Tad tām būtu jāceļ ostu nodevas. Ja paceļ ostu nodevas, tādā gadījumā būtiski samazinās Latvijas tranzītkoridora konkurētspēja, salīdzinot ar Poliju, Krieviju, Lietuvu, Igauniju, Somiju," teica Lembergs.Apliekot brīvostas ar nodokli, tām vairs nebūs tiesību saņemt Eiropas Savienības finansējumu no Kohēzijas fonda tādā apmērā kā pašlaik, atzīmēja Lembergs."Protams, šāda nestabilitāte nodokļu politikā attiecībā pret ostām rada neuzticību investoru acīs, līdz ar to samazināsies investīcijas, kas saistītas ar visu tranzītu, jo investors rēķinājās ar vieniem spēles noteikumiem, bet tagad parādās citi spēles noteikumi. Jau pats fakts, ka tiek iniciēta šāda ideja, negatīvi iespaido Latvijas konkurētspēju, piesaistot investīcijas tranzītbiznesā, tai skaitā ostās," uzskata Lembergs.Kā ziņots, Reformu partija (RP) ir piedāvājusi premjeram vairākus priekšlikumus, kā valsts budžetu papildināt par 50-70 miljoniem latu. Kā vienu no būtiskākajiem Saeimas RP frakcijas priekšsēdētāja Zanda Kalniņa-Lukaševica izcēla ostu nodevas ieviešanu, norādot, ka Tallinas osta Igaunijas budžetā ik gadu iemaksājot līdz 40 miljoniem eiro.
Lembergs: Brīvostu aplikšana ar nodokli mazinātu to konkurētspēju
Brīvostas nedrīkst aplikt ar nodokli, jo tas negatīvi iespaidos Latvijas ostu konkurētspēju, šādu viedokli šodien preses konferencē pauda Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs, Ventspils mērs Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij)."Ja brīvostas apliek ar nodokli, tad tā summa, kas tiek izņemta no brīvostām, tāpat ir jākompensē, jo tām ir ilgtermiņa saistības.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.