Svēti esmu pārliecināts, ka ikvienas nācijas pārstāvis pirmām kārtām izvēlēsies pašu zemē audzētus un ražotus pārtikas (un ne tikai) produktus, ja vien to kvalitātes un cenu attiecība būs adekvāta un salīdzināma ar konkurentu cenām. Diemžēl aizvien biežāk sastopos ar situāciju, kas man liek domāt, ka vietējais ražotājs mani uzskata ja ne par muļķi, tad nejēgu ar pavāju redzi un vēl vājākām spriestspējām, kura defektus var mēģināt izmantot, lai nopelnītu. Tieši šī iemesla dēļ virkne Latvijas ražotāju manās acīs ir zaudējusi savu reputāciju un cieņu, jo:
- kamēr vien mani vietējais ražotājs mēģinās "čakarēt" ar piena pakas tilpumu 0,9 litri, jogurtu 900 un 400 gramu pakās,
- kamēr ražotājs uzskatīs, ka Latvijā turpmāk sviests un kausētie sieri jāfasē 180 gramu paciņās, kefīra tilpums pudelē būs 0,46kg, bet tīrkultūras mērvienība plastmasas pudelē turpmāk būs 860 gramu...
- kamēr vien par prastu bulciņu, kura ražota Latvijā no importa miltiem un pievienotām e-vielām jāmaksā 3 reizes lielāka cena salīdzinājumā ar leišu bulciņu...
- kamēr vietējais "minerālūdens ražotājs' to iegūs no savas garāžas ūdens krāna...
- kamēr vietējais tomāts uz mana galda neizrādīs ne mazākās bojāšanās pazīmes tieši tik pat ilgu laiku, cik ievestie svešzemju tomāti...
- kamēr saldējumam vafeļu trubiņās saldējums ir tik vien, cik korķa tiesa trubiņas aizdarīšanai...
- kamēr par sieru sauksim izstrādājumu, kas der vannas istabas flīžu spraugu aizdarīšanai... utt.
ES TEIKŠU - "Ej ieskrieties, vietējais ražotāj! Tu neesi pelnījis, lai tavu produkciju pirktu latvieši!", un aicināšu ikvienu savu draugu un paziņu ignorēt šādus vietējos ražotājus.
Noslēgumā vēršos pie Nepērc svešu kustības organizatoriem – mudiniet cilvēkus pirkt vietējos produktus, vietējos ražojumus, slavējiet un atbalstiet tos, taču kustībā apvienojiet tikai pret pircējiem godīgus ražotājus, kuri savu peļņu nemēģina veidot uz "aklu" pircēju rēķina, kuri produkta sastāvdaļas, tilpuma un svara mērvienības neslēpj zem sīkiem, grūti izlasāmiem fontiem, vai savās glītajās un sirsnīgajās reklāmas kampaņās izmanto nekorektu, nepārbaudāmu informāciju.
Paliksim pie latviešiem saprotamām tilpuma mērvienībām litrs un kilograms, nevis barels un unce, desu, kurā nav gaļa, nesauksim par gaļas izstrādājumu, zem vārda "siers" neslēpsim izstrādājumus, kuriem vieta drīzāk atrastos būvniecības preču veikalos utt. Būsim par godīgu konkurenci, par godīgu attieksmi pret saviem klientiem.