"Tas, vai kāds šo ēdienu vēlas ēst, vai tas ir pacientiem piemērots, nevienu neinteresē. Ja vēl esi izvēlējies būt veģetārietis vai vegāns – tava problēma. Pacienti, savukārt, ir pieņēmuši par normu to, ka slimnīcās slikti baro, un, lai nenomirtu badā, paļaujas uz radu un draugu sanesto pārtiku," pauž bloga autore.
Viņa norāda, ka piedāvātais ēdiens bija bērna vecumam nepiemērots, nepastāvēja izvēles iespējas un personāls likās nepatīkami pārsteigts par to, ka mamma interesējas no kā taisīta kotlete.
BKUS preses sekretāre Romēna Namniece šādu kritiku gan noraida un uzsver, ka slimīcā esot noteiktas sešas dažādas diētas, kas ir atbilstošas bērna vecumam, līdz ar to nenotiek tā, ka astoņus mēnešus vecam bērnam tiek piedāvāts tāds pats ēdiens kā pieaugušajiem.
"Ārsts, apskatot pacientu, kā arī pēc sarunas ar vecākiem nosaka kāda diēta dodama pacientam, jo piemēram, diabēta pacienti saņem papildus ēdienreizes, savukārt celiakijas pacientiem ēdienkartē netiek izmantoti miltu produkti. Situācijās, ja nepieciešamas veikt izmaiņas noteiktajā diēta, vecākiem attiecīgais jautājums jārisina ar ārstējošo ārstu, jo vecāki ir būtisks indikators, kuri spēj slimnīcas personālam ziņot par bērnu sajūtām," skaidro R. Namniece.
Tāpat viņa norāda, ka Bērnu slimnīcas dietoloģijas dienests izstrādā ēdienkarti, ievērojot veselīga uztura vadlīnijas, proti, uzturvielu attiecības. Ēdienkarte tiek veidota, lai slimnīcas pacienti diennaktī uzņemtu 1800 - 2000 kalorijas, kā arī tiek sabalansētas uzturvielas: olbaltumvielas 15%, tauki līdz 30 % un pārējais ogļhidrāti.
"Varbūt šķita, ka šis ēdiens, ko piedāvā viengadīgajam bērnam, īsti neapmierina, bet tajā pat laikā, protams, ka ir iespēja mammai runāt ar savas nodaļas ārstu un teikt - ziniet, man te ir nozīmēta vispārīgā diēta, bet man bērns neko neēd no tā, varbūt varam kaut kā citu diētu nozīmēt," norāda R. Namniece.
Viņa pieļauj, ka blogā pieminētajā situācijā mammai nav ienācis prātā runāt ar ārstu, savukārt ārsts nav iedomājies pajautāt mammai, vai viņa ar slimnīcas ēdienu ir apmierināta. "Mēs jau nezinājām, ka ir tā problēma, to problēmu mēs redzējām tad, kad viņas blogu izlasījām," skaidro slimnīcas pārstāve.
Gatavojot slimnīcā maltītes netiek izmantoti pusfabrikāti, kā arī ēdiens tiek gatavots attiecīgajai ēdienreizei, tādejādi nodrošinot katru reizi svaigu maltīti, informējusi R. Namniece. Vienlaikus Bērnu slimnīcas uztura kvalitātes uzraudzības komisija pastāvīgi veic gan kvalitātes un garšas kontroli, gan veic pacientu anketēšana, lai pilnveido ēdienkarti, jo piemēram, ļoti veselīga ir miežu biezputra un dārzeņu salāti, bet bērni tos praktiski neēd.
Arī Rīgas Austrumu slimnīcā pacienta ēdienkarte tiek izstrādāta sadarbībā ar slimnīcas dietoloģijas dienestu. Kā portālam Diena.lv sacīja slimnīcas preses sekretāre Dace Kārkliņa, ir pierādījies, ka ar dažādām saslimšanām tas izveseļošanās rezultāts diezgan lielā mērā ir atkarīgs no pārtikas.
"Pacientiem atkarībā no tā, kādā nodaļā viņi ārstējas, viņiem ir noteiktas uztura devas normas un ēdiens tiek gatavots atbilstoši diētas dienesta norādījumiem," skaidro D. Kārkliņa.
Slimnīcas pārstāve uzsvēra, ka visi pacienti nekad nebūs vienlīdz apmierināti ar slimnīcā piedāvāto ēdienu, tiesa gan pacientu ombuda nesen veiktā pacientu atsauksmju apkopojumā noskaidrojies, ka Austrumu slimnīcas pacienti ēdienam veltījuši tikai labus vārdus.