Vairāk nekā 70% aptaujāto neko nav dzirdējuši par šādas koncepcijas esamību, bet 33% no tiem, kuri tomēr dzirdējuši par tās izstrādi, uzskata to par formālu dokumentu. Minētie rezultāti parāda, ka sabiedrība ir nepietiekami iesaistīta un informēta par notiekošo, līdz ar to apgrūtinot arī koncepcijas ieviešanu praksē. Otrkārt, sabiedrībā patlaban nav vienotas vai pat dominējošas nostājas, kas tad tiek sagaidīts no valsts uzņēmumiem – finanšu rezultātu vai noteiktu pakalpojumu nodrošināšana. Nepastāvot skaidrībai šajā jautājumā, faktiski nav iespējams panākt sabiedrībā vienotu nostāju, izvērtējot uzņēmumu darbības rezultātus.Visbeidzot, runājot par kvalificētu speciālistu un vadītāju piesaisti valsts sektorā, nekonkurētspējīgs atalgojums tiek minēts gandrīz kā vienīgais ierobežojošais faktors. Neapšaubāmi, tas ir būtisks aspekts. Tajā pašā laikā tas nebūt nav vienīgais. Pētījuma rezultāti skaidri liecina, ka valsts uzņēmumu kā potenciālā darba devēja reputācija pašlaik ir ļoti zema. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem proporcionāli 1.5 reizes vairāk ir tādu cilvēku, kuri nepiekristu strādāt valsts uzņēmumos, nekā to, kuri piekristu. Turklāt atalgojums ir tikai viens no iemesliem šādai nostājai. Reputācija, skaidri definēti mērķi, politiskās atkarības samazināšana un stabilitātes trūkums ir būtiski faktori, kas ierobežo valsti piesaistīt spēcīgus profesionāļus, lai maksimāli efektīvi pārvaldītu visus mūsu valstij piederošos aktīvus. Neskatoties uz to, ka jautājums par valsts uzņēmumu pārvaldīšanu netiek diskutēts pirmo reizi, valdības gaiteņos ir aizmirsts pienācīgi informēt būtiskāko valsts daļu – iedzīvotājus - par to, kas tiek plānots, kāpēc tas tiek darīts, kādi būs ieguvumi no reformas valsts ceļā uz ekonomisko un sociālo mērķu sasniegšanu un kādi ir definētie izmērāmie mērķi, pēc kuriem varēs secināt, ka reforma ir izdevusies vai arī tomēr nē. Nepastāvot visiem šiem elementiem, ļoti iespējams, ka jebkurš valdības solis, kas nav izprotams sabiedrībai, neradīs uzticību amatpersonu mērķiem un rīcībai. Valsts uzņēmumiem ir būtiska sociālā un ekonomiskā loma valsts attīstībā. To pārvaldībā esošo aktīvu vērtības kopsumma saskaņā ar vairākiem aprēķiniem pārsniedz 10 miljardus eiro. Tā ir nozīmīga summa pat valsts mērogā, tāpēc sabiedrībai ir jādod iespēja sekot līdzi šo aktīvu pārvaldībai un uzņēmumu darbībai. Pēdējais publiski pieejamais pārskats, kur apkopotā veidā ir redzams šī sektora sniegums, ir par 2009. gadu. Patlaban jau ir 2013.gads. Tāpēc iepriecina, ka valsts uzņēmumu pārvaldības reformas koncepcija būtisku uzsvaru liek uz informācijas publisku pieejamību. Tā kā svarīga ir ne tikai pati valsts uzņēmumu pārvaldības reforma, bet arī informācijas atklātība, patiesi ticu un ceru, ka reforma spēs ienest pozitīvas pārmaiņas valsts uzņēmumu pārvaldības procesā.
Teteris: Informācijas trūkums par tik būtiskām lietām kā valsts uzņēmumu pārvaldība nevairo uzticēšanos amatpersonām
Pēdējo mēnešu laikā publiskajā telpā izskanējušajās diskusijās par valsts uzņēmumu pārvaldīšanas efektivitāti bieži tika minēta no jauna izstrādātā koncepcija, kas būtiski risinātu pastāvošās problēmas. Lai arī piedāvātās izmaiņas koncepcijā, manuprāt, tiešām ir ļoti nepieciešamas un dotu iespēju risināt vairākas pastāvošās problēmas, šai jomai veltītie _DNB Latvijas barometra _pētījuma rezultāti nav iepriecinoši.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.