - cilvēkam, kuram ir reģistrēts e-talons, tas ir jāapliecina kontrolierim, iedodot to rokā. Tāpēc, ja jautājumam pieietu ļoti strikti, par braukšanu bez biļetes varētu sodīt arī, ja pirmais uzrādītais e-talons būtu nederīgs, un šajā gadījumā kontrolieris pat bijis pretimnākošs. «Ir bijuši gadījumi, kad bezbiļetnieks iedod kontrolierim kaudzīti ar nederīgiem e-taloniem un pasaka - izvēlieties labāko. Tas, protams, nav pareizi, jo arī pārbaudes prasa laiku un tiek kavēta satiksme, kas ir apgrūtinoši pārējiem pasažieriem. Padomājiet paši - vai kontrolierim pareizais e-talons ir jāatrod, vai pasažierim pašam tas būtu jāuzrāda?» retoriski vaicā V. Zaķis.
Saskaņā ar nupat publiskotajiem statistikas datiem, par spīti tam, ka pagājušogad sabiedriskajā transportā veikto pārbaužu skaits krities par vairāk nekā 115 000, pieķerto zaķu skaits stipri pieaudzis. RS kontrolieri pieķēruši 68 689 bezbiļetniekus, kas ir par 9748 vairāk nekā gadu iepriekš.